"Sve spremno da sutra počnu radovi na izgradnji metroa": Ministar Mali objavio fotografiju uoči istorijskog dana (FOTO)

21.11.2021

13:52

0

Autor: 24sedam

Ukazao je da će metro koji se gradi biti najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe

"Sve spremno da sutra počnu radovi na izgradnji metroa": Ministar Mali objavio fotografiju uoči istorijskog dana (FOTO)
Pixabay/ ATA Images/Antonio Ahel/Milos Tesic/ATAImages

Ministar finansija Srbije Siniša Mali saopštio je da je sve spremno da sutra, 22. novembra, zvanično počnu radovi na Makiškom polju, na projektu izgradnje beogradskog metroa.

- Istorijski dan koji su čekale generacije naših građana! - napisao je ministar Mali na Instagram nalogu.

- Mnoge vlasti pre nas su imale u planu izgradnju metroa, ali niko nikada ništa konkretno nije uradio po tom pitanju. Mi, sa druge strane, već dugo aktivno radimo na tom kapitalnom projektu koji je od ogromnog, strateškog značaja za Grad Beograd i Republiku Srbiju - istakao je Mali.

Ukazao je da će metro koji se gradi biti najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe.

Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,1 kilometra i imaće 21 stanicu. Druga linija će povezivati Bežaniju i Mirijevo, biće duga 21 kilometra i imaće 23 stanica. Njih dve će se ukrštati na Savskom trgu.

Planirano je da prva linija metroa bude završena 2028. godine, a druga 2030. godine.

Velike promene

Inače, uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija javnog gradskog saobraćaja. Trase metroa su usklađivane sa razvojem "Bg voza", a planira se razvoj četiri linije gradske železnice i tri linije prigradske železnice. Tako ćemo imati mnogo zdraviji grad i životnu sredinu, jer ćemo smanjiti broj autobusa i automobila na ulicama.

To znači da ćemo, kako ministar ističe, imati jedan integrisan šinski sistem, koji čine metro, tramvaj i BG voz, čime će biti rešeni saobraćajni problemi u Beogradu.

Tanjug/Zoran Žestić
 

Mali je ukazao da razvoj šinskih sistema u gradu ima dvojaku ulogu - da se poboljša funkcionisanje saobraćajnog sistema, smanji upotreba putničkih automobila, posebno na opterećenim pravcima i da bude generator razvoja pojedinih gradskih pravaca i zona.

Ministar je istakao da je to najveći i jedan od najvažnijih infrastrukturnih, kapitalnih projekata, koji zahteva vreme i strpljenje i da svaka faza, svaki korak koji nas vodi ka metrou moraju biti pažljivo planirani i realizovani.

- Izgradnja metroa, koji je deo projekta "Srbija 2025", olakšaće život građanima i doprineti zdravijem načinu prevoza ljudi, a istovremeno će uticati na rast BDP-a Srbije - istakao je ministar Mali.

Tačno 50 godina od obećanja

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić je danas objavio na svom Fejsbuk profilu da je na Makiškom polju postavljena građevinska tabla koja označava koji će se radovi izvoditi u ovoj fazi izgradnje depoa za metro.

- Sutra kada počnu radovi na izgradnji metroa biće tačno 50 godina, 11 meseci i 18 dana od kako je Beograđankama i Beograđanima obećan metro. Za ovih pola veka bilo je dobrih i loših vremena, ali nikada nije bilo ni političke odlučnosti, snažnog vođstva, para, zakonskih i urbanističkih preduslova da se metro gradi. Sada, prvi put, to imamo. Beograd se zahvaljuje predsedniku Vučiću zato što je stao iza projekta izgradnje metroa i zato što će Republika Srbija obezbediti između 4.4 i 4.6 milijardi evra za izgradnju prve dve linije metroa. Beograd, sa najvećim budžetom u istoriji koji će 2022. godine iznositi 1,345 milijardi evra, sam ne bi mogao da izgradi tako brzo dve linije metroa - napisao je on.

Takođe, zahvalio je predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, zato što će ovog meseca biti potpisan ugovor sa ruskim partnerima o rekonstrukciji i izgradnji mreže gradske i prigradske železnice.

- Do 2028. godne imaćemo 223 kilometara gradske i prigradske železnice, sa 76 stanica i preko 500 polazaka dnevno. Kao i novih 42.6 kolometara tramvajske mreže i 130 novih tramvaja. Vrednost ovog projekta biće preko 1.6 milijardi evra. Ljudi koji žive u prigradskim opštinama imaće gradski voz do i iz Beograda na svakih 10-12-15 minuta u špicu i svakih 45 minuta van špica. Beograd će do 2030. godine preći na šinski podsistem javnog saobraćaja kao dominatni podstistem i neće imati nijedno vozilo javnog prevoza koje će ići na fosilna goriva - istakao je u svojoj objavi zamenik gradonačelnika.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi