Usvojen Plan regulacije šinskih sistema u Beogradu: Evo šta je sve predviđeno

02.11.2021

12:31

0

Autor: 24sedam

Vesić je objasnio da prema ovom planu, metro postaje okosnica javnog gradskog transporta putnika u gradskom području

Usvojen Plan regulacije šinskih sistema u Beogradu: Evo šta je sve predviđeno
metro - Copyright Foto: Predlog razvoja metro sistema

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je danas da je Gradsko veće Grada usvojilo predlog Plana generalne regulacije (PGR) šinskih sistema na teritoriji Beograda i uputilo ga na usvajanje Skupštini grada, koja će zasediti 8. novembra.

Usvajanje PGR-a kruna višegodišnjeg rada, kao i potvrda da se Beograd zvanično opredelio da šinski sistem postane osnovni podsistem javnog prevoza, kaže Vesić i najavljujući da će se ovaj projekat realizovati do 2030. godine.

Vesić je objasnio da prema ovom planu, metro postaje okosnica javnog gradskog transporta putnika u gradskom području, gradska železnica u prigradskom, a tramvaj dobija ulogu napojnog sistema železnice i metroa.

Promo/ Grad Beograd
 

Precizirao je da su nacrtom PGR-a predviđene tri metro linije, a prva je na potezu Makiš-Mirjevo, dužine od oko 21,1 kilometara sa ukupno dvadeset i jednom stanicom.

Vesić kaže da je druga metro linija na potezu Depo Bežanija - Mirijevo, u dužini od oko 19,2 kilometara, sa ukupno dvadeset i dve stanice i delom trase od oko 0,8 kilometara ka železničkoj metro stanici "Zemun".

Metro linija 3, prema njegovim rečima, biće na potezu Banjica - Blok 61 - Bežanija, u dužini od oko 22,7 kilometar, sa ukupno dvadeset i tri stanice.

Goran Vesić Milos Tesic/ATAImages
 

- Planom su data pravila građenja za sve elemente metro sistema: trase, stanice, depoe, a posebno su sagledane stanice na kojima se ukrštaju železnički i metro sistem kao kapacitetni šinski sistemi javnog transporta putnika - istakao je Vesić.


Vesić je kazao da je dat poseban značaj razvoju gradske železnice, popularnog "BG voza", modernizacijom i proširenjem postojećih kapaciteta i daljem planskom širenju linija BG voza.

Planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je uvođenje novih linija BG voza u okviru granice GUP-a Beograda na prugama u dužini od 37,2 kilometara, gde će biti uvedeno više novih stanica i stajališta.
partners.alstom.com
 

Osvrnuo se na plan po kojome se razvija teretni saobraćaj i najavio završavanje obilazne teretne pruge na delu od stanice "Beli potok", preko Leštana i Vinče, mostom preko Dunava u pravcu ka Pančevu.

Objasnio je da bi se time u potpunosti otvorila mogućnost za kretanje teretnih kompozicija bez ulaska u centralno gradsko područje i znatno odvojilo kretanje teretnih od putničkih vozova.

Dodao je da je , takođe, u planu da se ova deonica železničke pruge koristi i za potrebe sistema BG voza.

- Predviđeno je i da se novim linijama BG voza sa užim jezgrom grada povežu Surčin, nacionalni stadion, Aerodrom "Nikola Tesla" i Obrenovac, a da se proširenjem postojećih kapaciteta omogući da stanovnici Mladenovca, Sopota, Lazarevca i Barajeva imaju gradske vozove, u špicu, na 10-12 minuta, odnosno van špica na 45 minuta do sat vremena - istakao je Vesić.

Vesić je izrazio posebno zadovoljstvo štoi su stručnjaci podržali ideju o širenju tramvajske mreže dužine 42,26 kilometara u šumadijskom, sremskom i banatskom delu grada.

Tramvajska pruga će se graditi, navodi on, od okretnice na Banovom brdu prema Petlovom brdu, od Bloka 42, pa Bulevarom Milutina Milankovića ka Bežaniji i Bežanijskoj kosi i od okretnice kod Omladinskog stadiona preko Dunava na banatsku stranu Beograda.

Kako bi posle ovih promena tramvaj dobio mnogo veću ulogu u javnom prevozu grada, Vesić je istakao da se u narednih deset godina planira i zamena 130 starih tramvaja novima.

Dodao je da je u planu realizacija novih tramvajskih depoa u sva tri dela grada, tramvajskih terminusa i okretnica i data urbanistička pravila građenja za sve delove tramvajskog sistema.

Vesić kaže da je ovo istorijski dokument za Beograd iza koga stoji višegodišnji rad stručnjaka Urbanističkog zavoda grada Beograda, kao i onih koji su radili Plan generalne regulacije šinskih sistema.

- Rađen je Master plan razvoja saobraćajne infrastrukture, "Smart plan", kao i konceptualna rešenja razvoja metro sistema u saradnji sa JKP "Beogradski metro i voz" i kompanijom "Egis", tako da Beograd sada zna kako će se razvijati naš javni prevoz u ovom veku - zaključio je Vesić.

Sednica Skupštine grada Beogrda na kojoj će gradski odbornici odlučivati o PGR šinskih sistema grada Beograda održaće se u ponedeljak, 8. novembra, saopštava Beoinfo.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Beoinfo

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike