Početak izgradnje sve bliži, a pitanja sve više: Da li će se menjati trase metroa?

01.11.2021

18:30

0

Autor: 24sedam

Prema rečima zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, usvojene su određene primedbe na plan

Početak izgradnje sve bliži, a pitanja sve više: Da li će se menjati trase metroa?
Copyright Pixabay/ ATA Images/Antonio Ahel/Milos Tesic/ATAImages

Potpisivanje ugovora o početku gradnje metroa planirano je za tačno sedam dana, što ujedno predstavlja i poslednji korak neophodan da bi se dobila dozvola za sve naredne faze. U korak sa tim povećavaju se i primedbe, ali i pitanja građana koji žele da znaju dinamiku radova i ono najvažnije - trase.

Upravo, kako je pre dva dana objavio i zamenik gradonačelnika Goran Vesić uslovno je prihvaćena primedba Udruženja građana "Po meri metro", te je tako ostavljena mogućnost da se u budućnosti, u plan ubaci i krak metroa, ka naseljima Vidikovac, Cerak, Labudovo i Petlovo brdo.

- Taj krak će biti predviđen, ali on neće biti građen u prvoj fazi već u nekoj kasnijoj fazi, zato će tuda prvo ići tramvaj - rekao je Vesić i dodao su usvojene još neke primedbe koje su imale smisla.

Potpredsednik Privredne komore građevinske industrije Srbije Goran Rodić, Printscreen/YouTube
 

To menjanje trase ili produžavanje još jednog kraka metroa, prema rečima Gorana Rodića iz Građevinske komore Srbije, ne utiče na sam proces gradnje.

- Taj deo Beograda - Cerak, Petlovo brdo, Vidikovac, kao i deo Banovog brda je, što se saobraćaja tiče, veoma zagušen. Najopravdanije i najsvrsishodnije je da se u tom delu grada izgradi metro - objasnio je Rodić za 24sedam.

Dodaje da je planom predviđeno da metro prođe kroz najfrekventnije delove grada. 

- Frekventnost saobraćaja u Beogradu je najugruženija od Banovog brda, preko Bulevara Vojvode Mišića pa dalje ka centru grada i ka autoputu "Miloš Veliki". Radovi kreću iz Makiškog polja zato što je tu planirana izgradnja 33.000 stanova. Kada ti stanovi budu izgrađeni, računa se da će ta investicija biti opravdana - rekao je naš sagovornik.

Uskoro bušenje samog tunela

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić danas je potvrdio da će 8. novembra biti održana sednica Skupštine grada na kojoj će biti usvojen Plan generalne regulacije šinskih sistema.

Takođe, pojasnio je da će se ugovor odnositi na izgradnju depoa na Makiškom polju, što će označiti početak izgradnje metroa u prestonici.

Vesić je objasnio da će u depou na Makiškom polju biti smeštene kompozicije odakle će i početi bušenje samog tunela koji će, kako dodaje, početi da se radi veoma brzo.

Printscreen/YouTube/Al Jazeera Balkans
 

O je istakao da se, istovremeno, očekuje da u novembru bude potpisan sporazum između Ruske federacije i Republike Srbije o izgradnji BG voza.

- Imaćemo ukupno 223 kilometara BG voza. Povezaćemo opštine Surčin, Obrenovac koje sada nisu povezane, zatim Mladenovac, Lazarevac, Barajevo i Sopot koje sada jesu povezane, ali sa svega nekoliko polazaka dnevno tako da će sve prigradske opštine u Beogradu, izuzev Grocke, imati BG voz odnosno gradsku železnicu koja će ih spajati sa metroom na 10 do 12 minuta u špicu, a na 45 minuta van špica što znači da će konačno Beograd biti potpuno povezan, odnosno da će svi delovi grada biti saobraćajno povezani što je suština funkcionisanja jedne prestonice - istakao je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je dodao da je istovremeno, kroz Plan generalne regulacije šinskih sistema, predviđeno novih 42,6 kilometara tramvajskih linija - od Požeške ulice prema Ceraku, od ulice Jurija Gagarina prema Bežanijskoj kosi i od Bogoslovije prema Adi Huji, a posle preko mosta na levu obalu Dunava.

Foto: 24sedam/Goran Sivački
 

Dominantan šinski sistem

 To bi, prema rečima zamenika gradonačelnika, značilo da će 2030. godine naš dominantni podsistem javnog prevoza biti šinski sistem - metro, BG voz i tramvaj.

- Ako dodamo tome da će nam u tom trenutku trebati svega oko 500 autobusa, a mi već ove godine kupujemo prvih sto na prirodni gas, Beograd će 2030. godine biti grad koji neće imati više nijedno vozilo u javnom prevozu koje nije ekološki prihvatljivo što je veoma važno jer ćemo na taj način, osim rešavanja saobraćajnih problema, smanjiti zagađenje u gradu - naglasio je Vesić.

Tri linije

 Predlog razvoja metro sistema
 

Podsetimo, kako je i ranije objavljeno, plan je da prva linija metroa počinje u Železniku i završava se u Mirijevu. Trasa će biti dugačka 21,3 kilometara i imaće 21 stanicu, a trebalo bi da bude gotova do 2028. godine.

Stanice su: Železnik, Makiš, Žarkovo, Bele vode, Trgovačka, Požeška, Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Savski trg, Trg republike, Bajlonijeva pijaca, Cvijićeva, Pančevački most, Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Sedma gimnazija, Mirijevo.

Nije precizirano kada će tačno početi izgradnja druge linije, ali je rečeno da bi to trebalo da se desi veoma brzo nakon završetka prve linije, te da će ona biti dugačka 19,2 kilometra i imati 20 stanica.

Linija počinje u Mirijevu, a stanice su: Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Blok 18, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dupčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Zemun.

Beogradski metro imaće i treću liniju, od Novog Beograda do Banjice, koja bi trebalo da ima 21 stanicu: Surčinska ulica, Blok 61, Gandijeva, IMT, Blok 42, Arena, Ušće, Pristanište, Trg republike, Narodna skupština, Manjež, Višegradska, Prokop, Autokomanda, Vitanovačka, TC „Stadion”, naselja Braća Jerković i Stepa Stepanović, Trošarina, Banjica i trolejbuska okretnica na Paunovom bregu.

Dizajn

Još jedna važna stavka u vezi sa BG metroom izglasana je u septembru, kada su građani doneli svoju oduku i izabrali da dizajn budućeg metroa bude predlog sigurnost.

Promo/ Grad Beograd
 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike