Vozač nije iskoristio "panik-taster" i poziv u pomoć: Šta se dešavalo kobne noći u autobusu 56?

31.03.2023

10:16

0

Autor: 24sedam

Vozač se nije žalio da je imao neke poteškoće, poslednje dve nedelje imao je dosta slobodnih dana, dosta nije radio tako da ne možemo da kažemo da je umor u pitanju - kažu iz GSP

Vozač nije iskoristio "panik-taster" i poziv u pomoć: Šta se dešavalo kobne noći u autobusu 56?
Copyright Printscreen/Facebook/

Vozač gradskog prevoza na liniji 56, koji je u toku vožnje preminuo, imao je uredno lekarsko uverenje da može da vozi, uz to i dosta slobodnih dana, rekli su  u Gradskom saobraćajnom preduzeću.

Duže od 20 godina radio je u toj firmi, a obavezan lekarski pregled uradio je 10. oktobra prošle godine i dobio uverenje da je sposoban da vozi.

- Nije se žalio da je imao neke poteškoće, poslednje dve nedelje imao je dosta slobodnih dana, tako da dosta nije radio tako da ne možemo da kažemo da je umor u pitanju - kaže Slavica Stevanović iz GSP-a, piše RTS.

Vozač Ž. M. (59) je u otku vožnje osetio da mu je loše, prema rečima putnika to je i rekao nekome preko telefona, a onda usmerio vozilo u zid obližnjeg auto-placa i tamo se zaustavio.

Iako u svim autobusima postoji panik-taster za gužvu u saobraćaju, nezgodu, pa i za slučaj da vozaču nije dobro, Ž.M. ga nije upotrebio.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 192.RS (@192_rs)

 

Taster može da se aktivira između ostalog i ukoliko vozaču nije dobro, nakon čega zove Hitnu pomoć, a onda javi dispečeru koji šalje drugog vozača.

Procedura jasna - lekarski pregled obavezan

Lekarski pregled je obavezan za sve vozače javnog prevoza i može da utvrdi da li postoje neka stanja koja su akutna ili hronična i koja ga onemogućavaju da vozi.

- Ne znam šta je tačno uzrok jučerašnjeg pogoršanja stanja vozača koji je preminuo, ali takvi događaji su mogući jer vi ne možete baš kompletno da predvidite šta će se dešavati - napomenuo je ranije prof. dr Medicinskog fakulteta Petar Bulat.

Ni dugogodišnje iskustvo u saobraćaju ne znači mnogo jer su lekarski kriterijumi oštriji za profesionalne vozače zato što su oni odgovorni za bezbednost putnika i drugih učesnika u saobraćaju. Kriterijume na osnovu kojih se izdaje uverenje da li je vozač sposoban da vozi propisuje Pravilnik.

ATA Imges/Antonio Ahel
 

Bulat je rekao da to podrazumeva pregled lekara specijaliste medicine rada, pregled očnog lekara, pregled lekara otorinolaringologa i pregled psihologa i psihijatra.

Ako opredeljeni lekar vozača proceni da stanje nije dobro, on može da uvede ograničenje i da traži da se i češće rade lekarski pregledi, isto tako šefovi u pogonima ako procene da vozač ima propuste u radu.

Lekar popunjava obrazac o zdravstvenom pregledu vozača, u kojem se navodi da li osoba ispunjava uslove za profesionalnog vozača i taj dopis se šalje MUP-u. Ako se utvrdi da vozač više nije u stanju da vozi, ne dobija otkaz, tvrde u GSP-u, već se raspoređuje na drugo radno mesto.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike