Na mestu starog, nići će Novi savski most sa šest traka! Stručnjaci saglasni: Gradite novi, ali ne rušite stari! On je simbol grada! (FOTO)

10.05.2022

08:30

0

Šest traka, četiri automobilske i dve tramvajske, biciklističke i pešačke staze - ovako bi trebalo da izgleda Novi savski most

Na mestu starog, nići će Novi savski most sa šest traka! Stručnjaci saglasni: Gradite novi, ali ne rušite stari! On je simbol grada! (FOTO)
Promo/Grad Beograd

Sudbina Starog savskog mosta uskoro će ući u sam finiš i on bi trebalo da bude premešten u Park na Ušću, a na njegovom mestu nići će Novi savski most sačinjen od šest saobraćajnih traka. 

Šest traka, četiri automobilske i dve tramvajske, biciklističke i pešačke staze - ovako bi trebalo da izgleda Novi savski most, koji bi trebalo da rastereti Brankov most i Gazelu. Ovo je najavio i zamenik gradonačelnika Goran Vesić, koji je izjavio da će stari Savski most biti uklonjen.

- Imaćemo novi most koji će imati šest traka, četiri automobilske i dve tramvajske, biciklističke staze, pešačke staze. Mislim da je za Beograd mnogo bolje da ima novi most, jer to omogućava da se rasterete Brankov most i Gazela. Istovremeno sa tim mostom mi gradimo i gradski tunel, jer taj most ima smisla samo sa tim tunelom - poručio je Vesić.

Zamenik gradonačelnika navodi da će stari Savski most biti premešten u Park na Ušću i da će biti pretvoren u moderan prostor, pun restorana, sa vidikovcem.

- Znate da smo uložili više od osam miliona evra u uređenja Parka na Ušću po projektu jednog od najvećih arhitekata za javne površine Jana Gela, a sada je neophodno da se taj park dodatno obogati - poručio je Vesić.

Kada će gradnja mosta tačno početi, nije poznato, ali je izvesno da će se ulice raditi već početkom sledeće godine. Na raskrsnici Zemunskog puta, kojim sada saobraćaju tramvaji kada siđu sa Starog savskog mosta, i Ulice Vladimira Popovića u planu je izgradnja kružnog toka. Odavde će se graditi krak koji će voditi ka Ušću, odnosno Bulevaru Mihajla Pupina. Drugi krak napraviće se do Bulevara Zorana Đinđića, koji će biti praktično produžen skoro do savske obale.

Printscreen/ Youtube
Stari savski most

Novom ulicom biće spojeni i Bulevar Vladimira Popovića sa Milentija Popovića, odnosno Bulevar Zorana Đinđića biće produžen za 435 metara. 

Ovakvo saobraćajno rešenje biće direktna veza centralnih delova Novog Beograda sa Novim savskim mostom. 

U planu je i rekonstrukcija dvokolosečne tramvajske pruge u dužini od 500 metara. Ukupan rok za izgradnju je 305 kalendarskih dana, računajući od dana uvođenja izvođača u posao.

Takođe, gradski čelnici najavili su i gradnju sedam novih mostova: na Adi Huji, Vinči, novi Savski most, dva mosta u funkciji BG voza, između Surčina i Obrenovca i jedan u centru grada i dva pešačko-biciklistički most Novi Beograd-Ada Ciganlija i Zemun-Lido.

Šta kažu stručnjaci? 

Printscreen/YouTube
Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić

Prema rečima stručnjaka za saobraćaj Milana Vujanića, ideja da Novi savski most sadrži šest saobraćajnih traka je moguća samo pod jednim uslovom.

- Izgradnja šest traka je moguća samo ukoliko se prošire i prilazne saobraćajnice sa obe strane Novog savskog mosta - navodi za 24sedam Vujanić.

Ipak, stručnjak za saobraćaj ističe da Stari savski most ne bi trebalo rušiti, već samo izmestiti tramvajske šine.  

- Još nisam čuo da se mostovi ruše, već da se rehabilituju i grade. Tačno je da Beogradu nedostaju mostovi, jedan nizvodno od "Pančevca", i još dva ili tri kako bi se kompletno zatvorila obilaznica oko prestonice - objašnjava Vujanić. 

Printscreen/YouTube
Saobraćajni inženjer Vladimir Simidžija

Njegovog mišljenja je i saobraćajni inženjer Vladimir Simidžija, koji je za 24sedam bio vrlo jasan

- Stari savski most ne bi trebalo rušiti. Beograd je grad pun istorije i on bi svoju istoriju trebalo da neguje. Stari savski most ne bi trebalo rušiti, već možda motorni saobraćaj potpuno izmestiti iz njega i pretvoriti ga u pešačko-biciklistički. On bi trebalo da ostane kao jedan od simbola prestonice - istakao je Simidžija.   

Učitelj brži od vatre!

24sedam/Goran Sivački/Printscreen/Opština Kosjerić
 

Pod kišom metaka, tog 20. oktobra 1944. godine, hrabri učitelj Miladin Zarić uspeo je da preseče detonatorsku žicu i tako osujeti okupatora i spasi Stari savski most u Beogradu.

Tog jutra Nemci su minirali Stari savski most, a učitelj je sa svog prozora primetio šta smeraju. Hitro je istrčao na ulicu, naišao na grupu vojnika Crvene armije i s njima krenuo ka mostu, na koji se, ipak, popeo sam, jer je jedino on znao gde je detonator.

Na mostu su se u tom trenutku nalazili Nemci, koji su pucali na sovjetske vojnike, a ovi na njih. Kuršumi su fijukali na sve strane. Bela žica, koja je povezivala dinamit i detonator, bila je postavljena čitavom dužinom. Zarić je primetio ašov pored jednog mrtvog nemačkog vojnika i njime prekinuo fitilj koji je već bio zapaljen.

Za svoje zasluge, Zarić je dobio veći broj jugoslovenskih i stranih odlikovanja i drugih priznanja.

Bonus video

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi