Od neočekivanog arheološkog nalazišta do nove Ade Ciganlije: Pogledajte šta je sve do sada urađeno na budućoj trasi Linijskog parka (FOTO)

25.11.2022

07:12

0

U delu do bastiona Sv. Jakova uređeno je kaskadno šetaliste sa biciklističkom stazom, a preostalo je opremanje mobilijarom

Od neočekivanog arheološkog nalazišta do nove Ade Ciganlije: Pogledajte šta je sve do sada urađeno na budućoj trasi Linijskog parka (FOTO)
Budući izgled Linijskog parka - Copyright Beoinfo

Prva celina Linijskog parka, stacionirana kod pasarele koja spaja Beton halu i Kalemegdan, uskoro bi mogla da ugleda svetlost dana.

U delu do bastiona Sv. Jakova uređeno je kaskadno šetaliste sa biciklističkom stazom, preostalo je opremanje mobilijarom, a potez bi trebao da poseduje i mobilnu zaštitu od poplava. 

U procesu izgradnje šetališta, uklonjena je pruga kod Beton hale, a pri iskopavanju su otkriveni delovi priobalnog bedema, sa bastionima i toparnicama Mračne kapije i Sava kapije. Takođe, potpuno je otkopana i Vodena kapija 1, koja će biti u celosti obnovljena i prezentovana. 

Do Kule Nebojše završeni su pripremni radovi, a pored planiranog nastavka rečnog šetalista potrebno je revitalizovati bastion Sv. Jakova i pripadajući bedem, kao i mogućnost prezentacije srednjevekovne kule koja se nalazila na njegovom mestu.

Za sve radove na sanaciji arheološkog nasleđa Beogradske tvrđave predviđa se upotreba originalnih materijala i tehnika građenja.

U vreme despota Stefana Lazarevića, kod bastiona Sv. Jakova nalazilo se pristanište, na kome su kasnije dograđeni delovi bedema i bastioni, što je primetno u slojevima materijala pronađenih građevina. 

Ukoliko tender bude uspešno okončan, radovi na Beogradskoj tvrđavi u okviru Linijskog parka bi mogli da se očekuju početkom sledeće godine.

Da će projekat izgradnje "Ade Ciganlije na Dorćolu" i spuštanja grada na reke potrajati još neko vreme, govori činjenica da su osim privođenja kraju prvoj fazi radovi, neimari tek počeli da uklanjaju rastinje i železničke šine na donjem Dorćolu, ne bi li očistili trasu budućeg Linijskog parka. 

Tim radovima je obuhvaćeno uklanjanje stare železničke infrastrukture, na potezu od pešačke pasarele na Dorćolu, preko Dunav stanice, pa sve do blizine Pančevačkog mosta. 

Kraj radova za tri godine

Beoinfo
 

Radovi na ovih 4,6 kilometara prostora budućeg Linijskog parka trebalo bi da budu završeni u naredne tri godine. 

Linijski park će se po projektu prostirati od šetališta pored "Beton hale" ispod Kalemegdana, duž ukinute železnicke pruge obalom Save i Dunava sve do Pancevačkog mosta.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike