Odlična vest za vozače i privatnike: Ova odluka im je legla kao "kec na 11", a tiče se parking-mesta u Beogradu

31.08.2022

06:45

0

Preveliki broj automobila, a premalo parking-mesta postao ogroman problem u srpskoj prestonici

Odlična vest za vozače i privatnike: Ova odluka im je legla kao "kec na 11", a tiče se parking-mesta u Beogradu
parking - Copyright Profimedia

Prava novina doneta je na sednici Skupštine grada Beograda, koja je održana 18. avgusta, a u pitanju je vest koja će leći kao "kec na 11" kako vozačima, tako i privatnicima.

Reč je o odluci koja omogućava da i privatnici mogu ne samo da grade parkinge, već i da naplaćuju tu uslugu po tržišnim cenama.

Svedoci smo toga da je preveliki broj automobila, a premalo parking-mesta postao ogroman problem u srpskoj prestonici. Vozači se parkiraju gde stignu i često blokiraju bezbedan prolaz pešacima.

Profimedia
 

Kako bi se ubrzalo rešavanje hroničnog problema nedostatka parking-mesta, kao jedno od rešenja grad bi mogao da  omogući privatnicima ne samo da grade parkinge, nego i da naplaćuju parking-uslugu, odnosno da se bave poslom koji je do sada bio isključivo ingerencija JKP "Parking servisa".

Kako je na poslednjoj sednici istakao gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, usvajanjem ove odluke privatnicima će se omogućiti da na svojim parkinzima po tržišnim cenama naplaćuju parkiranje, odnosno neće morati da prave partnerstvo sa "Parking servisom".

U planu četiri podzemne garaže 

Centar za planiranje urbanog razvoja CEP/ Urbanistički projekat
Izgled buduće podzemne garaže u Vlajkovićevoj ulici

Ipak, ova odluka ne znači da se odustaje od planirane gradnje četiri podzemne garaže u Beogradu na lokacijama Vlajkovićeva, Fruškogorska, Studentski trg i Trg republike.

Još 2017., kada je prvi put pričano o tome da će se ove garaže graditi, gradski čelnici su procenili da će taj posao koštati oko 50.000.000 evra i već tada se znalo da će se graditi u okviru javno-privatnog partnerstva i da će biti podzemne.

Odluka o javno-privatnom partnerstvu za podzemne garaže usvojena je krajem septembra 2017. na sednici Skupštine grada. U međuvremenu, Grad raspisuje javni poziv za ovo partnerstvo, a u jesen 2018. iz Starog dvora konačno obelodanjuju da će partner Grada najverovatnije biti konzorcijum "China Shandong International Economic & Technical Cooperation" i "China Transinfo Technology", što je ubrzo i potvrđeno. 

Profimedia
 

Kako je tada ukazano, Kinezi su jedini dali ponudu.

Nekoliko meseci kasnije, u junu 2019. zvanično je potpisan ugovor o koncesiji za projektovanje, finansiranje, izgradnju, upravljanje i prenos četiri podzemne garaže sa ovom kompanijom. 

Najavljeno je da će koncesija trajati 40 godina, a partnerstvo će podrazumevati da Grad bude nosilac prava svojine nad garažama, a koncesionar će Gradu naknadu plaćati u skladu sa dinamikom utvrđenom Ugovorom o koncesiji.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike