Nova muka za beogradske vozače: Nakon poplava, pojavile se rupe na pojedinim ulicama! Otkrivamo kome tražiti odštetu ako se auto ošteti

07.07.2022

17:30

0

Automobili su plutali ulicama, a nekoliko dana nakon oluje vidljivi su i "krateri" na pojedinim ulicama

Nova muka za beogradske vozače: Nakon poplava, pojavile se rupe na pojedinim ulicama! Otkrivamo kome tražiti odštetu ako se auto ošteti
rupe na putu nevreme 1 - Copyright 24sedam/L. Đ. T/M.K

Jako nevreme koje je pre nekoliko dana pogodilo Beograd ostavilo je za sobom uništene kolovoze u pojedinim delovima prestonice, a rupe, kojih svakako na beogradskim ulicama ne manjka, postale su još veće.

Automobili su plutali ulicama, saobraćaj je nekoliko sati bio u totalnom kolapsu, a nekoliko dana nakon nevremena vidljivi su i "krateri" koji su se otvorili na pojedinim saobraćajnicama. 

Tako je u Ulici Svetolika Lazarevića Laze na Banovom brdu nevreme drastično oštetilo kolovoz.

Delovi asfalta su počeli da otpadaju, pa su se stvorile poprilično velike rupe.

Na uglu ulica Cara Uroša i Zmaja od Noćaja kocke iz kaldrme su zbog bujice počele da se odvajaju.

U beogradskom naselju Borča, duž cele Ulice Bele Bertoka ostali su razbacani delovi ležećih policajaca koja je voda odnela. 

Kada nastaju oštećenja saobraćajnica?

Najčešća oštećenja kolovoza nastaju u toku zimskog perioda, a neretko oštećenja nastaju i od poplava ili jednostavno zbog nedovoljno kvalitetnog održavanja.

- Najviše rupa se pojavljuje u jesen i posle zime, ali i usled poplava zbog vode koja ispunjava pukotine u asfaltu. Kako bi se sprečila oštećenja, najbitnije je napraviti kvalitetan kolovoz. Kada je kolovoz kvalitetno i dobro urađen, da može da izdrži opterećenje, do pucanja i stvaranja udarnih rupa dolaziće znatno manje - priča za 24sedam stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić.

On ističe da prema zakonu o bezbedonsti saobraćaja put mora biti sve vreme takav da omogući bezbedno odvijanje saobraćaja, a za oštećenja su odgovorni vlasnici puta. Da bi put bio dobar, prvenstveno je najbitniji kvalitet izrade, a potom i kvalitetno i pravilno održavanje, kako bi se sprečile saobraćajne nezgode.

Printscreen/YouTube
 

- Vozač kada naleti na rupu može da izgubi stabilnost i kontrolu nad vozilom i, u najgorem slučaju, može ubiti nekoga ili sebe, ali i oštetiti vozilo pri udaru u rupu ili udarom u objekat pored puta. Zbog toga je i zakonski regulisano da put ne sme da bude takav da onemogućava bezbedan saobraćaj, a to znači da rupe nisu prihvatljive. Onog momenta kada se pojavi rupa, ako ne može trenutno da se otkloni, onda mora da se postavi znak, kako bi se vozačima skrenula pažnja da vode računa - kaže Vujanić.

Kako nadoknaditi štetu? 

Rupe na prestoničkim ulicama uglavnom nisu jasno obeležene, a neke se pod određenim uglom čak i ne mogu videti, pa se često dešava da ih vozači kasno primete i onda dolazi do oštećenja vozila.

Svaki vozač je makar jednom imao bliski susret sa nekim “kraterom” na putu, i ukoliko je vozio propisno i bio snalažljiv, izvukao se samo sa manjim oštećenjem vozila.

24sedam/L. Đ. T.
 

U slučaju da građanin ošteti svoje vozilo usled upada u rupu na ulici, da bi ostvario pravo na naknadu štete neophodno je da odmah obavesti MUP Srbije, kako bi službeno lice sačinilo zapisnik o izvršenom uviđaju saobraćajne nezgode.

U preduzeću JP "Putevi Beograda" navode za 24sedam, da zahtev za naknadu štete može podneti isključivo vlasnik vozila i to neposredno na pisarnici ovog preduzeća u Ulici Žorža Klemanosa br. 19, radnim danima do 15.30, ili poštom na istu adresu.

Dokumentacija koju je potrebno podneti uz zahtev za naknadu štete:

- Zapisnik o izvršenom uviđaju MUP-a

- Zapisnik o opisu i proceni oštećenja ovlašćenog osiguravajućeg društva

- Očitana saobraćajna dozvola i lična karta, kopija vozačke dozvole i kopija kartice tekućeg računa

- Ukoliko je izvršena popravka vozila, računi o kupljenim delovima ili izvršenim uslugama na otklanjanju štete u skladu sa zapisnikom o proceni oštećenja vozila

- Za vozila uzeta na lizing, neophodno je da korisnik vozila dostavi pismeno ovlašćenje lizing kompanije (vlasnik vozila) za podnošenje zahteva za naknadu štete i naplatu obeštećenja.

U slučaju materijalne štete, visina isplate zavisi od tipa, starosti i opšteg stanja vozila, kao i od same prirode oštećenja nastalih na vozilu.

- Ne postoji minimalna i maksimalna isplata naknade za materijalnu štetu. Zahtevi za naknadu materijalne štete se najčešće odnose na oštećenja pneumatika i felni, gde je iznos naknade štete od 10.000 do 15.000 dinara - objašnjavaju u "Putevima Beograd".

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike