Savremena spona "Beograda na vodi" i blokova: Novi most na Savi korak bliže izgradnji

11.03.2021

18:19 >> 09:22

0

Prvobitno je gradnja novog prelaza na mestu starog, čiji je idejni projektant Saobraćajni insitut CIP, trebalo da počne prošle godine, ali je koronavirus po

Savremena spona "Beograda na vodi" i blokova: Novi most na Savi korak bliže izgradnji
Novi savski most idejno rešenje - Copyright Promo/Grad Beograd

Novi most na Savi uskoro bi mogao da postane moderna spona između novobeogradskih blokova i “Beograda na vodi”, s obzirom na to da je Ministarstvo zaštite životne sredina dalo saglanost za studiju o proceni uticaja ovog projekta na životnu sredinu.

Njegova lokacija biće mesto starog Savskog mosta, čija bi demontaža trebalo da počne ove godine (privremena lokacija – Palilula), do konačnog postavljanja u Park Ušće.

Novi most imaće po dve trake za saobraćaj vozila u oba smera, tramvajsku “bašticu” u sredini i stazu za bicikliste.

Prvobitno je gradnja Novog mosta, čiji je idejni projektant Saobraćajni insitut CIP, trebalo da počne prošle godine, ali je koronavirus poremetio ovaj plan.

Pešački, biciklistički, drumski i tramvajski

Promo/Grad Beograd

Predviđena širina Novog mosta je između 32 i 35 metara, te će na taj način zadovoljiti povećane saobraćajne kapacitete.

Takođe, Grad je u ovaj projekat ušao iz tri razloga: saobraćajnog, bezbednosnog i estetskog.

Prema rečima gradskih čelnika, Stari savski most svojim kapacitetom ne može da zadovolji postojeće saobraćajne potrebe, koje će izgradnjom novog prelaza biti mnogostruko veće.

Kada je reč o bezbednosti, Stari most je građen u Drugom svetskom ratu i postavljen je na drvenim šipovima, što ga čini nesigurnim za prolazak vozila.

Lukovi simbolizuju stremljenje ka rastu

Promo/Grad Beograd

Estetskim rešenjem moderniji prelaz će se u potpunosti uklopiti u viziju savremenog Beograda, a glavni doprinos tome je uvođenje asimetrije, odnosno usvajanje lukova različite visine.

Sistemna linija lukova je takva da se razlikuje od klasičnog rešenja paraboličnog luka, što rešenju daje jedinstven izgled.

Prvonagrađeno konkursno rešenje Saobraćajnog instituta CIP, u vizuri panorame grada niz Savu, pruža upravo utisak kapije na vodi koja uvodi u grad na vodi. Gradacija lukova od manjeg ka većem, od ušća ka gradu, simbolizuje dobrodošlicu. Prilikom prelaska preko mosta, nagnuti smaknuti lukovi simbolizuju spajanje i stremljenje ka rastu.

“Stari savski most mora da se zaštiti”

Žustra polemika o Starom mostu pokrenuta je još 2019. godine kada je počelo da se priča o njegovom uklanjanju, te članovi Inicijative “Ne davimo Beograd” od tada ne prestaju da se zalažu za njegovo očuvanje.

– Stari savski most je funkcionalna saobraćajna veza koju dnevno koristi više od 30 hiljada vozila, a njegov istorijski značaj zaslužuje da on bude zaštićen i nazvan po učitelju Miladinu Zariću koji ga je 1944. godine spasao od razaranja – naveli su oni.

Pročitajte još

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike