Uspravne pruge nose perfekcionisti, karirano avanturisti: Odeća je moćno oružje, a ponekad može potpuno da nas ogoli

17.12.2020

19:20 >> 19:46

0

Autor: Z. A.

Čitajte pažljivo, sve što obučemo poruka je o nama

Uspravne pruge nose perfekcionisti, karirano avanturisti: Odeća je moćno oružje, a ponekad može potpuno da nas ogoli
Copyright Printscreen/Instagram

Činjenica je da nas sve u našem ponašanju, od gestova, načina na koji jedemo, ponašamo se, razgovaramo, preko toga kakve prijatelje i partnere biramo, razotkriva pažljivom posmatraču. Psiholozi tvrde da se naša unutrašnjost vrlo jasno oslikava na našoj spoljašnosti i da je onima koji te znake umeju da pročitaju vrlo lako da dobiju kompletan psihološki profil neke osobe.

Odeća, takođe, šalje mnogo poruka, njome pokazujemo raspoloženje, poreklo, status, odnos prema novcu, navike, stil… i utiče na to kakav utisak ostavljamo i kreira način na koji nas drugi vide i doživljavaju.

Možda će vas zanimati

Odeća je moćno oružje. Izuzetno utiče na psihu onoga ko je nosi, ali i na psihu onih sa kojima je u kontaktu. Istraživanja pokazuju da je ovaj fenomen izraženiji kod žena, pa njima odeća bukvalno može da transformiše ličnost. Koliko ste samo puta čuli od prijateljice ili sami izgovorili rečenicu: „večeras ću obući ONU haljinu“ ili „to je kombinacija za posebne prilike“.

Naime, neke žene se u određenoj garderobi osećaju mnogo moćnije, zavodljivije, poželjnije, sigurnije u sebe, pa kada obuku tu svoju omiljenu, „čudotvornu“ garderobu, potpuno drugačije zrače, što se prenosi i na percepciju posmatrača. Kako se same bolje osećaju u sopstvenoj koži, tako ih i drugi takvima vide.

Muškarci, sa druge strane, tvrde stručnjaci, u garderobi ređe pronalaze sigurnost, ali vrlo često imaju „srećne majice“, u kojima su, na primer, pobeđivali u nekim takmičenjima, polagali važne ispite, osvajali nagrade… Istraživanja su pokazala da im godinama kasnije u nekim prelomnim, važnim životnim trenucima te iste majice pružaju dodatni osećaj sigurnosti i snage. I zato nikada ne bacajte stare, iznošene majice svojih momaka, muževa, sinova jer im mogu pružiti veliku psihološku pomoć u nezgodnim trenucima.

Psiholozi tvrde da najbolji utisak ostavljaju ljudi koji kombinuju kontraste. To u praksi znači da će žena u crnoj haljini sa srebrnim kaišem, ili u beloj haljini i crvenim potpeticama, ili muškarac u tamnom odelu sa belom košuljom, najupečatljivije delovati na okolinu. Njih će čuti i primetiti najviše ljudi, bez obzira na vrstu međuljudskih odnosa.

 

Ko nosi štrafte, karo, tufne, cvetne desene…

Psiholozi kažu da deseni, takođe, razotkrivaju. Karirano nose avanturisti, tvrde stručnjaci, pa nije čudno što se odeća ovakvih desena često koristi u ekstremnim sportovima. Uspravne pruge vole perfekcionisti, a oni koji sebi dozvoljavaju štrafte smelijih boja u sebi imaju neki nesklad. Najčešće je u pitanju nesklad između želja i mogućnosti, a neki psiholozi tvrde da je mnogo garderobe na pruge ponekad i „poziv u pomoć“, odnosno da neki ljudi njima nesvesno žele da skrenu pažnju na sebe.

Tufne vole romantici, nežne duše željne ljubavi, tvrde istraživači. Romantične haljine na tufnice uvek će biti izbor žene kojoj su ljubav i porodica u životu prioritet, dok će žena okrenuta karijeri češće birati jednobojnu garderobu.

Cvetni deseni otrkivaju sanjalicu, nekoga sa jakom maštom i kreativnošću, koji neće žrtvovati svoju slobodu ni po koju cenu.

„Tehničari“, odnosno oni kod kojih su pravila zacrtana, granice jasno povučene i kod kojih sve mora da ima određeni red, biraće desen sa oštrim geometrijskim linijama.

Sitne životinjice ili nepravilne oblike biraju infatilci, osobe koje ne žele da odrastu. Oni su neodgovorni i nemarni, ali dobrooćudni i bez namere da nekog povrede.

Takođe, istraživanja pokazuju i da ljude koji nose neprikladnu i neodgovarajući odeću okolina doživljava negativno, bez obzira na njihove realne kvalitete. Neprikladna odeća podrazumeva, na primer, drečave boje na starijoj osobi, kratke suknje i usku garderobu na punijim ljudima, ili stil devojčice na zreloj ženi. Ove poslednje, na primer, tvrde psiholozi, imaju strah od starenja, ne prihvataju svoje telo ili imaju problem sa seksualnošću.

Ko nosi retro, otmenu, prefinjenu odeću ekstra kvaliteta, za broj veću

Retro modele nose nostalgični ljudi koji su zaglavljeni u sopstvenim uspomenama, oni vrlo često žive u prošlosti a nisu naročito omiljeni u okolini. Sa druge strane, oni koji po svaku cenu imaju must have komade i poslednje modele sa piste, često pate od nesigurnosti ili kompleksa niže vrednosti, pa osim zavisti najčešće izazivaju i loše utiske.

Ako svi komadi vaše garderobe liče, odnosno ako imate pet majica ili pantalona istog kroja, možda je vreme da preuzmete odgovornost za svoj život, a ne da sve prepuštate slučaju. Prestanite da se odupirete promenama, dozvolite da vaši striktni stavovi i životni principi malo popuste, može vas iznenaditi bogatstvo i kolorit života. Ovakve osobe ljudi često ne doživljavaju pozitivno.

Sa druge strane, otmena, kvalitetna, ali svedena odeća koja prati oblik vašeg tela odaje utisak prefinjenosti i stila i pomaže da vas ljudi mnogo pažljivije slušaju, tvrde psiholozi. Interesovaće ih šta imate da kažete, jer će vas doživeti kao nekoga ko zna šta radi.

Takođe, ljudi koji se stide svog tela najčešće imaju dva ili tri broja veću garderobu, jer je tako najlakše sakriti ga od tuđih pogleda. To su osobe koje će na plaži najčešće biti sakrivene iza velikih šešira i naočara.

Sa druge strane, preuska, izazovna odeća, prenaglašena seksualnost vrlo često ukazuje na neki problem sa ličnošću, potisnute strahove ili frustracije. To se odnosi čak i na vrlo zgodne žene sa savršenim proporcijama, koje previše izazovnom garderobom nesvesno poručuju da im treba pomoć, tvrde stručnjaci.

Robovanje modnim trendovima, nametnuti standardi lepote, slike devojaka i žena sa idealnim oblinama, koje kao da sa stranica magazina i časopisa poručuju „ti nikada nećeš biti dovoljno dobra“, utiču na to kako se žene oblače, ali je lični stil uvek odraz psihe, tvrde američki psiholozi.

Zato kada vidite nekoga prvi put pažljivo pogledajte šta ima na sebi, jer su naše misli, osećanja i želje isprintani u desenima i bojama koje nosimo.

Lejdi Gaga Profimedia

Ko voli poruke, apstraktne printove, slike životinja

Ako volite majice sa printovima, imajte na umu da poruke i slike koje nosite imaju izuzetan efekat i na vašu psihu, ali i na psihu ljudi oko vas, tvrde američki stručnjaci.

Naime, jedno istraživanje pokazalo je da printovi na majicama, bluzama i haljinama prilično utiču na raspoloženje, komunikaciju i generalno odnose sa drugim ljudima.

Tako, istraživači tvrde da je najbolje nositi konkretne poruke, odnosno garderobu sa ispisanim slovima i smislenim porukama, posebno onim duhovitim. Kao primer naveli su majicu na kojoj su mlada i mladoženja ispod kojih je natpis „game over“ (igra je završena) i tvrde da je to jednostavan i simpatičan način da nekome, ali i sebi ulepšate dan.

Naučnici tvrde da ljudi uvek čitaju ono što piše na majicama njihovih sagovornika, pa duhoviti natpisi mogu mnogo da utiču na prvi utisak i način na koji će vas ljudi doživeti.

Čitajte i

Još jedan interesantan podatak je da najlošiji učinak imaju apstraktni, nedefenisani printovi, posebno oni jakih boja, jer šalju poruku da ste zbrkana osoba. Takođe, likovi ljudi ili životinja pozitivno utiču na ljude koje srećemo, posebno ako su lica nasmejana, a životinje na printovima izgledaju pitomo. Sa druge strane, agresivni deseni i majice sa pretećim i neprijatnim porukama izazivaju nervozu i otežavaju komunikaciju.

Istražvači poručuju da ne treba nositi upadljive printove na poslovnim sastancima jer je tada najbolji izbor jednostavna, svedena i koloristički mirna garderoba.

A svaka boja, svaka jednobojna kombinacija ili boja koja dominira u vašem ormanu opet nešto govori o vama, ali o tome nekom drugom prilikom.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: novosti.rs

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike