U nekom trenutku čovek mora da preseče stvari: Tamara Aleksić o najnovijem projektu

11.04.2024

19:00

0

Delo Tenesija Vilijamsa kao stručna dijagnoza psihoterapeuta

U nekom trenutku čovek mora da preseče stvari: Tamara Aleksić o najnovijem projektu
Tamara Aleksić - Copyright Tanjug/Nemanja Jovanović

Gošća nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bila je glumica Tamara Aleksić koja je govorila o svojoj ulozi u predstavi "Staklena menažerija" u pozorištu "Madlenijanum".

Tanjug/Nemanja Jovanović
 

Aleksić je podsetila da je proteklo 80 godina od prvog dela američkog pisca Tenesija Vilijamsa (Tennessee Williams) i da "što više čitaš, više shvataš da je to bila neka vrsta njegove psihoterapije".

Delo Tenesija Vilijamsa kao stručna dijagnoza psihoterapeuta

- Napustio je svoju porodicu, koja je na neki način bila toksična. U nekom trenutku čovek mora da preseče stvari koje mu ne prijaju i da krene za svojim snovima, kao što je on uradio - ocenila je glumica.

Tanjug/Nemanja Jovanović
 

Prema njenim rečima, preko "Staklene menažerije" vidi se odnos Vilijamsa prema ljudima, odnosno njegovo pisanje o majci je kao stručna dijagnoza psihoterapeuta, sestra Lori je romantičarski opisana, a onda "o sebi ima bukvalno jednu rečenicu, i to je to".

- Toliko je slojevito i lično da se već osećaš malo u moralnoj dilemi.  Kao da čitaš nečiji dnevnik. Tako da baš je pipavo, užasno je nežno i psihološki vrlo kompleksno, i ne može da ne ostane utisak na tebe - ocenila je Aleksić.

Gluma na maloj sceni je intimna

Predstava se izvodi na maloj sceni "Madlenijanuma", a Aleksić je istakla da u takvim kamernim uslovima ima predivnu komunikaciju sa kolegama Borjankom Ljumović, Ognjenom Malušićem i Nikolom Rakočevićem.

Promo/Zoran Škrbić
 

Aleksić je pomenula izjavu rediteljke predstave Ivane Vujić da je nepravedno što se u pozorištima manje plaćaju saradnici male scene nego velike scene.

- Mala scena je nešto toliko intimno, ti si deo te porodice. Stil glume koji zahteva mala scena je nešto između filmske i pozorišne. Postoji taj impostirani šapat. Ne moraš do stotog mesta da dobacuješ nešto, već je do četvrtog reda - objasnila je glumica.

Promo/Zoran Škrbić
 

Napomenuvši da je jedan psihoterapeut je došao na premijeru i rekao da je posle 20 minuta imao neopisivu potrebu da pomogne ljudima na sceni, Aleksić je to navela kao dokaz snage predstave.

Aleksić je rekla da je iz svake uloge koju je tumačila, u pozorištu, na filmu i čak pri sinhronizaciji crtanih filmova, naučila nešto više o sebi, i to smatra velikim blagoslovom.

Kad ego preuzme volan

- Ako imaš mogućnost da upoznaš ljude koje tumačiš, imaš odgovornost prema njima. Ti si njihov glas, neka vrsta njihovih advokata. Onda osećaš odgovornost prema tim ljudima i samim tim odgovornost da naučiš od njih - objasila je glumica.

Prema njenim rečima, kroz svaku situaciju koju prolaziš kroz život nešto naučiš, a svaki čovek kog upoznaš je neka vrsta mentora koji je svojim dobrim ili lošim primerom uspeo da te oblikuje.

Aleksić je upozorila da u karijeri glumca "ego u jednom trenutku pokušava da preuzme volan, ali tvoje je da ga vratiš na njegovo mesto".

Promo/Zoran Škrbić
 

- Da nema mene, ne bi bilo ega. Sa tim, da ja mogu da postojim bez njega, ali on ne može bez mene. I kada postaviš tako stvari, šta god bilo, možeš da savladaš -  ocenila je glumica.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike