Austrijski umetnik Mihael Hajndl za 24sedam otkriva šta je snimio kroz prozore kuća tokom karantina

31.03.2022

18:01

0

Od toga je nastao dokumentarni film „Neće biti TV prenosa proleća“, koji se večeras prikazuje na Martovskom festivalu u Beogradu

Austrijski umetnik Mihael Hajndl za 24sedam otkriva šta je snimio kroz prozore kuća tokom karantina
Mihael Hajdnl umetnik reditelj Beč (8) - Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Neko je iskoristio vreme da se dobro odmori, neko da čita knjige, a neko je samo imao još više problema u životu zbog rada od kuće.

Austrijski umetnik Mihael Hajndl koji živi i radi u Beču je na početku pandemije umesto da sedi u svojoj sobi rešio da kamerom zabeleži šta je ono što vidi kroz prozore kuća dok traje lokdaun. Od toga je nastao dokumentarni film „Neće biti TV prenosa proleća“, koji se večeras prikazuje na Martovskom festivalu dokumentarnog filma u Beogradu.

Scena iz filma Neće biti TV prenosa proleća
 

Naslov filma je parafraza naslova „Neće biti TV prenosa revolucije“, koja govori o paradoksalnoj situaciji u kojoj smo se svi našli, zatvoreni u kućama. Film je čist eksperiment. Umetnik je samo želeo da uzme kameru i beleži šta će sve da se dešava. Ono što je mogao da vidi kroz prozore, bili su uglavnom prizori uključenih televizora. A gledalo se sve, od vesti do serija na Netfliksu.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

Hajndlu, koji je tek stigao u Beograd, za razliku od Beča, koji je još uvek pod nekim vrstama mera zaštite od pandemije, grad deluje pun života sa mnogo ljudi na ulicama, posebno mladih. Kako kaže Beograd je trenutno živahniji od Beča.

Promo
 

Koliko se zapravo ceo svet promenio za ove dve godine od kada je počela pandemija koronavirusa?

- Mnogo toga se promenilo. Od početka pandemije stalno smo u stanju neke uzbune. Pandemija je prva velika kriza koju smo zajedno proživeli kao civilizacija. Krize ne prestaju već počinju nove. Sada već moramo da naučimo da živimo u toj novoj normalnosti. Ranije smo živeli u uverenju da će se sve nekako samo rešiti ako imamo dovoljno novca - ističe Hajndl za 24sedam i dodaje:

- Pandemija je pokazala da moramo da promenimo pogled na svet, da napustimo narative po kojima smo naučili da živimo i da napravimo nove. Jer mnogo toga je išlo u pogrešnom smeru: ekonomija, privreda, ekologija i ceo naš odnos prema prirodi, kao i međusobni odnosi. Sada smo u novoj krizi za koju se nadam da će nas probuditi i koja će nas inspirisati da nađemo novi pristup prema životu i svemu.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

Ovog umetnika u zvaničnim biografijama opisuju kao “ konceptulanog šaljivdžiju“, jer u svakom svom radu dodaje dozu humora.

- Koristim dosta humora u svom radu jer je na taj način lakše približiti ljudima neku temu, a to su često vrlo ozbiljne teme koje su, kad se provuku kroz filter humora, lakše svarljive - smatra Mihael.

Scena iz filma Neće biti TV prenosa proleća
 

Prema njegovim rečima umetnik je danas najbliži klovnu, jer on može kroz šalu reći ono što drugi ne smeju.

- Posao umetnika je da postavlja dobra pitanja. Umetnici imaju privilegiju da mogu da rade i kažu ono što možda ne bi mogli „obični ljudi“. Zato treba iskoristiti tu privilegiju i otvarati nove perspektive, pa čak sve moguće perspektive spajati u svoj rad - zaključuje ovaj umetnik.

U filmu "Neće biti TV prenosa proleća" ipak nema puno humora, ali nam ostavlja prostora za razmišljanje koliko smo se promenili i šta smo naučili o sebi tokom karantina.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike