Problem ekologije i zloupotrebe žena: Italijanska adaptacija "Madam Baterflaj" u Narodnom pozorištu

26.11.2021

11:07

0

"U novoj verziji, za razliku od klasične, Kejt Pinkerton u znak solidarnosti sa Cho Cho San napušta svog muža, a ne uzima njeno dete", objašnjava rediteljka Manu Lali

Problem ekologije i zloupotrebe žena: Italijanska adaptacija "Madam Baterflaj" u Narodnom pozorištu
Copyright Narodno pozorište / Promo/Željko Jovanović

Dvočinska opera “Madam Baterflaj“ Ðakoma Pučinija, u režiji Manu Lali, biće ekskluzivno izvedena 28. novembra na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu u produkciji Fondacije Pučinijevog festivala iz Tore del Laga, a u saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu u Beogradu.

Rediteljka Manu Lali izjavila je na današnjoj konferenciji za medije da je ovu operu postavila u kontekst sadašnjice, specifično vezano za dva aktuelna problema - ekologiju i problem odnosa čoveka prema ženi.

- Želela sam da pokažem odnos čoveka i prirode, odnosno načina na koji se čovek prema prirodi odnosi. Na sceni ćete moći da vidite mnogo stabala... Sve je to povezano sa situacijama koje se događaju u Australiji i Južnoj Americi - ističe Lali.

Tanjug / Dragan Kujundžić
 

Prema njenim rečima, čovek napada životnu sredinu, a na ovaj način ona želi da istakne šta sve ljudi njoj rade. Takođe, kako navodi, htela je da operu učini aktuelnijom i približi je svim ljudima današnjice.

- Još jedan problem na koji sam želela da ukažem postavljanjem ove opere na scenu jeste odnos čoveka prema ženi, to jest zloupotreba žena. U mojoj verziji, za razliku od klasične "Madam Baterflaj", Kejt Pinkerton u znak solidarnosti sa Cho Cho San napušta svog muža, a ne uzima njeno dete - objašnjava Lali.

Ona takođe navodi da se akteri opere i hor identifikuju sa Madam Baterflaj i svim ženama i da su te scene izazvale veoma intenzivne emocije na probama.

Tanjug / Dragan Kujundžić
 

- Umetnost ne treba da bude samo ukras. Ona treba da menja čovekovu dušu... Opera nije passé, ona je uvek aktuelna jer su i intenzivne emocije večne - navela je Lali.

Dirigent Fabricio Ventura ističe da je autor opere, italijanski kompozitor Ðakomo Pučini, uvek bio u korak sa vremenom.

- Pučini je uvek bio savremen čovek. Znao je sve partiture drugih kompozitora, svojih savremenika, često je išao da sluša Vagnera... Bio je poznavalac svetske muzike i to se kod njega jasno čuje - navodi Ventura.

Po njegovim rečima, Pučinijeva dela imaju veoma specifičnu harmoniju. U "Madam Baterflaj", kako Ventura navodi, Pučini je uspeo da muzikom veoma detaljno oslika psihološki portret Cho Cho San, ali i da se u partituri i u drugim likovima primećuju različiti detaljni faseti.

Tanjug / Dragan Kujundžić
 

- Treba spomenuti da je Pučinijeva majka bila veoma jaka žena. Sama ga je odgajila jer je rano ostao bez oca. On je imao tu jaku žensku figuru u životu i to se ovde pokazuje. Bio je okupiran tim elementom vladanja muškarca nad ženom, a nasilje nad ženama bila je aktuelna tema čak i u njegovo vreme - ističe Ventura.

Prvak Opere Narodnog pozorišta Miodrag D. Jovanović ističe da mu je čast što nastupa u adaptaciji "koja je izdanje najbolje italijanske opere" i da će tom prilikom beogradskoj publici biti predstavljeno "najbolje od italijanske tradicije."

Tanjug / Dragan Kujundžić
 

Postavu opere čine Šoko Okada u ulozi Cho Cho San/Madam Baterflaj, Arijana Manjanelo, Svetlana Lovčević, Vinčenco Kostanco, Miodrag D. Jovanović, Siniša Radin, Mihailo Šljivić, Aleksandar Stamatović i Nikola Basta.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike