
Operski spektakl u Srpskom narodnom pozorištu: "Rigoleto" i "Karmen" uz jedno posebno gostovanje (FOTO)
U pitanju su čuvena dela Đuzepea Verdija i Žorža Bizea

Prvak Beogradske opere Dragutin Matić gostuje u Srpskom narodnom pozorištu, u operi "Rigoleto", na sceni "Jovan Đorđević", 13. maja u 19 časova.

Od veličanstvene zabave do tragedije
U mnogim operama tradicionalnih repertoara glavne teme su ljubav između dvoje ljubavnika, izdaja, ljubomora i ubistvo. U "Rigoletu" su ključne reči sumnja, kontrast, snažne suprotnosti, prisutne u celoj operi. U uvodu, na primer, Đuzepe Verdi koristi tehniku kontrasta ne bi li izokrenuo dramski tok: priča počinje kao komična opera, veličanstvenom zabavom u dvoru, preokrenuvši se iznenada dolaskom Monteronea u tragediju, i to samo jednom rečju: Prokletstvo. Naime, to je prvenstveno i trebalo da bude naslov opere, ali je kasnije odlučeno da se naslovi imenom protagoniste.
Poslednje izvođenje opere "Karmen" Žorža Bizea ove sezone u SNP, održaće se 15. maja u 19 časova, na sceni "Jovan Đorđević".
Promo/Marija Erdelja
Zavodnicu ubija njen plen
Ono što Karmen izdvaja u odnosu Violetu i Manon, jeste brutalnost s kojom se „sudbina“ razračunava s njom. Pošto Karmen nema „zlatno srce“, kako primećuje muzikolog Ričard Taraskin, u očima XIX veka tu brutalnost i zaslužuje. Zavodnicu ubija njen plen, sledeći svoj nagon, a izvršavajući osvetu društva. Zbog svojih obeležja opera "Karmen" se posmatra kao prekretničko delo koje najavljuje zaokret ka realizmu i naturalizmu u operi fin-de-siècle-a publike.

Sa svojom „španskom“ scenografijom i muzičkom atmosferom, ona reprezentuje duboko ukorenjeni afinitet francuske kulture prema stranom/egzotičnom. Njena muzika poseduje izvanrednu melodijsku i ritmičku vitalnost i prozračnost. Pored znalačke orkestracije Bize se kroz nju u najboljem svetlu predstavlja sposobnošću da najizraženije dramske efekte postiže najekonomičnijim sredstvima.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari