Nebojša Bradić režira komičnu operu: „Falstaf“ Đuzepea Verdija u Narodnom pozorištu

24.03.2023

15:00

0

Komedija zabune i grešaka

Nebojša Bradić režira komičnu operu: „Falstaf“ Đuzepea Verdija u Narodnom pozorištu
Copyright Milan Maricic/ATAImages

Povodom početka rada na novoj predstavi - komičnoj operi „Falstaf“ Đuzepea Verdija, pod dirigentskom upravom Bojana Suđića, u režiji Nebojše Bradića, u foajeu Druge galerije održana je prezentacija celogupnog projekta čija je premijera planirana početkom juna na Velikoj sceni.

Biće ovo treća postavka tog operskog remek-dela u Narodnom pozorištu u Beogradu, naslovljenog po istoimenom junaku iz Šekspirovih „Veselih žena vindzorskih“, prema libretu Ariga Boita.

Promo/Narodno pozorište u Beogradu
 

U okviru prezentacije,o toj poslednjoj operi slavnog italijanskog kompozitora koja po oceni najuglednijih muzičara 19. veka, predstavlja njegovo najbolje delo, govorili su reditelj Bradić, maestro Suđić, scenograf Geroslav Zarić i kostimografkinja Marina Medenica.

"Vesele žene vindzorske" Verdijeva inspiracija

Objašnjavajući šta operu čini komičnom, reditelj Bradić je kazao da je to „verovatno činjenica da se svako u njoj stalno presvlači sa namerom da uznemiri onog drugog, osveti se, izigra bračnog partnera ili stavi šapu na nečije bogatstvo“.

- Ova vrsta komada najčešće se naziva komedijom zabune, što je slučaj i sa nekim od Šekspirovih komada. Njima pripadaju i Vesele žene vindzorske koje su Verdiju bile glavna inspiracija.

Promo/Narodno pozorište u Beogradu
Bojan Suđič

Komedija zabune i grešaka – kao opis žanra najviše pogađa nerv Falstafa, i to upravo tamo gde najviše boli: naslovna ličnost, žrtve i protivnici, namontirani i prerušeni u zadnjim sobama i prednjim dvorištima, upućuju na to da iza haosa zamenjenih identiteta zjapi ambis ljudske nesavršenosti.

Kompletan zaplet "Falstafa" povezan je sa prekomernošću: neko je predebeo, drugi suviše siromašan, treći pak odveć zaljubljen, četvrti isuviše ljubomoran, a ima i previše lakovernih, oronulih, odveć plašljivih“... smatra Bradić koji je napomenuo da se libreto ove operske poslastice „delimično oslanja“ na još dva Šekspirova komada „Henri IV“ i „Henri V“.

Bojan Suđić je ocenio da je „Falstaf” jedna „vrlo netipična ansambl opera” i ukazao da su pevačke numere „veoma zahtevne zato što su napisane kao antiarije”.

Promo/Narodno pozorište u Beogradu
 

Prema njegovom mišljenju, „one, skoro, i ne mogu da se otpevaju samostalno, ako ih sve vreme ne podržavate harmonskim promenama koje su neprekidne“.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike