U susret jubileju Beogradskog festivala igre: Dve decenije zajedno, mi slavimo igru

09.01.2023

16:00

0

Autor: 24sedam

Kao i prethodnih godina, program je senzacionalan

U susret jubileju Beogradskog festivala igre: Dve decenije zajedno, mi slavimo igru
Figures in Extinction CRAHI REZVANI/Beogradski festival igre - Copyright Figures in Extinction [1.0] CRAHI REZVANI 2022

Beogradski  festival  igre slavi dve  decenije kontinuiranog uspeha i međunarodne prepoznatljivosti. Kao i prethodnih godina, program je senzacionalan, iako jubilej nosi poseban sjaj i selektorsku odluku da  sve  predstave  treba  da uliju  nadu  i  entuzijazam.

Igri u čast, okupiće se vrhunski umetnici i sjajne trupe,  otvoriti važne teme  koje  analiziraju savremeno društvo kroz zanimljiv  i raznovrstan rečnik pokreta, kreirati trenuci koji imaju snagu da promene  svet i pokrenu najlepše emocije.

Pod sloganom Zajedno, mi slavimo igru promoteri narednog festivala su igrači rođeni u vreme kada su nastajala prva izdanja manifestacije koja je postala svetski brend.

_A NDT 1 La Ruta CRAHI REZVANI 2022
 

Zahvaljujući ovom festivalu Beograd je danas važna stanica u biografiji umetnika koji kreiraju trendove, mesto gde se otkrivaju nove produkcije i sa jednakom pažnjom predstavljaju poznati i mladi autori. Aktuelnost programa odredila je poziciju manifestacije na međunarodnoj mapi, dok visoki standardi i hrabro uvođenje novih koreografskih rukopisa i estetike, unapređuju očekivanja publike i diktiraju kreiranje sadržaja.

Predstavljajući igru kroz njene vrhunske domete, festival je na putu do dvadesete godine pridobio publiku. Od osnivanja je predstavljeno skoro 500 koreografskih radova, dok je svake godine festival u proseku pratilo 20.000 gledalaca i 100 akreditovanih novinara iz zemlje i inostranstva.

Beogradski festival igre se razvijao zahvaljujući podršci Ministarstva kulture Srbije, Grada Beograda, ambasada i kulturnih centara zemalja učesnica, kao i Delegacije EU u Srbiji.

Za realizaciju programa u Vojvodini, značajna je dugogodišnja saradnja sa Pokrajinskim  sekretarijatom  za  kulturu  i  Gradom Novim  Sadom.

Elenit/Beogradski festival igre
 

Kroz podršku festivalu koji već dve decenije pomera granice umetničkog izraza i doprinosi obogaćivanju kulturnog sadržaja u našoj zemlji, kompanija NIS podstiče mlade, talentovane autore i vrhunske stvaraoce da visoko pozicioniraju Srbiju na međunarodnoj kulturnoj sceni.

Važan segment društvene odgovornosti kompanije NIS je ulaganje u projekte čiji  je  cilj  afirmacija  kulture  i umetnosti,  u  skladu  sa  vrednostima  koje  neguje  u  svom  poslovanju.

Erste  banka kao višegodišnji partner Festivala nastoji da vrhunsku umetnost učini dostupnom najširoj publici u Srbiji, razvijajući posebne projekte za mlade umetnike.

Prijatelji Festivala su Fondacija Hemofarm, kompanija Hyundai Srbija,  DDOR  osiguranje, Heineken, Advokatska kancelarija BojovićDraškovićPopović  i  partneri, Telegroup,i drugi.

Pre glavnog programa

A Balleto di Toscana ph Roberto De Biasio
 

                                                                                        Kompanija Blanke Li, Pariz

Pre početka glavnog programa (od 8-12. marta), zakoračićemo u budućnost.

Muzika i pokret u sinergiji sa revolucionarnom virtuelnom tehnologijom, donose “Pariski bal”. Kroz ljubavnu priču u koreografiji Blanke  Li, otkrićete prostore koji oduzimaju dah, diviti se kostimima modne kuće Chaneli slušati virtuoznu partituru Tea Gutijereza.

Svojevrsan univerzum u kome se brišu granice između igre, filma, mode, arhitekture i tehnoloških dostignuća, već je na samoj premijeri osvojio Zlatnog lava za najbolje VR iskustvo na Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji. Specijalno za 20. Beogradski festival igre, bal se održava u Bioskopu Balkan od prepodnevnih do kasnih večernjih sati, a svako izvođenje može pratiti samo 10 gledalaca.

                      Glavni program

Figures in Extinction CRAHI REZVANI/Beogradski festival igre
 

 

17. mart, 20h|Opera Madlenianum                                         Introdans, Arnem

Tri izuzetna koreografa, Sidi Larbi Šerkauji, Andonis Fonjadakis i Manuel Vinjul, udružili su svoje snage u kreaciji neponovljive večeri na muziku Johana Sebastijana Baha. Zajednička ideja je bila da svakoj noti posvete pažnju i daruju život kroz virtuozna tela igrača holandske trupe Introdans. Vinjulov komad će imati svoje prvo međunarodno izvođenje baš na Beogradskom festivalu igre

19. mart, 20h| Opera MadlenianumTribe                            Šamel Pits,Njujork

Tri izvođača afričkog porekla  dele  scenu  u  narativu  o  jedinstvu,  energiji  i  neumoljivom  napretku. Njihovo putovanje potiče iz mraka titularne Crne rupe, shvaćene ne kao kosmička praznina, već kao metaforično mesto transformacije i potencijala.

Zarobljeni u originalnom zvučnom pejzažu, oni polazena putovanje u kojem je  njihova gracioznost naglašena bioskopskim projekcijama i monohromatskimsvetlima. „Crna rupa – trilogija i triatlon” predstavlja deoserije duboko ličnih komada koje je Šamel Pits  kreirao  od  2015.  godine,  naovamo.

Kao igrač, Pits je gradio  karijeru  kod  Mihaila Barišnjikova, utrupi  Balet džez Montreal, a najduže se zadržao u Kompaniji Batševa čuvenog Ohada Naharina. Kao koreograf, osnovao je svoj ansambl sa sedištem u Njujorku, sa ciljem da iznova osvoji svetske pozornice.

21. mart, 20h| Atelje 212                                                               Jakopo Jena, Prato

Prikazi na ogromnom filmskom platnu rekonstruišu idealnu, ne hronološku, već apsolutno ličnu,istoriju  moderne  i  savremene  igre. Jakopo  Jena,  mladi  italijanski  autor,  prikazuje  nam  vrhunsku predstavu koja jednostavnim sredstvima, koristeći potencijal sjajnog dijaloga između video rada i žive igre, kreira pozorišnu magiju.

22. mart, 20h| Opera Madlenianum                                 Ballet du Nord, Rube

U komadu koji su osmislili koreograf Silven Gru i vizuelna umetnica Fransoaz Petrović, deset mladih igrača uranja u uzavrele vode adolescencije.

Period prelaska iz detinjstva u odraslo doba kod svakog se različito izražava.  Međutim,  uprkos  svojoj  neizbežnoj  prirodi,  ovaj  kritični  trenutak  i  danas  ostaje neshvaćen u društvu.

Ljudska bića koja rastu, postaju kruta kako bi se zaštitila od ranjivosti koju nosi prolazak kroz promene i zapanjujući niz emocija. Adolescencija fascinira, preispituje, optužuje i postaje ono što  smo  od  nje  napravili:  problematičan i suštinski trenutak koji nas oblikuje.  Predstava  obiluje fascinantnim scenografskim rešenjima koja je čine antologijskim delom savremene igre.

A TANZMAINZ ph Andreas-Etter
 

23. mart, 20h| Opera Madlenianum Balet Dortmund / Lusija Lakara i Metju Golding

Putovanje kroz noć sa baletskim zvezdama Lusijom Lakarom i Metjuom Goldingom, otkriva priču ukojoj   su   emotivna   skrovišta  dvoje  ljudi  osvetljena  iz  različitih  perspektiva.  

Najčistija   igra  i kinematografske  refleksije vode publiku kroz prelepe scenske ideje praćene muzičkim hitovima ikostimima inspirisanim estetikom sedamdesetih godina.

“U tišini noći”je komad koji će nas podsetiti na  omiljene  filmske  klasike i učiniti da poželimo da vreme stane.

Lakara  i Golding oduševili subeogradsku publiku svojim prvim celovečernjim komadom u produkciji Baleta iz Dortmunda. Sada sevraćaju sa novom predstavom, koja već osvaja pozorišne scene

24. mart, 20h| Bitef teatar                                           Tomas Nun, Barselona

Dok nije otkrio umetničku igru, Tomas Nun je bio uspešan student geologije na Oksfordu.

Sa diplomom prestižnog univerziteta, upisao se u londonsku Rambert školu. Kao igrač, radio je u Holandiji, Belgiji i Španiji, a zatim osnovao svoju trupu za koju je do sada kreirao preko 35 celovečernjih naslova. “Posle zabave” je komad u kome Nun ispunjava scenu životom, dramom, humorom, ironijom, ali pokretom iz rukopisa prestižnog koreografa.

Pokušavajući da odvoji važno od beznačajnog, čovek se priseća dobrog i iznovaprekraja loše.

Neočekivana pojava njegovog alter ega pokreće apsurdan dijalog, gde se istine, laži i snovi izražavaju kroz reakcije buntovne lutke.

25. i 26. mart, 20h| Opera Madlenianum                  Galaktik ansambl, Pariz

Pet izuzetnih akrobata se suprotstavlja okruženju. Nestabilno tlo nestaje pod nogama, zidovi se klate,plafoni se ruše, opasnosti vrebaju sa svih strana.

Zaboravite na elegantnu gimnastiku i sjajne hulahopke–ovo čudesno inventivno i originalno delo akrobatskog pozorišta je bitka u kojoj je svaki pokret važan za  opstanak. „Optraken”  je  spektakularna,  impresivna,  nepredvidiva  i  ogromna  zabava  pariskog Galaktik ansambla.

Beogradski festival igre/Dejan Milićević
 

27. i 28. mart, 20h| Bitef teatar                                               Orli Portal, Tel Aviv

“Fakaruni” je strastvena igra, temperamentni ritual koji otkriva intimnu vezu između tela ograničenog vremenom i vanvremenske ljubavi, nastao uz živo izvođenje pevačice Um Kaltum.

Ovo je prvi komad koji je izraelska koreografkinja Orli Portal kreirala isključivo za muške igrače, inspirisana glasom žene koja je hrabro ušla u muški svet i postala ikona slobode, ponosna  pojava oslobođena  patrijarhalnog diktata...

Rodne granice se zamagljuju dok se drevna nadmetanja detaljno istražuju, formirajući novudefiniciju autoritarne muškosti i prodorne ženstvenosti.

29. mart, 20h| Opera Madlenianum Euripid Laskaridis,                       Atina

Euripid  Laskaridis je jedan od retkih stvaralaca koji razvijaju pozorište vizija, eterični teatar koji istražuje stvarnost, deformišući je i preuveličavajući pod lupom pozornice.

Od komada „Relikvija” kojuje  beogradska  publika  videla  na  prethodnom  festivalu,  ovaj  umetnik  orkestrira  apsurdno,  groteskno,fantazmagorično i zabavno pozorište. „Elenit” je barokna i dadaistička proslava u kojoj  batrakijeljudskog tela i tehnokrate u odelima, simboli zapadne umetnosti optrčavaju oko mnoštva čudnovatih bića.

U ludom tempu žive tehno muzike, oni se lome, tuku, bacakaju sami ili zajedno, dok se svet okonjih  raspada polako ili brutalno. „Elenit” je lavirint situacija  naseljenih  neverovatnim  likovima  koji lepršaju između malodušnosti i uzbuđenja, nepovezana priča koja ide od katastrofa do naleta energije.Život i svet ostaju enigma, ona u koju morate biti uvereni da biste mogli da joj se osmehnete

30. mart, 20h| Atelje 212                                            Balet Toskane Firenca

„Bajadera” je jedna odnajčuvenijihpredstava klasičnog baletskog repertoara, prožeta idealizovanom egzotikom.  Antologijska scena iz ove predstave, Kraljevstvo senki, nameće viziju koja nadilazi svoj kontekst i otvara prolaz čistom pokretu, apstraktnom i lucidnom u svojoj formalnoj jednostavnosti...

Poznati  italijanski  koreograf Mikele  di  Stefano,  kreirao  je  za  grupu  mladih  igrača novu “Bajaderu”,dok je njen nadaleko čuveni, misteriozan deo,  nazvao Kraljevstvom tame, aludirajući na neizvesnavremena u kojima živimo. Po oceni italijanske kritike, ovo je najbolja predstava savremene igre u 2022 godini, “koja na jedinstven način iščitava i preispituje baletsku tradiciju, eksperimentišući između izgubljenih i izvodljivih situacija, potvrđujući prisustvo tela i preplitanje ljudskih putanja.”

Beogradski festival igre/Dejan Milićević
 

1. april, 20h|Opera Madlenianum /2. april, 20h | Bitef teatar    Izrael Galvan

Neprikosnovena  zvezda  flamenka,  prvi  put  dolazi  u  Srbiju. 

U  okviru  Beogradskog  festivala  igre,  1.aprila na sceni Opere Madlenianum izvešće komad „Zlatno doba“, a već narednog dana u Bitef teatru,prirediće neponovljiv „Solo“, intimni spektakl za najveće pozorišne sladokusce! Rođen u porodici flamenko igrača, Izrael Galvan je brzo postao majstor tradicionalne forme ovog plesa, sa stopalima kojasu mogla istovremeno da lupaju i predu.

Seviljski virtuoz žudeo je za osvajanjem novih svetova, gde su ga brzo nazvali Paganinijem flamenka zbog brzine koju ni jedan igrač nije uspevao da razvije, ali i blistavog vladanja prostorom i ritmom. Kritičari takođe kažu da Galvan poput Pikasa zauvek dekonstruiše klasičnuformu na iznenađujuće i uzbudljive načine. 

Radoznalost  ga  je  vodila  u  saradnje  sa čuvenimigračima isavremenim koreografima današnjice, a njegov jedinstven stil zavredeo je naklonost planete.

5. april, 20h|Srpsko narodno pozorište                                  Balet Torina

Malarmeova  poema  „Popodne  jednog  fauna”  inspirisala  je  Vaclava  Nižinskog  da  stvori  svoju revolucionarnu istoimenu koreografiju. Od tada ovo delo ne prestaje da fascinira umetnike i publiku.Mauro  De  Kandija u svom komadu nadalje istražuje i oprezno se približava tajanstvenoj suštini senzualnog stvorenja koje žudi za stvarnošću da bi pronašlo i oslobodilo njenu dinamičku moć.

Komad prati telesna  stanja  i raspoloženja čudne kreature, kao i njegove veličanstvene metamorfoze. “Faun*”Maura de Kandije za Balet Torina, imaće svoju svetsku premijeru na 20. Beogradskom festivalu igre.

7. i 8. april, 20h|Srpsko narodno pozorište Holandski teatar igre 1, Hag

Holandski teatar igre, jedna od najboljih trupa vraća se sedmi put na Beogradski festival igre!

Kilijanova stota postavka za ovu slavnu trupu je misteriozni komad koji vizuelizuje tanku granicu između između normalnog i abnormalnog. 

Komad „Bogovi  i psi” se oslanja  se  na fascinaciju lepotom onoga što nije završeno  tokom  života. Izvrsna  kanadska  koreografkinja Kristal  Pajt  na  scenu  donosi  jednu  odnajvažnijih tema savremenog vremena u komadu “Figure  u  izumiranju  [1.0]“ koji tretira klimatske promene  i  globalno  zagrevanje.

Uz nadmoćne slike ona pravi pozorišnu varijantu uznemirujućeg dokumentarca o spisku izumrlih životinjskih vrsta i nestalih glečera. Najnoviji komad Gabrijele Karizo“ Trasa” inspirisan je snom.

“Kad organizujete san, onda se i probudite. Ako preuzmete kontrolu nad snom, onda shvatite da spavate. Zbog toga je potrebno da kada sanjate, ne budete zaštićeni”...

Promo/Dejan Milićević
 

11. april, 20h|Jugoslovensko dramsko pozorište                     Tanz Mainz, Majnc

„Obećanje“ je treća svetska premijera koju Šaron Ejal  potpisuje  za  Tanz Mainz. 

U  ovoj  kreaciji  onadovodi do savršenosti složenu interakciju discipline i predanosti, magičnu formulu igre.

Suštinski povezana, grupa ljudi deluje kao jedno telo. Likovi u mračnom svetu prepušteni su na milost i nemilost jedni drugima. Oni govore o zatvorenosti i ljubavi, bliskosti i čežnji, ekstazi i usamljenosti...

Nestvarne slike nestaju brzo kao što su i nastale, urezavši se u mozak gledaoca. 50 minuta kao pogled u večnost...

12. i 13. april, 20h|Opera Madlenianum Kompanija Hofeša Šehtera, London

Najnovija   postavka   slavnog Hofeša Šehtera,  predstavlja  dva  sasvim  različita  umetnička  dela savremenog trenutka. Uz sarkastičan naklon našoj sve većoj ravnodušnosti prema nasilju, „Klovnovi”oslobađaju vrtlog koreografske anarhije, postavljajući pitanje: „Koliko smo daleko spremni da idemo uime zabave?”

U potpunoj suprotnosti, Šehterova „Ispravka”, donosi dirljivu,  krhku  energiju  na  scenu,nudeći ljudski, sirov i saosećajan trenutak u kome se nasilje, nežnost i nada razotkrivaju kroz autorov bioskopskiobjektiv.

Prikazujući dar neponovljivih igrača, praćena epskim zvukom Šehterove muzičke kompozicije,predstava zadire u najdublje emocije.

Hofeš Šehter je laureat Nagrade Jovan Ćirilov za 2022. godinu.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike