Digitalna (r)evolucija: Kako smo došli od jurnjave za lajkovima do infulensera i piksela u kampanjama

30.05.2021

15:56 >> 21:22

0

Autor: J.S.J.

Odgovore na ključna pitanja o digitalnoj evoliciji daće i učesnici jubilarne 10. digitalne konferencije u regionu - Digital day,  koja će biti odražana 3.

Digitalna (r)evolucija: Kako smo došli od jurnjave za lajkovima do infulensera i piksela u kampanjama
Promo

Kako je izgledala protekla decenija u digitalnoj industriji i koliko je ona napredovala? Kakve promene je donela i koliko uticala na promenu poslovne klime u zemlji i regionu?

Kako smo evoluirali od jurnjave za fanovima, pratiocima i lajkovima, preko fleš aplikacija i foto konkursa do toga da nas nekoliko promena algoritma dovede do uspostavljanja novih vrednosti: native sadržaja, influenser marketinga, upotrebe programatika i piksela u svakoj digitalnoj kampanji.

Stručnjaci iz oblasti advertajzinga i marketinga ističu da je pandemija značajno dopinela još većem uplivu digitalnog sveta u mnoge kompanije, a kada je reč o našoj zemlji posebno je važna protekla decenija.

GDE JE SRBIJA?

Nenad Milić, izvršni direktor “Interactive Advertising Bureau” (IAB Srbija), ističe da 2011. godina za našu zemlju simbolički predstavlja jedan period od kada se zajednica digitalnog marketinga redovno okuplja na događajima kao što su “Digital Day” i gde svi zajedno rade na podizanju svesti od novim trendovima u ovoj oblasti.

Zbog toga je ona, kaže, vrlo važna.

Milić ocenjuje da je e-trgovina do skoro dosta zaostajala u odnosu na ono što nudio e-marketing, ali da su posledice pandemije doprinele da se mnoge stvari na tom planu ubrzaju i da mnoge kompanije krenu da razvijaju ovaj segment njihovog poslovanja.

Ističe da u profitirali potrošači jer sada imaju više izbora na digitalnim kanalima.

-Marketing je sredstvo kojim se trgovina koristi da se do ciljnih grupa dopre i u tom smislu su marketing i trgovina partneri i uzajamno zavisni jedan od.  Bez efikasne kampanje, ali i dobrog proizvoda/usluge nije moguće zadobiti poverenje potrošača – naglašava stručnjak.

Milić ocenjuje da je tzv. “strah od nepoznatog” definitivno stavljen u zapećak izbijanjem pandemije prošle godine jer je mnogim kompanijama pretio “strah od propasti” ša nisu imale previše izbora osim da krenu sa nekim aktivnostima za koje su možda i mislile da nisu previše neophodne u ranijem periodu.

Ono što navodi kao gorući problem je nestručnost lica koja najčešće mala i srednja preduzeća angažuju za svoj ulazak u digitalni svet.

On se osvrnuo i na uticaj globalnih platformi, kao što su Google i Facebook.

Naglašava da su one doprinele da se ubrza razvoj tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji ali po cenu da one preuzmu značajan deo „kolača“.

-Ipak, mislim da su ove platforme, kao i drugi učesnici u ovoj industriji domaći izdavači, agencije i drugi svi vrlo važan deo jednog ekosistema koji je vrlo usko povezan i koji treba da funkcioniše – navodi Milić.

Ovaj stručnjak iz oblasti marketinga i advertajzinga smatra da država za razvoj e-tržišta čini dovoljno u onoj meri u kojoj je to njena direktna odgovornost, kao što je razvoj e-uprave, pomoć za e-poslovanje, uvođenje novih propisa, olakšica i stimulacija…

-Međutim, inicijativu i primat nad ovim sektorom uvek treba da ima privreda i privatan sektor bez kojeg dalji značajniji napredak nije moguć. Država u tom kontekstu može da ima ulogu fasilitatora ali ne i vodeću ulogu – kaže Milić.

PRVI PUT U SRBIJI I PREDSTAVNIK KOMPANIJE TIKTOK

Promo

Odgovore na ključna pitanja o digitalnoj evoliciji daće i učesnici jubilarne 10. digitalne konferencije u regionu – “Digital day”,  koja će biti održana 3.juna i to u u hibridnom formatu pod sloganom “10 godina kidamo digital”.

Glavne teme predavanja i panela biće rekapitulacija ključnih dešavanja u digitalnoj industriji od njenog postanka.

Ono što će biti predočeno je kako se digital transformisao u ono što je danas, kao i kako je to uticalo na digitlane profesionalce i korporacije, ali i kakva su predviđanja za period pred nama.

Konferencijski program otvoriće Igor Černiševski, Head of Digital u “Direct Media United Solutionsu”  koji će predstaviti AdEX istraživanja za 2020. godinu, a u okviru koga će biti predstavljeni podaci o veličini i obimu tržišta digitalnog oglašavanja na globalnom nivou i u Srbiji.

U okvoru tri panel diskusije i “5 keynote” predavanja svetski i domaći strušnjaci preneće svoja iskustva i ocene, a među njima se izdvajaju stručnjaci iz vodećih mulitnacionalnih kompanija kao što su TikTok i Burger King.

Upravo će prvi predavač biti Ivan Radojičić, Brand Partnerships Manager kompanije TikTok u Njujorku.

Predstavnik ove vrlo popularne društvene platoforme, koja u poslednje dve godine beleži fantastičan uspon kada je reč o broju korisnika, prvi put nastupa u Srbiji.

IAB MIXX Awards dodela biće održana nakon konferencijskog programa, 3. juna, kada će najboljim digitalnim agencijama biti svečano dodeljene nagrade za kampanje i projekte realizovane u toku 2020. godine. Svi oni koji su zainteresovani moći će da prate prenos uživo na strani www.digitalday.rs ukoliko prehodno obezbede kotizaciju.

 

Radojičić će govoriti o tome kako je ova platforma kreirana za zabavu i razonodu, sa misijom da inspiriše kreativnost i donosi pozitivno raspoloženje kod svojih korisnika.

Aplikacija TikTok koja je zaludela ceo svet danas je postao neiscrpan izvor viralnih trendova.

I ne samo to, TikTok svakodnevno pruža značajne poslovne efekte brendovima, agencijama i kreatorima širom sveta. Ono što je verovatno i najinteresantnije je to što će gledaoci će saznati kako brendovi mogu da se aktiviraju na ovoj platformi.

Promo

Između ostalih na skupu će učestvovati i Gerton Bejo, osnivač i CEOagencije “Vatra”, koji je nakon studija 2D i 3D dizajna i komunikacija u Velikoj Britaniji diplomirao dizajn i oglašavanje, a kasnije se specijalizovao za istoriju umetnosti u Velikoj Britaniji.

Gerton više od 20 godina pruža usluge na polju polju dizajna, marketinga i oglašavanja stotinama klijenata iz različitih industrija u Albaniji i na Balkanu, gde agencija Vatra ima svoje prisustvo.

U nastavku programa svoja predavanja održaće Soco Nunez de Cela, Interim Marketing Direktor iz “Burger Kinga” i Biljana Stojković iz oglasnika “Sasomange”, ali i drugi govornici.

Promo

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

TAGOVI:

Najčitanije Vesti