Deci iz "Ribnikara" škola počela ranije na Fruškoj gori: Ministarka prosvete - "Učenici VII/2 su plakali sa nastavnicima"

21.09.2023

13:50

0

Podsetila je da su prosvetni radnici oni koji kreiraju budućnost našoj deci, pa se osvrnula na tragediju u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" i njihov početak školske godine

Deci iz "Ribnikara" škola počela ranije na Fruškoj gori: Ministarka prosvete - "Učenici VII/2 su plakali sa nastavnicima"
Slavica Đukić Dejanović - Copyright M.K./ATAImages

Kako protiče septembar u školama u Srbiji i da li se smernice Ministarstva sprovode, kakva je bezbednost, kakve su reakcije roditelja, o tome je govorila ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović u jutarnjem programu "Redakcija" Kurir televizije.

Ona je na početku razgovora istakla da je škola društvena ustanova u kojoj se neguju ljudske vrednosti i da je učenje najmanji problem.

- Ukoliko nedostaje vaspitna komponenta, onda se to ne može steći jednostavno, već kroz život u porodici i u svim okolnostima. Škola šalje poruku deci da su ljudske vrednosti nešto što je najbitnije - započela je ministarka Đukić Dejanović.

Kada su pitali decu kako im izgleda početak školske godine, mnoga od njih su dala odgovor da će ih samo testirati i dati im ocene.

Antonio Ahel/ATA Images
 

- U mnogim školama je prvi radni dan zaista bio radni. Ideja je bila da svako dete ima istu šansu da bude u kontaktu sa razrednim. Date su instrukcije i teme koje će se obrađivati, a za učitelja da individualno priđe deci i da se da šansa da svako dete ima istu poziciju. Da se učitelji u drugoj nedelji pripreme da vide gde stoje sa znanjem, a da se dete ne ocenjuje i da nema numeričke vrednosti, nego vaspitno-obrazovni uticaj - kroz igru ako je nižeg uzrasta i kroz rezonovanje ako je višeg uzrasta - rekla je Slavica Đukić Dejanović, i naglasila da nije bilo ocenjivanja u drugoj nedelji rada.

Deca iz "Ribnikara"

Podsetila je da su prosvetni radnici oni koji kreiraju budućnost našoj deci, pa se osvrnula na tragediju u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" i njihov početak školske godine.

- Za decu koja su bila izložena najvećoj traumi, iz prošlogodišnjeg VII/2, školska godina počela je ranije na Fruškoj gori. Deca su izabrala nastavnike sa kojima žele da budu, bili su tu i nastavnici i pedagozi i psiholozi koji su davali savete i sugestije... Deca su plakala, pripremala se za novu školsku godinu i ušla u VIII/2, svesna toga da će nova godina biti prožeta bolom i da će sve aktivnosti biti bolje po svako dete uz sećanje na svoje drugove koje neće izbledeti - rekla je ministarka Đukić Dejanović.

- Ovo je obaveštenje za svu decu Beograda. Najveći broj dece na lokacijama gde se sve dogodilo, timovi stručnjaka postojaće i biti na raspolaganju i u zdravstvenim institucijama, kako bi i roditelji i nastavnici i deca mogli da se obrate stručnjacima i svoju muku rasterete na neki način.

- Edukacija roditelja i nastavnika mora biti na višem nivou i svaka škola mora da ima psihologa i pedagoga.

24sedam/Goran Sivački
 

Dete - nastavnik, profesor - roditelji, to je najbitnija relacija u školovanju

- Konkretizovali smo početak, a čitava školska godina mora biti negovanje i razgovor tih ljudskih vrednosti i dobrobit deteta i njegovog okruženja - rekla je.

Prokomentarisala je potražnje da mobilni telefon bude zabranjen tokom trajanja nastave:

- Ako je gradivo koje treba da se predaje zanimljivo, dete neće imati potrebu da posegne za telefonom - istakla je ministarka.

Individualizacija u radu nije posvećenost nastavnika samo jednom detetu, već on mora imati na umu razliku u mogućnostima dece i okolinu iz koje deca potiču, te se pod tim u nastavku ističe individualizacija, ne kao izdvajanje iz grupe, već rad na razumevanju različitosti dece.

Bonus video:

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Kurir

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike