Svako trinaesti stradao u saobraćaju zbog uticaja puta: Stručnjaci kažu da nije problem samo u novcu za održavanje, već u nemaru!

30.08.2022

06:15

0

Odgovornost za nepropisno stanje puta snosi njegov upravljač, odnosno "Putevi Srbije", opštine i gradovi

Svako trinaesti stradao u saobraćaju zbog uticaja puta: Stručnjaci kažu da nije problem samo u novcu za održavanje, već u nemaru!
Ilustracija - Copyright Profimedia

Svako treće lice stradalo u saobraćajkama život je izgubilo zbog "brzine", dok je zbog vožnje pod dejstvom alkohola nastradalo 14 odsto lica u saobraćaju, odnosno svako sedmo lice

Ali oko osam odsto lica stradalih u saobraćaju, odnosno svako 13. lice je nastradalo zbog uticaja puta i putne okoline, podaci su Agencije za bezbednost saobraćaja.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za 24sedam da je jako puno ljudi poginulo u saobraćajkama gde je uticajan faktor bio nepropisno stanje puta! A konkretno vezano za stanje kolovoza, dodatnu opremu puta i slično.

- To može da znači svašta. Recimo, da je u pitanju stanje kolovoza tj. da je bio klizav, ali i da je bilo neravnina, rupa i ulegnuće. Može da bude neispravna ili nedostajuća signalizacija a moglo je da se desi neispravnost semafora ili loše projektovan put - navodi on neke od mogućih razloga.

Printscreen/ RTV Pink
Damir Okanović

 

Dodaje da se može desiti i nepostojanje odbojne ograde, slično kao što se desilo prilikom nedavnog sletanja našeg autobusa u Bugarskojm.

- Recimo, da je tamo postojala zaštitna ograda na putu autobus bi ostao na kolovozu, a ovako je sleteo. To se sve vodi kao nebezbedan put. U svakom slučaju je to previše - objašnjava on.

Odgovornost za nepropisno stanje puta snosi njegov upravljač, a Okanović dodaje da je kod državnih puteva (autoputevi, magistrale...) to "Putevi Srbije" dok je kod opštinskih puteva i ulica u naseljima odgovorna opština, odnosno grad.

Statistika duplo veća od zvanične

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da ova "crna statistika" u Srbiji mnogo veća nego što se prikazuje.

- U Nemačkoj se računa da je put uzrok 15 odsto nezgoda na putu, odnosno 10 odsto je doprinoseći uzrok. A zašto u Srbiji imamo tih osam odsto? Da li to znači da su naši putevi bolji nego u Nemačkoj? To je zato što je loša statistika. Ja kažem da je najmanje duplo više od toga što se zvanično prikazuje.

- Održavanje puteva može biti skupo, ali nije sve posledica nemanja novca već često i javašluka. Recimo, kada se neko dve godine ne udostoji da ofarba pešački prelaz ili da zarotira znak za 180 stepeni koji je vetar okrenuo. To je mnogo veći problem nego sistemski problemi - objasnio je Okanović.

A koliko je sve to apsurdno govori i situacija da su za prijavu ispravnosti puteva zaduženi upravo oni koji njima upravljaju.

- Ako opštinski put nije u ispravnom stanju, onda je opštinski ispektor dužan da piše prijavu. To vam sve govori. A svi su na istom budžetu i kako, onda, da očekujete da inspektor piše prijavu svom poslodavcu - rekao je Okanović.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike