Smena na vrhu: „Epl” najvredniji globalni brend, „Amazon” pao

27.01.2021

13:31 >> 14:10

0

Američki tehnološki div Epl” se posle pet godina vratio na tron najvrednijeg svetskog brenda. Sunovarat avio-prevoznika i hotelijera

Smena na vrhu: „Epl” najvredniji globalni brend, „Amazon” pao
Copyright Profimedia

Na rang-listi Brand fajnens global 500 za 2021. godinu, “Epl” je potisnuo s prvog mesta kompaniju za e-trgovinu “Amazon”. Vrednost proizvođača “ajfona” porasla je za 87 odsto, na 263 milijarde dolara, dok se vrednost drugoplasiranog onlajn trgovca povećala za 15 procenata, na 254 milijarde dolara.

Među prvih 10 najvrednijih robnih marki, čak sedam je iz SAD, dve su iz Kine i jedna iz Južne Koreje.

Društvena mreža veći brend od “Ferarija”?

Interesantan je i podatak da je “Vičet” pretekao “Ferari” po snazi brenda, sa osvojenih 95,4 poena od mogućih 100 i rejtingom AAA+, navodi se u izveštaju.

Na trećem mestu najvrednijih globalnih brendova nalazi se “Gugl”, s procenjenom vrednošću od 191 milijardu dolara, četvrti je “Majkrosoft” (140 milijardi), a peti južnokorejski “Samsung” (103 milijarde dolara).

Slede američki trgovinski lanac “Volmart”, čiji brend vredi približno 93 milijarde dolara, “Fejsbuk” sa iznosom od 81 milijarde, na poziciji broj osam je kineska ICBC banka (743 milijarde), dok listu prvih deset zaokružuju telekomunikaciona kompanija “Verajzon” iz SAD (69 milijardi) i kineska društvena mreža “Vičet” (68 milijardi dolara).

Imajući u vidu da su nove tehnologije pokretač povećanja vrednosti brenda u raznim industrijama, kompanija “Tesla” je u tom pogledu ostavila iz sebe mnoge tradicionalne marke sa skokom vrednosti od čak 158 procenata, na 32 milijarde dolara, prema ovoj rang-listi.

Pročitajte još:

Brendovi u e-trgovini su takođe napredovali u uslovima “nove normalnosti” izazvane globalnom pandemijom, pri čemu je kineska tehnološka grupa “Alibaba” udvostručila vrednost brenda, s rastom od 108,1 odsto na 39,2 milijarde dolara.

Vrednost brendova u sferi tradicionalnih medija nastavlja da opada, a najveći pad od 49 procenata beleži američka TV mreža CBS, dok, s druge strane, mere “zaključavanja” prouzrokovane pandemijom povećavaju popularnost striming usluga, navodi se u izveštaju Brend fajnensa.

Usled pandemije kovida, među 10 brendova s najbržim padom vrednosti, čak šest je iz vazduhoplovnog sektora, a zbog mera ograničenja putovanja i zatvaranja ugostiteljskih objekata, tonu i brendovi iz turizma i ugostiteljstva. Hoteli “Meriot” i turistička platforma “Airbnb” odjavili su se od rangiranja, a “Starbaks”, “Mekdonalds” i KFC beleže pad vrednosti brenda.

 

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – 24sedam.rs

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

TAGOVI:

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike