Poskupljuje nam roba iz Kine? Cena prevoza brodom i tri puta veća
Kinezi robe za izvoz imaju napretek, Zapad ima para za tu robu, ali je sve teže postići da ona s Dalekog istoka stigne na zapad Evrope
Kritičan nedostatak brodskih kontejnera “katapultirao” je cene kargo transporta i izazvao kašnjenja isporuka robe kupljene u Kini.
Pandemija i neujednačen globalni ekonomski rast doveli su do ovog problema prvo u Aziji, ali su pogođeni i drugi delovi sveta.
U decembru su spot cene (prevoz odmah) brodskog transporta skočile za 264 odsto za rutu od Azije do Severne Evrope u odnosu na godinu ranije, prema rečima Mirka Vojcika, menadžera u kompaniji “Rezilijans36” za procenu i rešavanje rizika u lancu snabdevanja, prenosi CNBC.
Pročitajte još:
Cena brodskog prevoza tereta od Azije do zapadne obale SAD povećana je za 145 procenata u odnosu na prošlu godinu.
U poređenju sa martom prošle godine, cene kontejnerskog transporta iz Kine za SAD i Evropu porasle su za 300 odsto, izjavio je Mark Jeger, izvršni direktor kompanije “Redvud lodžistiks”.
On navodi da spot cene mogu da budu i do 6.000 dolara po kontejneru, u odnosu na uobičajenu tarifu od 1.200 dolara. Prema Jegerovim rečima, porasle su i cene iz SAD, mada ne tako dramatično.
– Razlog je taj što Kinezi insistiraju na tome da vrate prazne kontejnere u svoju zemlju, pa je američkim izvoznicima teško da obezbede kontejner – dodao je on, napominjući da se tri od četiri kontejnera vraćaju prazni iz SAD u Aziju.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari