Zatvara se „Zara“: Katanac na radnje i u Srbiji

20.11.2020

12:05 >> 18:45

0

Zbog prelaska na onlajn poslovanje Zara je počela da zatvara i radnje po Srbiji

Zatvara se „Zara“: Katanac na radnje i u Srbiji
Copyright Unsplash/Silviu-Beniamin-Tofan

Kao što je i najavljeno pre nekoliko meseci, kada je španska firma rekla da menja koncept poslovanja i prelazi na onlajn prodaju, „Zara“ je počela da zatvara radnje po svetu.

U toj akciji sudbinu „tehnološkog viška“ nisu izbegli ni radnici u Srbiji, koji su, kao i kupci, dobili obaveštenje o tome da se radnje u narednom periodu zatvaraju.

Radnici su svakako izvukli deblji kraj, ali kupcima možda ova promene donese i nešto dobro. Prva je kratkoročna, jer zbog zatvaranja radni postojeća roba je na onlajn rasprodaji, a sniženja cena su navodno i do 80 odsto.

Izgubiće se radost “izlaska u Zaru” i prebiranja po garderobi u radnji, ali dugoročnije bi benefit mogao da bude taj da bi izbor i za kupce iz Srbije u onlajn izdanju mogao da bude veći, a cene niže. Poznato je da u Srbiji firme koje su sarađivale sa „Zarom“, kao i drugim velikim proizvođačima garderobe, nisu dobijale/naručivale sve što se od “krpica” moglo naću napolju ili onlajn, a i cene nisu bile baš usklađene sa našim ne baš tako platežnim tržištem.

Zatvara se 1.200 radnji

Vlasnik brenda „Zara“ i „Masimo Duti“, španska kompanija i jedan od vodećih svetskih prodavaca odeće, „Inditeks“, najavio je u junu plan restrukturiranja od 2,7 milijardi evra kojim se predviđa zatvaranje do 1.200 prodavnica širom sveta.

„Inditeks“ planira da poveća prodaju putem interneta za 25 procenata u ukupnoj prodaji do 2022. godine, u odnosu na prošlogodišnji porast od 14 procenata, javio je tada „Fajnenšel tajms“.

Ali kompanija neće zatvoriti baš sve prodavnice. Koncern milijardera Amansija Ortege planira da potroši u naredne tri godine 900 miliona evra na poboljšanje svoje IT prodaje, ali i na prodavnice koje imaju dobar promet.

– Procenjuje se da će mreža kvalitetnijih prodavnica u kombinaciji sa mrežom IT prodavnica doneti dugoročni godišnji rast prodaje za četiri do šest odsto – navela je kompanija u saopštenju.

Prave pare i preko interneta

„Inditeks“ je promenom koncepcije uspeo da povrati deo gubitka koji ih je zadesio po prvom „zaključavanju“, pre svega domaćeg tržišta Španije, ali i ostatka Evrope i SAD. U „crnom“ aprilu su imali samo 28 odsto prodaje u odnosu na godinu ranije, a već u septembru su bili na 89 odsto.

Pročitajte još:

Neustrašive žene srpskog biznisa: Zmajevi i u livnici i u IT-ju

Na red stigla i Petrohemija? Ozbiljna prilika i za Srbiju i za Rusiju

Kompanija je počela da pravi profit već u drugom tromesečju, i drugi kvartal je završila sa 214 miliona evra neto profita, što nije malo u poređenju sa 409 miliona evra minusa u prvom tromesečju.

„Zara“ nije jedina koja „prelazi na onlajn“, jer cela modna industrija zbog korone trpi ogromne gubitke. Putem Španaca idu i švedski gigant “H&M”, “Paul&Beara”, “Stradivarius”…

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike