Vladimir Lučić, generalni direktor Telekoma Srbija: Mnogima smetaju i snažan Telekom i snažna Srbija!

11.10.2021

13:27

0

Autor: 24sedam

Ambicija srpskog državnog Telekoma da bude regionalni lider predstavlja pretnju i smetnju istim onima koji ne žele lidersku poziciju Srbije u regionu

Vladimir Lučić, generalni direktor Telekoma Srbija: Mnogima smetaju i snažan Telekom i snažna Srbija!
mts/Printscreen

Junajted grupa je nedavno kupila najveću firmu u zemlji za brzu isporuku pošiljki, pa ih direktno ugrožavaju planovi Pošte da im bude konkurencija.

Mi smo suviše čvrsti u opredeljenju da stvorimo snažan Telekom da bi neko medijskim kampanjama i organizovanim hajkama mogao da nas preplaši, poručio je generalni direktor ove kompanije Vladimir Lučić.

Telekom Srbija je ovih dana, po analizi hrvatskih medija, sa 820 miliona evra prihoda u 2020. godini proglašen za najveću telekomunikacionu kompaniju u celom regionu! Međutim, čak i ovaj dokaz poslovnih uspeha nije zaustavio brutalnu medijsku hajku koju protiv srpskog državnog giganta i lično Vladimira Lučića vodi Junajted grupa sa kontroverznim tajkunom Draganom Šolakom na čelu.

Kako je Lučić objasnio u intervjuu za emisiju “Lice nacije” na TV Pančevo, Junajted grupa je napravila svoje informativne kanale da bi, pod maskom “slobodnih” i “nezavisnih” medija, zapravo ostvarivala svoj poslovni interes i disciplinovala tržišne protivnike. Pritom, zloupotrebljavaju svoj dominantni položaj, koji imaju jer i danas zauzimaju više od 40 odsto tržišta. 

- Najočigledniji primer je upravo odnos prema Telekomu Srbija. Sve do kraja 2018, medijske kuće u vlasništvu Junajted grupe imale su godišnje svega par objava o Telekomu, i to neutralne servisne informacije. Kada smo im od pre tri godine postali tržišna pretnja i počeli da ugrožavamo njihove monopole i dominantnu poziciju, sada protiv naše kompanije na godišnjem nivou imaju više stotina isključivo negativnih objava, navodnih “ekskluziva” i “istraživanja”, a zapravo ogoljena propaganda protiv konkurencije. Dodatno, ne vode kampanju samo protiv kompanije Telekom, već sam im i ja lično meta - izjavio je Lučić.

Poslednji primer je kada je Telekom preuzeo operatera “Pošta Net”, a mediji pod kapom Dragana Šolaka počeli žestoku organizovanu hajku.

- Dešavanja oko Pošte odlično pokazuju kako Junajted grupa koristi svoje medijske kanale pre svega za odbranu svog biznisa. Operater “Pošta net” je imao tu tragičnu sudbinu da 1997. godine ne pripadne Telekomu već da ostane u sastavu Pošte Srbije, kojoj to tržište nije bilo važno i od 2001. prestala su ulaganja u “Poštu net”, koja se vremenom sa 120.000 svela na 57.000 korisnika, sa zastarelom tehnologijom i uslugama. Ovi korisnici će prelaskom pod Telekom dobiti i mnogo bolji internet i mnogo bolje TV kanale. Ali to Junajted grupi čak i nije najvažnije. Njih zapravo najviše brine to što će Pošta Srbije značajna sredstva od ove prodaje uložiti u razvoj servisa za brzu isporuku pošiljki, gde zaostaje za tržišnom konkurencijom iz privatnog sektora, a pogodite ko se nedavno uključio na to tržište? Pa, Junajted grupa! - objasnio je prvi čovek Telekoma Srbija.

Naime, pre nekoliko meseci, Šolakova korporacija kupila je najveću firmu u zemlji za brzu isporuku pošiljki “D-ekspres” i osećaju se direktno ugroženim modernizacijom Pošte Srbije u tom segmentu tržišta, koja će biti moguća novcem od prodaje “Pošte net” srpskom Telekomu. 

- Uvek po intenzitetu medijske kampanje možete oceniti da li Junajted grupa ima neki specijalni biznis interes. A u ovom slučaju em im korisnici “Pošte net” više nisu lak plen za čerupanje, em je firma za kurirske brze isporuke koju su kupili dobila potencijalno vrlo jaku konkurenciju - kazao je Vladimir Lučić.

Ambicija Telekoma Srbija, kompanije u većinskom državnom vlasništvu, da bude regionalni lider i na tržištu telekomunikacija i medija i u svekupnoj privredi predstavlja pretnju i smetnju istim onima koji ne žele lidersku poziciju države Srbije u regionu.

- Mnogima u inostranstvu i, moram reći nažalost, nekima u samoj Srbiji smetaju i snažan Telekom i snažna Srbija. Ovo za strance je normalno, jer prosto ne žele geopolitičku i poslovnu konkurenciju, plus kada imate snažnu zemlju ne možete njome da upravljate sa strane kako vam se prohte. Ovo za pojedince u samoj Srbiji je već manje normalno, ali je prosto tako. Moj čvrst stav je da u rukovodstvu bilo koje državne kompanije treba da budu ljudi koji su stručni i sposobni, ali i koji su patriote, jer samo tako možemo da ostvarujemo javni interes i da budemo lojalni svojoj državi i našim građanima - zaključio je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti