Infrastrukturni "bum": U 2021. predviđena izgradnja prvog "digitalnog auto-puta" i 16 brzih deonica

17.01.2021

08:20 >> 15:16

0

Da će se u ovoj godini punom parom graditi, potvrdio je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, rekavši da će se u isto vreme raditi na izgradnji šest auto-

Infrastrukturni "bum": U 2021. predviđena izgradnja prvog "digitalnog auto-puta" i 16 brzih deonica
Foto: Tanjug/ATAImages

Srbiju ove godine čekaju veliki inovativni projekti kada je reč o infrastrukturi, te je za 2021. predviđen početak izgradnje šest auto-puteva, kao i gradnja prvog “digitalnog auto-puta” i 16 brzih deonica.

Da će se u ovoj godini punom parom graditi, potvrdio je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, rekavši da će se u isto vreme raditi na izgradnji šest auto-puteva i da je infrastrukturni prioritet auto-put Beograd – Zrenjanin, dužine oko 60 kilometara.

Takođe, resorne institucije najavile su i 16 novih brzih deonica.

Moravski koridor – prvi “digitalni auto-put”

Tanjug/ Tara Radovanović

Moravski koridor dužine 112,3 kilometra, koji bi za četiri godine trebalo da poveže Čačak i Pojate, predstavljaće savremeni auto-put koji će celom dužinom biti sačinjen od telekomunikacionih uređaja koji će vozače snadbevati značajnim informacijama za bezbednost na putu – vremenske neprilike, zastoji, udesi…

Telekomunikaciona kablovska kanalizacija duž puta predviđena je i za potrebe optičkog povezivanja planiranih naplatnih rampi, sadržaja na odmorištima i parkilištima i promenjive saobraćajne signalizacije.

Takođe, vozači i ostali učesnici u saobraćaju će tokom celog puta na raspolaganju imati i besplatan internet.

Prva deonica od Pojata do Kruševca trebalo bi da bude završena u toku 2022. godine.

Fruškogorski koridor vredan 606 miliona evra

Tanjug/ Tara Radovanović

Još jedan veliki infrastrukturni projekat predstavlja najnoviji ugovor o gradnji fruškogorskog koridora – brze saobraćajnice koja će voditi od Novog Sada do Rume, a sa svojih 48 kilometara spojiće postojeće auto-puteve ka Šidu i Subotici.

Fruškogorski koridor će imati četiri kolovozne trake, širine po tri i po metra, bez zaustavne trake, i povezivaće tri opštine: Novi Sad, Irig i Rumu.

Auto-put od Beograda do Zrenjanina

Tanjug/Sava Radovanović

Predsednik Aleksandar Vučić je u martu prošle godine izjavio kako bi izgradnja auto-puta od Beograda do Zrenjanina trebalo da počne za manje od godinu dana, te je tako u januaru 2021. potpisan Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju auto-puta Beograd (Borča) – Zrenjanin – Novi Sad, sa kineskom kompanijom.

Kako je najavljeno, dokumentacija za taj auto-put od 113 kilometara biće završena do kraja 2021. godine.

Za tri godine, do Kraljeva

Izgradnja dela puta Pojate – Preljina na Moravskom koridoru počela je prošle godine, a ugovorom iz decembra 2019. predviđeno je da Kruševac za dve godine auto-putem bude povezan sa Кoridorom 10, a za manje od tri godine Kraljevo i Čačak sa auto-putem “Miloš Veliki”.

Za kompletiranje celog projekta predviđene su četiri godine.

Šta je sve urađeno?

Foto: Milos Tesic/ATAImages

Auto-put “Miloš Veliki”, od Beograda do Čačka, ukupne dužine 120 kilometara, pušten je u saobraćaj 18. avgusta 2019. godine.

Pročitajte još

U potpunosti je završen južni krak Koridora 10, na auto-putu E75, od Grabovnice do granice sa Severnom Makedonijom, koji je pušten u saobraćaj u maju prošle godine. Reč je o deonici od 95,7 kilometara na jednom od najvažnijih panevropskih saobraćajnih koridora koji prolazi kroz Srbiju i povezuje Niš, Leskovac, Vladičin Han, Vranje, Bujanovac i Preševo.

Krajem prošle godine, 9. novembra, pušten je u saobraćaj i istočni krak Koridora 10, deonica auto-puta E80, od Niša do granice sa Bugarskom, ukupne dužine 87 kilometara.

Takođe, od 27. decembra 2019. za vozila je otvoren i ipsilon krak, ukupne dužine 24 kilometra, koji se proteže od obilaznice oko Subotice do graničnog prelaza Kelebija.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti