Pruga Beograd - Novi Sad pola srpske železnice

05.01.2024

10:32

0

Od sedam miliona putnika železnicom u Srbiji prošle godine, polovina je koristila sto kilometara pruge između dva najveća grada

Pruga Beograd - Novi Sad pola srpske železnice
Ilustracija - Copyright Tanjug/Sava Radovanović

Srpskim prugama se prevezlo u  2023. godini ukupno više od sedam miliona putnika, od čega prugom Beograd - Novi Sad oko 3,5 miliona, pokazali su godišnji rezultati „Srbijavoza“. Između 50% i 55% putnika je, pritom, koristilo brzi voz „soko“, rekao je za Tanjug v.d. direktora tog državn om preduzeća, Ivan Bulajić.

Bulajić je naglasio da se građani Srbije vraćaju železnici, „koja u našoj zemlji doživljava renesansu“, kao i da je tome doprinela linija Beograd-Novi Sad gde je brzina i kvalitet železničkog prevoza van bilo kakve konkurencije u zemlji, kako autobusa, tako i automobila.

– Stvari se menjaju i na ostalim prugama, dosta radimo na čistoći vozova, redovitosti, kašnjenja su neuporedivo manja nego prethodnih godina i na prugama koje su konkurentne prema autobuskom saobraćaju kao što su pruge prema Užicu, Vršcu ili Sremskoj Mitrovici i osećamo drastično povećanje broja putnika – rekao je Bulajić tokom vožnje vozom "Nostalgiji" koji saobraća najatraktivnijom muzejsko-turističkom železnicom u Evropi - Šarganskom osmicom, na Mokroj Gori.

On je istakao da se tokom 20 godina otkada ova pruga radi, prevezlo 1,3 miliona putnika koji su došli da vide taj "železnički biser".

– Samo u ovoj godinu, u letnjoj sezoni, putovalo je oko 73.000 ljudi  Šarganskom osmicom, sad smo u toku zimske sezone koja traje do 28. januara, tako da očekujemo da će do kraja godine taj broj biti još veći – naveo je Bulajić.

Pojačana linija Beograd - Novi Sad

Direktor „Srbijavoza“ je naglasio da je interesovanje za putovanje vozom od Beograda do Novog Sada i dalje u porastu, pa je „Srbijavoz“ u danima povećanih gužvi, uveo takozvane sinhrone, odnosno po dva voza na svakoj liniji.

Barski voz će ići od Novog Sada

Kada je reč o pruzi Beograd - Bar, Bulajić je podsetio da na njoj redovno saobraćaju vozovi do Užica, a da "barski voz" tokom cele godine ide kao noćni auto-voz, a tokom letnje sezone i dnevni voz.

– Mi ćemo taj dnevni voz produžiti da ide od Novog Sada i Novosađanima omogućiti da idu na more – najavio je Bulajić.

Bulajić je dodao da najviše ima putnika između Beograda i Novog Sada zbog najvećeg broja polazaka - 60 dnevno, a da je u toku 2024. godine planirano da se uvedu i dodatni polasci.

„Srbijavoz“ konačno u plusu

Direktor Bulajić je potvrdio da je ove godine „Srbijavoz“ prvi put od osnivanja 2015. godine, postala profitabilna kompanija sa ostvarenim neto prihodom od 370 miliona dinara u prvih devet meseci prošle godine.

– Za prvih devet meseci smo profitabilni, sada pripremamo izveštaj za kraj godine i taj trend će ostati, tako da je od osnivanja 2015. naša kompanija konačno ušla u zonu neto dobiti, a ne neto gubitka – rekao je Bulajić.

Do Budimpešte preko Segedina

Bulajić kaže da se radovi na pruzi Beograd - Subotica izvode brže od planiranih rokova i da je izvesno da će biti završeni do decembra 2024. godine, što će otvoriti međunarodni saobraćaj preko Budimpešte i omogućiti povezivanje sa evropskim gradovima.

Promo/Srbija voz
Najposećenija linija u Srbiji: Voz soko spaja Beograd i Novi Sad

 

– Prilično dobru tražnju imamo za liniju Subotica - Segedin, ali očekujemo da će otvaranjem pruge između Beograda i Subotice ta tražnja da se poveća, jer će putnici sa vrlo kratkim i jednostavnim presedanjem moći iz Beograda da odu za Segedin, a iz Segedina na svakih sat vremena postoje i vozovi za Budimpeštu – naveo je Bulajić.

Nove linije čekaju „švajcarce“

Na pitanje kada će stići 18 novih elektromotornih Štadlerovih vozova na srpske pruge, Bulajić je rekao da će oni pristizati od aprila do kraja 2024. godine.

– To su izuzetno moderni, savremeni i kvalitetni vozovi koji nude pogodnosti kao što su vending mašine. Takođe, potpisali smo ugovore za pet brzih vozova iz Kine i očekujemo da oni stignu u Srbiju u toku 2025. godine, a da njihovo puštanje u saobraćaj bude krajem te godine ili početkom 2026. kada očekujemo da to koincidira sa otvaranjem cele brze pruge između Beograda i Budimpešte – naveo je Bulajić.

Prema njegovim rečima, sa pristizanjem novih vozova iz Švajcarske biće pojačane linije kao što je Beograd-Novi Sad, ali će se uvesti i nove linije.

– Novi Sad ćemo povezati sa Sremskom Mitrovicom i Pančevom, daleko bolje će biti integrisano Pančevo sa Beogradom sa više polazaka dnevno između Sremske Mitrovice i Stare Pazove, a ono što me najviše raduje je da krajem godine bude završen remont pruge Niš - Brestovac, što će omogućiti da uvedemo 30 vozova dnevno između Leskovca, Niša i Aleksinca i time konačno ta renesansna železnica dođe i na jug naše zemlje – zaključio je direktor Bulajić.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike