Hit među poslodavcima: Kompanije testiraju četvorodnevnu radnu nedelju

16.08.2021

12:18 >> 13:39

0

Autor: N. A.

Telefonika je radnicima koji rade skraćeno smanjila platu za 15 odsto

Hit među poslodavcima: Kompanije testiraju četvorodnevnu radnu nedelju
Pixabay

Radna nedelja samo do četvrtka postala je hit među poslodavcima u Španiji, Novom Zelandu, Japanu, ali i u Danskoj i na Islandu.

Poslodavci širom sveta počeli su da testiraju četvorodnevnu radnu nedelju, što je nakon rada od kuće još jedna promena koju je pandemija donela u svetu rada.

Pročitajte još:

Kako se navodi, takozvani skandinavski model koji se temelji na pretpostavci da će produktivnost rasti ako se smanji broj radnih sati nije posebno nov, ali u poslednje vreme opet je aktuelan zbog kovid krize, i to ne samo među vlasnicima kompanija, već i u javnom sektoru i među političarima.

U Evropi, španska socijalistička vlada razmatra mogućnost uvođenja ovog modela, kako bi ubrzala oporavak privrede, a s druge strane javna uprava u Danskoj i na lslandu već radi samo do četvrtka, piše “Poslovni dnevnik”.

Šef Agencije za privremeno zapošljavanje “Adečo” kaže da mnoge kompanije uvode kraću radnu nedelju, posebno u kontekstu nedostatka radne snage u maloprodaji i ugostiteljstvu.

– Nakon korona krize ljudi su postali svesniji da njihovi dotadašnji radni uslovi nisu bili baš najbolji. Sada smatraju kako ne bi trebalo da žrtvuju svoj lični život zbog karijere – rekao je Kristof Kaitor, prvi čovek “Adeča”.

Među kompanijama koje testiraju četvorodnevnu radnu nedelju je i španska telekomunikacijska kompanija “Telefonica”, gde u tom režimu radi 10 odsto zaposlenih, a ukoliko rezultati koji pokazuju produktivnost ostanu zadovoljavajući, u skraćenu radnu nedelju bi se uključilo još učesnika.

“Telefonika” je radnicima koji rade skraćeno smanjila platu za 15 odsto, ali poslodavci u drugim zemljama nameravaju da ponude punu platu, uprkos manjem broju odrađenih sati.

Informatička kompanija “Software El Sol” iz Andaluzije uvela je četvorodnevnu radnu nedelju bez smanjenja plate, a od početka eksperimenta povećala je broj zaposlenih za 15 odsto.

Pročitajte još:

– Prodaja je porasla 20 odsto, a izostanci s posla dramatično su smanjeni. Zadovoljstvo zaposlenih i klijenata takođe je poraslo, zajedno s produktivnošću – tvrdi direktor marketinga Pedro Kortes.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug