Ivana Laković: Luksuz nije samo u stvarima, već u pričama i emocijama! Šta donosi konferencija "The Future of Luxury"

22.08.2023

07:35

1

Autor: 24sedam

O prestižnoj konferenciji koju organizuje početkom oktobra Bloomberg Adria govori za 24sedam osnivač konsultantske i marketinške kuće "Luxury Integrated" i jedan od moderatora ovog događaja

Ivana Laković: Luksuz nije samo u stvarima, već u pričama i emocijama! Šta donosi konferencija "The Future of Luxury"
Ivana Laković - Copyright 24sedam/promo/Marko Vulević

Bloomberg Adria organizuje 4. i 5. oktobra prvu konferenciju o biznisu luksuza u Adriatic regiji pod nazivom "The Future of Luxury", u Porto Montenegru, s glavnom idejom da se istraže aktuelni trendovi i budući pravci luksuzne industrije u ovoj regiji. Konferencija ima cilj da okupi stručnjake, lidere i inovatore iz različitih sektora luksuznog biznisa kako bi se razgovaralo o promenama koje se dešavaju, izazovima i prilikama koje će oblikovati budućnost luksuznog tržišta u regiji.

Na ovaj način je Ivana Laković, osnivač konsultantske i marketinške kuće "Luxury Integrated" i moderator konferencije, objasnila za 24sedam šta čeka posetioce ovog prestižnog događaja.

- Konferencija "The Future of Luxury" će imati dubok i dugotrajan uticaj na tržište u Adriatic regiji na više načina: kroz inspiraciju i viziju, identifikaciju ključnih trendova, saradnju i partnerstva, uticaj na lokalnu ekonomiju, postuliranje održivosti i društvene odgovornosti i konačno, postavljanje temelja za Adriatic Luxury Business Association. Suštinski, ova konferencija će stvoriti trajan mehanizam za povezivanje, razmenu znanja i podršku unutar luksuzne industrije u regiji. Ova asocijacija će doprineti promociji i rastu luksuznih brendova na lokalnom i globalnom nivou – istakla je Ivana Laković.

Koje su to ključne teme i poruke kojima će se baviti konferencija?

- Konferencija će istražiti niz ključnih tema i poruka koje će osvetliti različite aspekte budućnosti luksuzne industrije u Adriatic regiji, kao što su digitalna transformacija i inovacija, odnosno kako se luksuzni brendovi prilagođavaju digitalnoj transformaciji. Kako inovacije u tehnologiji oblikuju iskustvo kupaca? Kako se koristi tehnologija za personalizaciju i interakciju s klijentima? Održivost i društvena odgovornost neizostavna je tema kada je reč o industriji luksuza - kako luksuzni brendovi mogu biti lideri u očuvanju životne sredine? Kako se održivost povezuje s vrednostima luksuznih brendova? Kako saradnja i partnerstva luxury industrije s tehnološkim kompanijama menjaju globalnu i lokalnu ekonomiju? Veoma važna pitanja su i zašto je personalizacija postala ključna i zbog čega emotivne veze s klijentima moraju biti prioritet.

Posebno interesantna tema je kako luksuzni brendovi integrišu lokalne kulture u svoje proizvode i kampanje. Kako se ističe autentičnost i lokalni identitet? Kako luksuzni brendovi zadržavaju prepoznatljiv identitet i estetiku? Kako uspevaju da harmonizuju tradiciju s modernim zahtevima tržišta? Takođe, tema koja je prisutna, a do sada nije bila analizirana, jeste razlika između luksuza koji se poseduje i luksuza koji doživljavamo - kako luksuzni brendovi integrišu gastronomiju i iskustva u svoj portfolio? Kako se kreiraju nezaboravna iskustva za kupce? Kako se balansira globalna ekspanzija i očuvanje regionalne autentičnosti? Ono što posebno redefiniše tržište jeste i činjenica da nove generacije potrošača drugačije posmatraju luksuz u odnosu na tradicionalno poimanje ovog biznisa. Generacijske promene odražavaju se na globalne strategije, a u skladu s tim i na specifičnosti Adria regije.

Šta je karakteristika luksuznih brendova i kako su se oni prilagodili digitalnoj transformaciji?

- Najuspešniji luksuzni brendovi su poput izvrsnih slikarskih platna koja oživljavaju jedinstvenu priču za svoje poštovaoce. Njihova raskoš ne samo da se ogleda u proizvodima, već i u načinu na koji stvaraju neizbrisive emocionalne veze sa svojim kupcima. Ovi brendovi, kao retki dragulji, stvaraju simbiozu visokog kvaliteta, ekskluzivnosti i sve dubljih vrednosti koje ilustruju njihovu brend personu. U doba digitalne evolucije, adaptacija najuspešnijih luksuznih brendova nije samo revolucija u tehnologiji. To je obnova pristupa, redefinisanje komunikacije i rekonstrukcija poslovnog modela. Njihova evolucija na digitalnom planu obuhvata čaroliju osvajanja društvenih platformi: luksuz je sada nadohvat ruke. Digitalna iskustva su na e-commerce platformama prilagođena specifičnosti pojedinca. Povezujući se s inspirativnim influenserima, key opinion leaderima, brendovi stvaraju iskrene priče koje ostavljaju trag i daju mogućnost identifikacija kupca.

24sedam/promo/Marko Vulević
 

Interaktivni sadržaji, virtuelni događaji i čak direktni digital prenosi stvaraju neprocenjivu interakciju s kupcima. Sada digitalno, ali i dalje ekskluzivno, luksuzni brendovi kreiraju virtuelne revije, prezentacije kolekcija i VIP događaje za svoje izabrane kupce. Putem digitalnih platformi, brendovi prenose svoje priče, vrednosti, izvor i unikatnost, gradeći put ka srcima potrošača. Kroz pažljivo analiziranje podataka, industrija luksuza postiže dublji uvid u ponašanje potrošača, čime stvara čarobni kaleidoskop za bolje razumevanje tržišta i optimizaciju strategija.

Na konferenciji će učestvovati zvučna imena iz sveta biznisa, među njima i Stephen Webster, osnivač i kreativni direktor istoimenog brenda skupocenog nakita, kao i predsedavajući čuvene kuće luksuznog nakita Garrard.

Kako se prijaviti

Kompletnu agendu konferencije o biznisu luksuza u Adriatic regiji pod nazivom "The Future of Luxury", koju organizuje Bloomberg Adria 4. i 5. oktobra u Porto Montenegru, kao i način prijave za kotizacije i učešće možete naći OVDE

- Prisustvo istaknutih ličnosti poput Stephena Webstera je zapravo personifikacija onoga što luksuzna industrija nosi u sebi. Njegovi koraci, odluke i stvaralačka genijalnost oblikovali su modu i estetiku koja definiše živote mnogih. Njegovo prisustvo na ovoj konferenciji predstavlja više od časti – on je inspiracija. Njegove priče o uspehu, inovacijama i održivosti, koje su tkane kroz iskustva i izazove luksuznog poslovanja, osvetliće put za one koji tragaju za izvrsnošću i autentičnošću. Njegova karijera započela je ranih osamdesetih godina kada je radio kao naučnik u laboratoriji draguljarske kompanije De Beers. Međutim, njegova strast prema dizajnu i kreativnosti ga je odvela u svet luksuznog nakita. Webster je poznat po svojoj sposobnosti da spoji klasične elemente britanskog nakita sa savremenim dizajnom. Njegovi komadi su često prepoznatljivi po jedinstvenim oblicima, bogatim bojama i upotrebi raznih dragulja. Kreativnost i eksperimentisanje su ključni elementi njegovih kreacija. Webster je dobitnik mnogobrojnih prestižnih nagrada za dizajn nakita i ostao je jedno od vodećih imena u svetu luksuznog nakita. Njegovo prisustvo na konferenciji "The Future of Luxury" donosi duboko znanje, iskustvo i viziju koja će definitvno obogatiti diskusiju o budućnosti luksuzne industrije u Adriatic regiji.

Jedna od tema konferencije je i saradnja između luksuznih brendova i drugih industrija, kao što su tehnologija i ugostiteljstvo. Šta to konkretno znači, kako to izgleda u praksi?

24sedam/Promo/
 

- Ova saradnja predstavlja dinamičan koncept koji oblikuje novi pravac u luksuznoj industriji. Ona ima cilj stvaranje inovativnih iskustava koja prevazilaze klasične proizvode ili usluge i grade dublje veze s potrošačima. Saradnja između luksuznih brendova i tehnoloških kompanija može rezultirati stvaranjem pametnih proizvoda koji kombinuju funkcionalnost s estetikom. Na primer, luksuzni satovi koji imaju pametne funkcije, kao i ekskluzivne tehnološke inovacije unutar luksuznih automobila. Takođe, tehnologija kao virtuelna i proširena stvarnost može se koristiti za kreiranje interaktivnih doživljaja kupaca.

Izuzetan tržišni potencijal

Kakvo je vaše iskustvo u ovoj industriji, s obzirom na to da vodite konsultantsku i marketinšku kuću "Luxury Integrated", koja je lider na tržištu Adriatic regije?

- Naša posvećenost luksuznoj industriji omogućava nam da budemo u epicentru promena i inovacija. Naše duboko povezivanje sa svetom luksuza omogućava nam da konstantno pratimo trendove i oblikujemo strategije koje pomažu našim klijentima da ostvare svoje planirane ciljeve i uspehe. Kada je reč o Ariatic regiji, sa zadovoljstvom konstatujemo da je luksuzna industrija u usponu. Svedoci smo rastućeg interesovanja potrošača za luksuznim proizvodima i nezaboravnim doživljajima. Brendovi sve više usmeravaju svoju pažnju prema prilagođavanju lokalnim preferencijama i kulturama, stvarajući autentične veze sa potrošačima. Iako možda ne dostižemo trenutni nivo razvijenosti nekih globalnih tržišta, Adriatic regija ispoljava vitalan rast i izuzetan tržišni potencijal. Sve više brendova prepoznaje ovu regiju kao izvanrednu priliku za širenje svog uticaja, a potrošači postaju sve sofisticiraniji i dobro informisani. Kao "Luxury Integrated” tim, sa ponosom ističemo naš doprinos prosperitetu luksuzne industrije u Adriatic regiji, kroz napredne strategije, personalizovane pristupe i temeljno razumevanje potreba potrošača, zajedno sa brendovima gradimo snažne veze sa ciljnom publikom i ostvarujemo značajan uticaj na tržištu - kaže Ivana Laković.

Iskustveni luksuz je pristup koji stavlja naglasak na stvaranje dubokih, emocionalnih i nezaboravnih iskustava za kupce, umesto fokusiranja isključivo na posedovanje fizičkih predmeta. Ovaj koncept prepoznaje da moderni potrošači sve više vrednuju iskustva, uspomene i interakcije s brendovima, više nego samo posedovanje luksuznih proizvoda. Dok posedovanje luksuznih predmeta donosi status i estetiku, experiential luksuz pruža nešto dublje. To može biti sveobuhvatno iskustvo koje uključuje posetu ekskluzivnim lokacijama, učešće u događajima, lične interakcije s kreatorima brenda ili jedinstvena putovanja.

Ovaj pristup stvara dublju emocionalnu vezu između brenda i potrošača. Danas smo svedoci brendiranih plaža Dolce Gabbana, Fendi, Louis Vuitton, Dior... Aman Resorts, luksuzni hotelski lanac, poznat je po stvaranju intimnih i ekskluzivnih iskustava za svoje goste poput spa tretmana, gastronomskih iskustava, putovanja kroz prirodne lepote i kulturne aktivnosti. LVMH Cheval Blanc je razvio lanac hotela koji nudi besprekorno luksuzne i personalizovane usluge. Njihovi objekti su poznati po ekskluzivnim restoranima, spa centrima i posebnim aktivnostima koje gostima omogućavaju dublje uranjanje u lokalnu kulturu.

Bulgari Hotels & Resorts: luksuzni brend nakita i modnih dodataka, proširio se na hotelijerstvo kroz svoj lanac hotela. Ikonični brend nakita Tiffany & Co otvorio je restoran "Blue Box Café" u svom prodajnom prostoru na Petoj aveniji u Njujorku. Prada je otvorila restoran u Harrodsu. Ritz-Carlton, luksuzni hotelski lanac, proširio se na krstarenja kroz Ritz-Carlton Yacht Collection, a Bentley, luksuzni automobilski brend, proširio se na dizajn nameštaja i enterijera kroz Bentley Home kolekciju.

U kom pravcu treba da se razvija sama industrija luksuza?

- Industrija luksuza je uzbudljiva igra promena i inovacija. U budućnosti, očekujemo da održivost postaje nova moda. Brendovi će se fokusirati na ekološke materijale i odgovorne prakse, gradeći imidž sa odgovornošću. Personalizacija je ključ. Luksuz nije samo u posedovanju, već u stvaranju nezaboravnih trenutaka za svakog kupca. Tehnologija ostaje nosilac razvoja - pametni proizvodi i interaktivne kupovine postaju novi standard, a inkluzivnost postaje norma. Diverzitet i reprezentacija postaju izuzetno važni za svaki brend.

Luksuzna industrija nikako ne sme odstupiti od ekskluzivnosti i unikatnosti: luksuz se ne može masovno proizvoditi. limitirane kolekcije i ekskluzivni komadi privlače sve one koji vrednuju autentičnost. Na Adriatic nivou, globalne zapovesti luksuzne industrije će se uklopiti u regionalnu kulturu, pružajući posebne proizvode i iskustva koja su lokalno relevantna. Zapamtite, luksuz nije samo u stvarima, već u pričama i emocijama koje stvara. Industrija luksuza se neprestano oblikuje kako bi vas ostavila bez daha.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike