Da li „Nikola Tesla“ dobija još tri operatera za ček-in i prtljag?

11.07.2023

10:40

0

Ukinuto je ograničenje broja kompanija koje mogu biti sertifikovani zemaljski operater na aerodromu u Beogradu

Da li „Nikola Tesla“ dobija još tri operatera za ček-in i prtljag?
Beogradski aerodrom - Copyright Promo/Belgrade Airport

Na osnovu odluke Direktorata civilnog vazduhoplovstva od danas više ne postoji ograničenje u pogledu broja kompanija koje na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" mogu da pružaju usluge zemaljskog operatera, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

To, kako tvrdi ministar, znači veću konkurenciju u obavljanju usluga ček-ina (prijavljivanja na let) i sortiranja prtljaga, a samim tim i bolju i bržu uslugu za putnike i manje gužve.

- U skladu sa koncesionim ugovorom, Direktorat je juče doneo odluku, koja je od danas na snazi, kojom je ukinuto ograničenje broja zemaljskih operatera, odnosno kompanija koje za avioprevoznike obavljaju usluge ček-in, sortiranja i ukrcavanja i iskrcavanja prtljaga - rekao je Vesić.

Pojasnio je da svaka aviokompanija bira svog zemaljskog operatera za svakom aerodromu, spram toga ko pruža najbolju uslugu.

Naveo je da su do sada na beogradskom aerodromu to mogle da rade tri kompanije - koncesionar aerodroma „Vansi“, kao najveća, zatim „Er Srbija“ koja je imala mogućnost, iako to iz nekog razloga nije radila, i francuska kompanija "Skaj partner".

 - Sada više nema restrikcija i sve kompanije koje imaju odgovarajuće sertifikate za obavljanje tog posla, koje izdaje država Srbija, mogu slobodno da rade - ukazao je ministar Vesić.

Postoje još tri sertifikovane kuće

On je kazao da, za sada, još tri kompanije imaju potrebne sertifikate za rad u Srbiji -  britanski „Menzis graund holding“, koja godišnje opsluži 300 miliona putnika u 60 država, grčki „Golden er“, sa 5.000 zaposlenih u svetu i domaća kompanija „Er Pink“.

- Od danas na aerodromu mogu da rade i ove tri i naravno, nove kompanije, kako budu ispunjavale uslove i dobijale sertifikate. Time ćemo podići konkurenciju među zemaljskim operaterima i rešićemo najveći problem - da se usluge za putnike vrše bolje, brže i efikasnije i da nema gužvi - rekao je Vesić.

On je dodao da je situacija na aerodromu "Nikola Tesla" već ovih dana bolja nego što je bila, ali i da slični problemi sa gužvama i koferima postoje i na drugim aerodromima, što ne znači da država i koncesionar ne treba da učine sve da aerodrom funkcioniše što bolje.

Podsetio je i da se na zahtev MUP-a postavljaju još tri "kućice", odnosno još šest mesta za pasošku kontrolu, a razmišlja se i o uvođenju kapija za elektronsko očitavanje pasoša, za domaće putnike, kojih je oko 50 odsto na beogradskom aerodromu.

Vesić je dodao i da je Evrokontrol označio 15. jul kao kritičan dan za sve evropske avioprevoznike i za nekoliko desetina evropskih aerodroma zbog očekivanog zagušenja u aviosaobraćaju, ali da se na dnevnom nivou radi na tome da beogradski aerodrom dočeka taj dan pripremljen.

- Radimo na tome svi zajedno od ministarstva na čijem sam čelu, preko koncesionara, Direktorata za civilno vazduhoplovstvo i „Er Srbije" - rekao je Vesić.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike