Ponovo otkazani letovi Er Srbije, moguće problemi i zbog početka sezone – koja su prava putnika

20.06.2023

07:21

0

Direktor Jute, Aleksandar Seničić, upozorava da će ova situacija predstavljati još veći problem tokom turističke sezone

Ponovo otkazani letovi Er Srbije, moguće problemi i zbog početka sezone – koja su prava putnika
Erbas A320 - Copyright 24sedam/Promo/Er Srbija

Nacionalna avio-kompanija "Er Srbija" ponovo se suočava sa otkazivanjem nekoliko letova zbog nedostatka rezervnih delova za remont aviona. Nepovoljni faktori kao što su štrajkovi, nedostatak osoblja, loši vremenski uslovi i zagušenost vazdušnih puteva doprinose kašnjenjima i otkazivanju letova kako kod "Er Srbije", tako i kod drugih svetskih avio-kompanija.

Putnici, iako svesni mogućnosti otkazivanja letova, nisu upućeni u svoja prava i obaveze koje avio-kompanije imaju prema njima.

Iz "Er Srbije" ističu da su kašnjenja i otkazivanja i dalje moguća te da je ova godina izazovna za avio-saobraćaj.

Direktor Jute, Aleksandar Seničić, upozorava da će ova situacija predstavljati još veći problem tokom turističke sezone.

Milos Tesic/ATAImages
 

"Nije samo 'Er Srbija' otkazala ovako veliki broj letova, i druge kompanije su to uradile, ali nažalost ulazimo u turističku sezonu kada će to biti sigurno daleko veći problem", rekao je Aleksandar Seničić, direktor Jute.

Iz "Er Srbije" navode da su kašnjenja i otkazivanja i dalje moguća, i da je reč o još jednom izazovnom letu.

"Moguća su kašnjenja, moguće je da će i dalje biti otkazivanje letova, ne samo kod nas, pričam generalno, zato je potrebno da putnici shvate da je ovo još jedna izazovna godina, još jedno izazovno leto", rekao je Bojan Aranđelović, viši menadžer za planiranje i optimizaciju reda letenja "Er Srbije".

Putnici uglavnom nisu upućeni u prava i obaveze koje avio-kompanije imaju prema njima

Na Aerodromu "Nikola Tesla", putnici, iako svesni činjenice da može da bude otkazan let, potvrđuju da nisu upućeni u prava i obaveze koje prema njima ima kompanija sa kojom su odlučili da putuju. Za RTS navode da će kontaktirati sa avio-kompanijom ili će sačekati svoj let na aerodromu.

Putnicima se savetuje da zbog otkazivanja leta ne traže odštetu, nego prebacivanje na sledeći let iste avio-kompanije.

"Avio-kompanija ima obavezu da ili prerutira putnika ili preko svoje ili neke druge kompanije, i putnika dovede na mesto za koje je uzeo kartu, ukoliko to nije u mogućnosti, onda je u obavezi da pokrije troškove putnika do momenta realizacije samog leta ili izvrši povraćaj ukupnog iznosa avio-karte", istakao je Aleksandar Seničić.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

Upućeni su saglasni da, ako ste kupili kartu direktno od avio-kompanije, u ovom slučaju "Er Srbije", trebalo bi na vreme da dobijete obaveštenje ukoliko avion kasni ili je otkazan.

"Moguće je da će biti optimizacija letova, moguće je da će biti pomeranje letova, ali od izuzetne je važnosti da svi koji ovog leta budu putovali avionom, da li u redovnom ili čarter saobraćaju budu sigurni da imaju adekvatne kontakte na svojim rezervacijama bez obzira da li su kupili kartu direktno od avio kompanije ili preko turističkih agencija, kako bi u slučaju bilo kakve vrste poremećaja svaki putnik blagovremeno bio obavešten", naveo je Bojan Aranđelović.

Avio-saobraćaj je veoma kompleksan i regulisan strogim pravilima od kojih ne može da odstupa nijedna avio-kompanija, naglašavaju iz "Er Srbije", koja u 2023. godini planira da preveze više od 3,5 miliona putnika, a ovog leta uključujući čartere leteće na ukupno 92 linije.

Bonus video:

 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike