Porše izgurao svoje: Nemci kod EK izdejstvovali korišćenje e-goriva

25.03.2023

13:24

0

Najavljena zabrana prodaje novih automobila sa motorima na unutrašnje sagorevanje u EU od 2035. godine biće uz izuzetak za korišćenje e-goriva

Porše izgurao svoje: Nemci kod EK izdejstvovali korišćenje e-goriva
Porše na drumu - Copyright Unsplash

Premijum brendovi i proizvođači „sportskih“ automobila, kao što su nemački „Porše“ i italijanski „Ferari“, uspeli su da izguraju izuzetak od opšte zabrane prodaje novih benzinaca i dizelaša planirane za 2035. godinu.

Evropska komisija (EK) i Nemačka najavile su jutros dogovor koji će omogućiti nastavak prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade isključivo na sintetička e-goriva čak i nakon što stupi na snagu zakon koji nalaže politiku prodaje samo automobila bez emisija zagađenja od 2035. godine.

- Postigli  smo sporazum sa Nemačkom o budućoj upotrebi e-goriva u automobilima - napisao je na Tviteru šef Zelenog dogovora Evropske komisije Frans Timermans, potvrđujući da je sporazum postignut.

Timermans je naveo da će EK brzo preduzeti pravne korake potrebne da se neobavezujući aneks priključi zakonu koji je dogovoren a treba da ga potpišu sve zemlje članice.

To će omogućiti zaobilazni postupak za korišćenje novih vozila na e-goriva, koja emituju ugljen-dioksid pri sagorevanju ali se pri njihovoj proizvodnji CO2 zahvata iz atmosfere pa su tako „karbonski neutralnija“.

Na šta je pristala EK?

Kako se navodi, EK se saglasila da uvede novu kategoriju za vozila koja rade na e-goriva unutar postojećeg euro 6 automobilskog standarda, a da zatim to integriše u sporni zakon o standardima za emisiju ugljen-dioksida koji nalaže da postupno ukidanje bude završeno 2035. godine.

- Želimo da se proces završi do jeseni 2024. - saopštilo je nemačko ministarstvo saobraćaja kojim upravlja Stranka slobodnih demokrata.

Ta partija je želela da za e-goriva, koja teoretski mogu da budu neutralna u vezi sa emitovanjem ugljen-dioksida, ali koja, u stvari, i dalje emituju zagađenja iz auspuha, bude pronađena tzv. rupa u zakonu.

To pitanje je dominiralo diskusijama na marginama ovonedeljnog samita lidera EU u Briselu, ali je dogovor postignut tek u 21 sat u petak.

Suština zastoja bila je u tome što je Nemačka zahtevala obavezujući pravni jezik koji bi obezbedio da Komisija pronađe način da sprovede svoje zahteve, čak i u slučaju da Evropski parlament ili sudovi odluče da blokiraju bilo kakve izmene ili pravne anekse zakona o nultim emisijama za 2035.

Bunili su se i Italijani, gde je „Ferari“ posebno „gurao“ upotrebu e-goriva.

Sporazum znači da je Nemačka u poslednjem trenutku odustala od protivljenja zakonu o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem za automobile.

Kako je najavljeno, taj sporazum bi mogao da bude potpisan u utorak na sastanku ministara energetike EU.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike