Malo kupujemo pa nam malo i nude: Facebook i Google ostaju bez 44 milijardi dolara od oglasa

27.09.2020

11:24 >> 11:30

0

Sedimo kod kuće i ništa ne kupujemo, pa ćemo manje para doneti i gigantima koji se bave oglašavanjem

Malo kupujemo pa nam malo i nude: Facebook i Google ostaju bez 44 milijardi dolara od oglasa
Profimedia

Pad globalne potrošnje zbog pandemije prelio se i na tržište oglasa, pa će ove godine na reklamiranje svojih proizvoda kompanije u svetu potrošiti za 4,9 odsto manje nego prošle godine.

Pad je još dramatičniji ako se zna da je 2019. godine rast bio 6,3 odsto, utvrđeno je u istraživanju StockApps.com. Pre pandemije, za 2020. predviđao se rasto od 7 odsto, prenosi Poslovnidnevnik.hr.

Kako izveštava Kauen end ko (Cowen & Co.), samo Gugl (Google) i Fejsbuk (Facebook) bi mogli da izgube do 44 milijarde dolara prihoda od oglasa samo u 2020. godini.

Slične procene dao je i Svetski centar za istraživanje oglašavanja (WARC), prema čijim prognozama tržište oglasa će pasti za 8,1 odsto, odnosno vredeće 563 milijarde dolara.

S druge strane, medijska agencija Zenit (Zenith) predviđa još veći pad za ovu godinu, od 9,1 odsto, ali i brz oporavak tržišta oglasa u 2021. godini. Razlog za taj optimizam leži u činjenici da su Evropsko fudbalsko prvenstvo i Letnje olimpijske igre u Tokiju odloženi za narednu godinu.

Digitalni oglasi ostaju u plusu

Istraživanje eMarketera ističe da će se, iako će ukupna potrošnja na oglase pasti, potrošnja na digitalne oglase povećati za 2,4 odsto. Iako je ovo pozitivna brojka, to je ipak najniži zabeleženi rast, jer prethodne stope povećanja nikada nisu bile jednocifrene. Ukupna potrošnja za 2020. procenjuje se na 332,84 milijarde dolara, što je 36,11 milijardi dolara manje nego što je bilo predviđeno pre pandemije.

Šta to znači za divove? Alfabet (Alphabet, vlasnik Google-a) bi mogao da pretrpi smanjenje prihoda od oglasa za 12,9 milijardi dolara u 2020 godini.

Prema Stritakauntu (StreetAccount), prihod od oglašavanja na YouTube-u za ovaj kvartal iznosio je 3,81 milijardu dolara, a procene su bile na 3,78 milijardi USD, tako da je ostvarena stopa rasta od svega šest posto.

 

Ukupan Guglov prihod od oglašavanja u drugom tromesečju iznosio je 29,9 milijardi dolara, što predstavlja godišnji pad od 8,4 posto. Prihod od “pretraživanja i ostalog” pao je za 9,8 posto tokom 2. tromesečja, tj. za 2,3 milijarde dolara. Iznosio je 21,32 milijarde USD, u poređenju sa 23,6 milijardi USD u 2. kvartalu 2019. godine.

Tokom istog tromesečja, Fejsbuk (Facebook) je prijavio 18,3 milijarde dolara prihoda od oglasa, što je porast od 10 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U pitanju je najsporija stopa rasta za ovu kompaniju još od 2012. godine.

Prema predviđanju Varka (WARC), očekuje se da će Fejsbuk zabeležiti pad prihoda od oglasa za 5,3 milijarde dolara na 77,6 milijardi dolara za ovu godinu. Ova brojka pokriva sve platforme, uključujući Mesindžer i Instagram. Zanimljivo je da je, iako su prihodi od oglasa naglo pali u drugom kvartalu, angažman značajno porastao.

Kako izveštava Kauen end ko (Cowen & Co.), Gugl i Fejsbuk bi mogli da izgube do 44 milijarde dolara prihoda od oglasa samo u 2020. godini. Međutim, postoji značajna razlika između tih kompanija. Prema istraživanju “eMarketer”-a, 11 posto Guglovog prihoda od oglasa u 2019. godini dolazi iz turističke industrije, dok je prihod od oglasa na Fejsbuku usko povezan s mobilnim igricama, kao i sa potrošačkom e-trgovinom.

Uz to, Fejsbuk gotovo 100% prihoda ostvaruje od oglasa, dok za Gugl ta brojka iznosi oko 82 posto, te se ona neprestano smanjuje kako drugi izvori prihoda rastu brže od prihoda od oglašavanja. Sve u svemu, očekuje se da ćeoba tehnološka diva ostati profitabilna u 2020. godini.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi