Uticaj standarda na poslovanje - veći kvalitet proizvoda ili usluga

07.10.2022

13:40

0

Autor: 24sedam

Ministarstvo privrede, Privredna komora Srbije i Institut za standardizaciju Srbije sproveli su obimno onlajn istraživanje o primeni standarda u organizacijama

Uticaj standarda na poslovanje - veći kvalitet proizvoda ili usluga
Ilustracija - Copyright Tanjug/Miloš Milivojević

U saradnji sa Sektorom za kvalitet i bezbednost proizvoda Ministarstva privrede i Privredne komore Srbije (PKS), Institut za standardizaciju Srbije sproveo je tokom aprila i maja 2022. godine obimno onlajn istraživanje o primeni standarda u organizacijama u Republici Srbiji.

Dobijeni rezultati pokazuju da blizu 90 odsto anketiranih organizacija koristi standarde u svom poslovanju. Najveći broj ispitanika (40,61 odsto) prepoznao je unapređen kvalitet proizvoda ili usluga kao glavni razlog primene standarda u svojoj organizaciji, a u najčešćoj upotrebi su standardi za proizvode (52,9 odsto) i ispitivanja (50,6 odsto). Standarde najviše koriste velika (94,55 odsto) i srednja preduzeća (92,06 odsto) a najmanje organizacije iz sektora mikro preduzeća (14,29 odsto).

U anonimnom istraživanju sprovedenom u okviru Češkog programa za razvoj saradnje "Podrška unapređenju i razvoju sektora infrastrukture kvaliteta Srbije” učestvovalo je 197 organizacija, uglavnom iz sektora mikro, malih i srednjih preduzeća. Istraživanje je realizovano sa ciljem da  pokaže koliko su privredni subjekti u Republici Srbiji svesni strateškog uticaja primene standarda na poslovanje, koja su njihova iskustva u primeni standarda, kao i razlozi zbog kojih (ne)učestvuju u procesu donošenja standarda, odnosno u radu komisija za standarde.

BONUS VIDEO:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike