Folksvagen prodaje deo Poršea: Skupa ta elektrifikacija

29.09.2022

08:18

0

Autor: 24sedam

„Porše“ se sprema za veliki bum na berzi a vlasnik „Folksvagen“ koristi priliku da skupi pare za elektrifikaciju na prodaji akcija

Folksvagen prodaje deo Poršea: Skupa ta elektrifikacija
Porše - Copyright Profimedia

Nemački koncern za proizvodnju automobila "Folksvagen" kreće u prodaju na berzi dela svojih akcija u "Poršeu", uoči izlaska tog luksuznog brenda na berzansko tržište.

„Porše“ procenjuje da bi inicijalnom javnom ponudom mogao da prikupi čak 9,5 milijardi evra, koje bi mogao da iskoristi za razvoj softvera, usluga i električnih i autonomnih vozila.

Interesovanje za IPO „Poršea“ pokušavaju da iskoriste u "Folksvagenu", koji je u sredu dao ponudu za prodaju akcija „Poršea“ po 82,50 evra po akciji.

Prihod od prodaje akcija će "Folksvagenu" pomoći da finansira ogromna ulaganja u rekonstrukciju fabrika u procesu prelaska na električne automobile, istraživanje i razvoj e-mobilnosti, rekao je Kristijan Štadler, profesor strateškog menadžmenta Poslovne škole Vorvik.

- Potreban im je novac, a elektrifikacija vozila je super skupa - rekao je Štadler.

Štadler je rekao da je "Folksvagen" takođe verovatno imao na umu uspešnu ponudu svog manjinskog udela 2015. godine u proizvođaču luksuznih automobila "Ferari".

Porše vredi 75 milijardi evra

Očekivana prodaja po 82,5 evra po akciji daje tržišnu kapitalizaciju "Poršea" od oko 75 milijardi evra, dok 86 milijardi evra iznosi vrednost cele "Folksvagen Grupe", uključujući "Porše" i još devet automobilskih brendova koje ima „VW“.

Ta ogromna vrednost je delom potvrda očekivanja da se luksuzna preduzeća bolje drže tokom recesije zahvaljujući svojoj dobroj bazi kupaca kojima ne predstavlja problem da u SAD za "porše 911" daju najmanje 106.000 dolara.

Kompanije s različitim vrstama poslovanja - u ovom slučaju luksuzni i automobili masovne proizvodnje, često vrede manje u celini, nego što njihovi delovi vrede odvojeno, rekao je Majkl Grote, profesor korporativnih finansija u Frankfurtskoj školi finansija i menadžmenta.

"Folksvagen" je zato "želeo da se oslobodi takozvanog konglomeratnog popusta", rekao je Grote.

- Toliko je vrednosti zakopano u tim velikim firmama, da svaki put kada dođe vest da će se podeliti, cena akcija raste.

Nešto slično je ranije uradio konkurent "Dajmler" (Mercedes), kada je uz svog poslovanja sa luksuznim automobilima "Mercedes-Benz" izdvojio biznis s kamionima ili farmaceutska i hemijska kompanija "Bajer" kada je odvojila diviziju za poliuretane i polikarbonate (sada "Covestro").

Dok će "Folksvagen" sa sedištem u Volfsburgu ostati većinski akcionar "Poršea" i industrijska saradnja tih dveju kompanija će se nastaviti, cilj prodaje je da "Porše" stekne više autonomije.

Generalni direktor "Folksvagena" Oliver Blume, ostaće u dvostrukoj ulozi jer je zadržao svoju raniju ulogu šefa "Poršea".

„Folksvagen" je "Porše" preuzeo 2012. godine nakon što je "Porše" pokušao da kupi velikana i završio u dugovima.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike