Stiže novi skok cena: Upozorenje najvećih prehrambenih kompanija!

31.07.2021

11:05 >> 12:11

0

Velike svetske kompanije sve se češće žale na porast troškova proizvodnje

Stiže novi skok cena: Upozorenje najvećih prehrambenih kompanija!
Copyright Pexels/ Anna Shvets

Neke od najvećih svetskih kompanija za proizvodnju hrane i pića objavile su da će biti primorane na još veća poskupljenja zbog rasta troškova robe i transporta.

Tako je Nestle, koja prodaje sve, od sladoleda do kafe i žitarica, nedavno saopštila da će na veće troškove proizvodnje odgovoriti povećanjem cena u drugoj polovini ove godine, prenosi Bizlife.

Pročitajte još

– Inflacija je praktično odsutna već dugi niz godina, a zatim se pojavila veoma oštro i to nas je direktno pogodilo – rekao je izvršni direktor Mark Šnajder na konferenciji za medije.

Najveći uticaj transporta na cene

Ipak, kako veruje, inflacija će biti privremena. Međutim, vlasnik brendova, uključujući i “nescafe”, “gerber” i “cheerios”, rekao je da bi trebalo povećati cene za otprilike dva odsto kako bi se nadoknadilo povećanje troškova za četiri odsto. U međuvremenu, Nestle je već povećao cene za 1,3 odsto u prvoj polovini ove godine.

– Kompanija može da se zaštiti od nekih povećanja troškova, poput rasta cena kafe, ali ne može da izbegne poskupljenje poput transporta, koji utiče na marže firme – istakao je Šnajder.

Nestle je saopštio da ove godine očekuje profitnu maržu od 17,5 odsto. Uprkos tome, kompanija je podigla izglede za rast prodaje za 2021. na između pet i šest odsto.

Troškovi prevoza uvek se prelivaju na cenu robe; Pixabay

Druge firme, od General Electric-a do Anheuser-Busch InBev-a i Unilevera, upozorile su poslednjih nedelja na porast troškova proizvodnje dok se globalna ekonomija oporavlja od pandemije koronavirusa.

Potražnja za nekim proizvodima naglo je porasla jer se ljudi vraćaju putovanjima i u kancelarije, a globalni lanci snabdevanja i dalje su prenapregnuti.

Pitanje je da li je inflacija privremena…

Neke kompanije su u mogućnosti da se zaštite od rasta cena, na primer kupovinom robnih fjučersa, ili izaberu da apsorbuju veće troškove. Ali drugi prenose povećanje troškova na potrošače, što dovodi do viših cena u supermarketima, restoranima i trgovinama robom.

U Unileveru su naveli da su prošle nedelje počeli da povećavaju cene na više tržišta i kategorija proizvoda kao odgovor na veće troškove proizvodnje. Vlasnik brendova, uključujući “Ben & Jerry’s”, naveo je primer cena sojinog ulja, koje su u prošlom kvartalu porasle za 20 odsto, a sada su porasle za 80 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Cene palminog ulja su 70 odsto više od njihovog dugoročnog proseka.

– Inflacija utiče na nas u čitavom spektru ulaznih troškova u materijalima, ambalaži i posebno u troškovima transporta i distribucije – rekao je glavni finansijski direktor Unilevera Grim Pitketli.

Pročitajte još

Veliko je pitanje jesu li nestašice i poskupljenja privremeni nusproizvodi pandemije ili se globalna ekonomija menja na načine koji bi mogli trajno da povećaju troškove poslovanja i uvedu novu eru inflacije koja bi mogla da utiče na potrošačku moć.

Brojni ekonomisti veruju da će se povećanje cena pokazati kao kratkotrajno, ali ako greše, centralne banke bi mogle biti primorane da kasnije ove godine naglo povuku podršku privredi kako bi inflaciju stavile pod kontrolu.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike