Puteve gradimo na šest frontova: Teške mašine se razmilele od Fruške gore do Zlatibora

07.10.2020

15:04 >> 12:51

0

Srbija je krenula u dodatno razgranavanje svoje putne mreže. Pored planiranog Fruškogorskog koridora, trenutno se gradi još šest auto-puteva

Puteve gradimo na šest frontova: Teške mašine se razmilele od Fruške gore do Zlatibora
Copyright ATA Images/M.M.

Najnoviji ugovor o gradnji Fruškogorskog koridora, koji je danas potpisan sa kineskom kompanijom CRBC, još je jedan u nizu velikih infrastrukturnih projekata u Srbiji na kojima se radi. Ova brza saobraćajnica vodiće od Novog Sada do Rume, a sa svojih 48 kilometara spojiće postojeće auto-puteve ka Šidu i Subotici, a radovi su vredni 606 miliona evra.

Najduži tunel u Srbiji

Fruškogorski koridor će imati četiri kolovozne trake, širine po 3,5 metra, bez zaustavne trake. Povezivaće tri opštine: Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće i problem prolaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig.

U okviru brze saobraćajnice biće izgrađen i tunel kroz Frušku goru od 3,5 kilometara, koji će biti najduži tunel u Srbiji, kao i još jedan most preko Dunava. Taj put se dalje nadovezuje na pravac Ruma – Šabac – Loznica, koji gradi azerbejdžanski “Azvirt”.

Pored Fruškogorskog koridora koji je u planu, u Srbiji se trenutno gradi još šest auto-puteva, i to: auto-put Preljina – Požega na Koridoru 11, Moravski koridor (auto-put od Preljine do Pojata), auto-put ka Sarajevu (od Kuzmina do Sremske Rače), auto-put Ruma – Šabac i brza saobraćajnica Šabac – Loznica, kao i auto-put na završetku obilaznice oko Beogada (od Ostružnice do Bubanj potoka).

Za auto-put Preljina – Požega planirano je da bude završen do 20. decembra 2021. godine, a na njemu takođe radi kineska kompanija CRBC, koja će graditi i Fruškogorski koridor.

Miloš Veliki za tri godine do Kraljeva

Krajem prošle godne počela je i izradnja dela auto-puta Pojate – Preljina na Moravskom koridoru, na kojoj radi američko-turski konzorcijum Behtel-Enka. Ugovorom iz decembra 2019. predviđeno je da Kruševac auto-putem bude povezan sa Кoridorom 10 za dve godine a za manje od tri godine Kraljevo i Čačak sa auto-putem Miloš Veliki. Za kompletiranje celog projekta predviđene su četiri godine.

Nova “veza” sa Republikom Srpskom i BiH biće auto-put Kuzmin – Sremska Rača, a radove izvodi turska kompanija “Tašjapi”.

Do sada je u Srbiji od 2014. godine izgrađeno više od 320 kilometara auto-puteva, ali na ovome se neće stati. Početkom godine ministarka infrastrukture Zorana Mihajlović je najavila da će biti izgrađeno još oko 400 kilometara novih autoputeva za najviše pet godina.

Rad na svim frontovima: I Beograd je već godinama veliko gradilište; Foto: 24sedam/ Katarina Mihajlović

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je najavio da će sa kineskim CRBC pregovarati i o gradnji “horizontalne magistrale Vojvodine”. Taj pravac bi trebalo da povezuje zapadnobački, severnobački, južnobački i severnobanatski okrug.

– To će biti brza saobraćajnica, a time bismo bukvalno premrežili Vojvodinu putevima – rekao je Vučić.

Plan je i da se Istočna Srbija poveže sa Dunavskom magistralom (Golubac – Donji Milanovac – Kladovo – Negotin), a radiće se i auto-put do Požarevca, kao i brza magistrala od Požarevca do Velikog Gradišta, Golupca i Donjeg Milanovca.

Turci bi trebalo da rade i auto-put Novi Pazar – Sarajevo, kao i njegovo povezivanje sa auto-putem Miloš Veliki kod Požege.

Izgrađeno 350 kilometara

Državni sekretar u Ministrastvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Miodrag Poledica, naveo je na otvaranju 7. Biznis konferencije “Transport i logistika jugoistočne Evrope i Dunavskog regiona – TIL 2020”, da je Srbija prošle godine završila veliki investicioni ciklus u kome je izgrađeno oko 350 kilometara auto-puteva koji imaju regionalni značaj.

– Završili smo jedan veliki investicioni ciklus prošle godine i otvaramo novi, a on uključuje dalju izgradnju autoputeva ka Crnoj Gori i BiH, kao i izgradnju 112 kilometara Moravskog koridora – rekao je Poledica.

On je naveo i da je završena i rehabilitacija 550 kilometara magistralnih i regionalnih pruga, a da će u narednom periodu težište biti više na železničkoj infrastrukturi.

Do sada je u Srbiji izgrađeno 350 kilometara auto-puteva; ATA Images/M.M.

Poledica je naglasio i da Srbija ima tri međunarodna aerodroma, da se razvjaju i mali aerodromi, da ima dosta međunarodnih luka, i da će u lučki sektor biti uloženo oko 400 miliona evra u narednom periodu.

Finansiranje iz različitih izvora

– Svi vidovi saobraćaja moraju biti izbalansirani. Srbija jeste centar jugoistočne Evrope i Zapadnog Balkana – rekao je Poledica, i podsetio da je od prošle godine u Beogradu sedište Transportne zajednice čiji je cilj da unapredi transportnu infrastrukturu i poveže region.

Kako je dodao, Srbija je otvorena za sve investicije iz inostranstva, a dokaz za to su investitori iz SAD, Kine, Turske, Azerbejdžana… Poledica je naveo i da nijedan veliki infrastukturni projekat ne može da se finansira iz jednog izvora i da Srbija pokušava da otvori vrata za finansiranja iz različitih izvora.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike