Brza pruga Beograd -Stara Pazova gotova krajem septembra

25.03.2021

12:08 >> 13:52

0

Kineski graditelji najavili kraj radova na delu pruge prema Novom Sadu i početak radova od Novog Sada ka Mađarskoj

Brza pruga Beograd -Stara Pazova gotova krajem septembra
Copyright Tanjug/Sava Radovanović

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić dobio je danas na gradilištu u železničkoj stanici Zemun obećanje kineskih kompanija da će brza pruga Beograd – Stara Pazova biti završena do kraja septembra i da će moći da se pusti u saobraćaj do kraja godine.

Ta pruga je deo projekta izgradnje brze pruge od Beograda do Novog Sada i Subotice, a kineski izvođači su najavili će poslednju deonicu brze pruge, od Novog Sada do granice sa Mađarskom, započeti 1. septembra.

Radovi se trenutno obavljaju na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije CCCC i CRI, kao i na relaciji Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešenel.

Tanjug/Zoran Žestić

Na deonica Beograd Centar – Stara Pazova projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd Centar – Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat.

Ubrzana gradnja pruge ka Budimpešti

To je prva deonica brze pruge Beograd – Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji.

Na dva koloseka vozovi će ići brzinom od 200 km u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 km u teretnom saobraćaju.

Pruga od Beograda do Novog Sada će, kako je ranije najavljeno, biti građevinski završena do kraja 2021. godine. Vrednost radova na deonici do Stare Pazove je 350,1 miliona dolara, što je obezbeđeno iz kredita Eksim banke Kine. Radovi su počeli krajem novembra 2017. godine.

U okviru pruge biće izgrađena tri nadvožnjaka: Kamendin, Nova Pazova i Stara Pazova i podvožnjak Zemun polje, a biće uređene i železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova.

Tanjug/Zoran Žestić

Predviđena je izgradnja i nove stanične zgrade u Zemunu, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na drugu lokaciju. Takođe, biće napravljena nova stajališta Altina i Kamendin.

Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd – Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga kroz Srbiju biće duga oko 184 kilometara.

Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren izmedu Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine “Pojas i put”.

Pruga se neće ukrštati sa putevima, a od Beograda do Novog Sada moći će navodno da se stigne za manje od pola sata.

Pročitajte još

Inače u okviru deonice Stara Pazova-Novi Sad gradi se i tunel Čortanovci za dva smera ukupne dužine 2,2 kilometra, kao i vijadukt od tri kilometra.

Na toj deonici ukupno će  biti izgrađeno 28 objekata, među kojima su galerije, nadvožnjaci, podvožnjaci, pothodnici, vijadukti i mostovi.

Predsednik Vučić će kasnije danas obići i završne radove na izgradnji vijadukta u Beškoj i polaganju koloseka na vijaduktu.

Obilasku radova prisustvovali su i ministar građevinarstva Tomislav Momirović, ambasadorka Kine Čen Bo i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike