Nedimović: Srpsko vino je kao brend u razvoju

17.10.2020

11:58 >> 16:40

0

U ovoj godini izdvojeno je tri puta više novca za vinogradarstvo nego prošle godine

Nedimović: Srpsko vino je kao brend u razvoju
Pixabay

Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede u tehničkoj vladi, Branislav Nedimović, kaže da je srpsko vino kao brend u razvoju i da je puno posla pred nama kako bismo dobili zasluženu prepoznatljivost u svetu.

Nedimović kaže da je upravo zbog toga izrađena i Strategija za razvoj vinogradarstva i vinarstva za koju navodi da će nam biti temelj i putokaz u budućem periodu.

– Potvrda naše odlučnosti je i činjenica da smo samo u ovoj godini izdvojili tri puta više novca nego prošle godine za razvoj tog sektora – rekao je Nedimović na konferenciji “Okusi razliku, okusi prokupac”.

Sve to je, napominje ministar, važno ne samo za proizvođače vina, već i za celokupnu prehrambenu industriju, ruralni turizam i mnoge druge grane.

Konferencija je organizovana uz podršku USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu, u okviru manifestacije obeležavanja „Dana prokupca“.

Kako je saopštio USAID, konferencija je okupila regionalne, domaće i svetske vinske eksperte, predstavnike vinske industrije i sve ljubitelje vina kako bi promovisali vina od najvažnije autohtone sorte u Srbiji.

Cilj događaja je razmena znanja i iskustava o vinogradarskim, tehnološkim, ali i tržišnim potencijalima prokupca i drugih lokalnih sorti vinove loze, kao i promocija razvoju vinske industrije u Srbiji i povećanje njene međunarodne prepoznatljivosti.

Direktorka USAID-ove Kancelarije za demokratski i ekonomski razvoj. Šenli Pinčoti rekla je da Srbija ima divna vina i da je vreme da svet to sazna.

Napomenula je da, pored promocije, treba raditi na poboljšanju i povećanju proizvodnje, obrazovanju i većem uključivanju mladih u industriju.

“U ovim teškim vremenima je važno podržati domaće proizvođače da istraju i da ne odustaju od svojih poslovnih planova”, kaže Pinčoti.

Organizator i osnivač manifestacije, Igor Luković, naveo je da se prokupac kao vinska sorta vratio na domaću vinsku scenu, što je važno za izgradnju identiteta vinske Srbije.

– Do pre pet godina, postojalo deset vinarija koje su proizvodile prokupac, a danas ih je pedeset – rekao je Luković.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam