Kamioni od 12 tona ne smeju preko "Pančevca", ali vozovi teški 600 tona mogu?

03.11.2021

19:00

0

JP "Putevi Srbije" nedavno su saopštili da je na snazi zabrana kretanja vozila čija ukupna masa prelazi 12 tona

Kamioni od 12 tona ne smeju preko "Pančevca", ali vozovi teški 600 tona mogu?
Pančevački most - Copyright Pančevački mostFoto:24sedam/ Katarina Mihajlović

Teretna vozila čija ukupna masa prelazi 12 tona više neće moći da se kreću Pančevačkim mostom. Ova odluka zbunila je mnoge građane leve obale Dunave, koji se pitaju da li je razlog tome najavljeno rušenje "Pančevca" ili se 'pak iza ove odluke krije nešto drugo?

Naime, JP "Putevi Srbije" nedavno su saopštili da je na snazi zabrana kretanja vozila čija ukupna masa prelazi 12 tona.

- Zabrana važi za teška teretna vozila, ne za gradski i međugradski prevoz - navodi se u saopštenju.

Milan Vujanić Printscreen/TV KCN
 

Iz "Puteva Srbije" su naveli da će se obilazak odvijati iz pravca Pančeva i Zrenjanina trasom: Pupinov most - petlja T6 tj. Zmaj - Obilaznica oko Beograda - Bubanj Potok, dok će se ulaz u grad odvijati preko petlje Medaković - Vojislava Ilića - Gospodara Vučića - Bulevara kralja Aleksandra - Batutova - Dimitrija Tucovića - Luka Beograd.

Međutim, stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić za 24sedam ističe da se ova zabrana odnosi na drumski saobraćaj, ali ne i železnički.

- Pančevački most ima veliku nosivost, jer preko njega ide železnička pruga. On je pravljen za izdrži vozove, čija se težina kreće od 600 do 800 tona, tako da dva, tri kamiona od 12 tona, "Pančevcu" ne mogu ništa - objašnjava Vujanić.

"Beograd nema dovoljno mostova"

24sedam/ Katarina Mihajlović
 

Po mišljenju našeg sagovornika, nadležni ne žele da ruše "Pančevac", već hoće da ga sačuvaju.

- Mostovi se niti ruše niti napuštaju, već se grade novi. Činjenica je da Beograd nema dovoljno mostova, pa, pogledajte samo koliko ih ima Pariz i London - kazao je on.

Vujanić podseća da je Pančevački most pre više od 10 godina rekonstruisan.

- Zašto rušiti most u čije uređenje su se uložile velike pare - pita se stručnjak za bezbednost saobraćaja. 

Printscreen/YouTube/Radio Slobodna Evropa
 

Podsetimo, nedavno je direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak potvrdio da će Pančevački most u Beogradu biti srušen, ali tek kada se sagradi novi.

- Pančevački most će se povremeno sanirati kako bi saobraćaj preko njega mogao da funkcioniše, dok u njegovoj blizini ne bude sagrađen novi - da bi potom bio srušen, izjavio je Drobnjak

Stručnjaci tvrde: Most ne treba rušiti

Međutim, ima i stručnjaka koji tvrde da most nikako ne treba rušiti, a argumenti su im da će pred onima koji budu pravili projekat novog mosta biti veliki izazovi.

I preko tog mosta moraće da pređe železnička pruga, a kako se sada izlaz iz tunela nalazi neposredno pre mosta, buduća trasa neće moći mnogo da odstupa od postojeće.

Deo novih pristupnih saobraćajnica će zato morati da se gradi na mestu postojećih, koje će morati da budu otvorene za saobraćaj.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike