Izgradnja metroa od kraja 2021: Prva deonica Makiš-Karaburma koštaće 454 miliona evra (MAPA)

27.11.2020

18:57 >> 11:27

0

Ukupni troškovi gradnje mreže metroa sa tri linije, Železnik-Mirijevo, Zemun-Mirijevo i Novi Beograd-Banjica, biće najmanje 4,4 milijarde evra

Izgradnja metroa od kraja 2021: Prva deonica Makiš-Karaburma koštaće 454 miliona evra (MAPA)
Copyright Pixabay

Izgradnja prve linije beogradskog metroa trebalo bi da počne krajem sledeće godine, a prva deonica od Makiša do Karaburme koštaće 454 miliona evra.

Kada bude sve izgrađeno, metro bi trebalo da čine tri linije, a mreža metroa, koja bi upotpunila mrežu BG voza, kao drugog šinskog sistema, trebalo bi da postane oslonac javnog prevoza i ključ u rešavanju problema saobraćajnih gužvi.

– Izgradnja metroa je pitanje prestiža i snage jednog grada i države – rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić posle današnjeg potpisivanja sporazuma Srbije i Francuske o sprovođenju prioritetnih projekata u Srbiji.

Printscreen/Youtube/Milan Aksentijević

– Ne možemo vam reći konačnu cenu metroa, jer projekat nije završen. Mogu da kažem cenu koju očekujemo, 4,4 milijardi evra, ne može biti manje – rekao je Vučić.

Naime, predviđeno je da prva faza implementacije bude deonica Linije 1 od Makiša do Karaburme, ukupne dužine 16,7 km sa 16 stanica. Ta linija, inače, prema planovima, počinjaće iz Železnika, protezati se preko Makiškog polja, centra grada i Karaburme, do Mirijeva.

Na početku Linije 1, na području Makiškog polja, neposredno uz postojeću ranžirnu stanicu “Makiš”, planira se smeštanje glavnog depoa za metro sistem. Ova linija će biti multimodalno povezana sa sistemom BG voza na Pančevačkom mostu, kao i sa ostalim vidovima javnog gradskog prevoza na području Beograda.

Promo/Grad Beograd/Luka Puljević

Kompanije uključene u projekat BG metro

Francuska kompanija „Ežis” radi na projektovanju prve dve linije metroa, dok je za treću liniju u toku izrada idejnih rešenja, a će Austrijanci će biti savetnici prilikom realizacije ovog projekta.

Kineska kompanija „Pauer čajna“ će izvoditi građevinske radove, dok će francuska kompanija „Alstom” raditi elektro-mehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa.

Rudarsko-geološki fakultet u Beogradu obaviće tehničku kontrolu elaborata o inženjerskogeološkim-geotehničkim uslovima izgradnje za potrebe izrade Studije opravdanosti sa Idejnim projektom za prvu fazu metro Linije 1. Ugovorena vrednost, nakon sprovedene tenderske procedure je 5,76 miliona dinara.

Linija 2 bi trebalo da poveže Železničku stanicu Zemun i Mirijevo, ukupne dužine 19,2 km sa 20 stanica, dok bi Linija 3 povezala Voždovac i Novi Beograd, čija bi trasa prolazila kroz najuži centralni deo grada.

O ovom projektu danas je govorio i ministar finansija Siniša Mali koji je naveo da će 127 miliona evra biti izdvojeno za projekte unapređenja energetske efikasnosti, a ostatak, 454 miliona evra, za izgradnju prve linije metroa.

Printscreen/Youtube/Milan Aksentijević

– Ovo je važan sporazum jer se tiče dva značajna projekta, izgradnje metroa u glavnom gradu i unapređenja efikasnosti elektrodistributivne mreže – dodao je Mali.

Istakao je da je sporazum, koji je potpisan danas između Srbije i Francuske, vredan 581 miliona evra, kao i da manji deo novca ide na elektrodistributivnu mrežu – 127 miliona evra, dok će ostali iznos – 454 miliona evra biti uložen u prve linije metroa u Beogradu.

Prema njegovim rečima, projekat metroa je deo projekta “Srbija 2025”, iz kojeg će 14 milijardi evra biti izdvojeno za investicije u oblasti infrastrukture, kako bi prosečna plata bila 900 evra.

Pročitajte još:

Glavni gradski urbanista: Depo na Makiškom polju – važan korak ka izgradnji metroa

Srbija i Francuska potpisale sporazum, predsednik Vučić najavio početak izgradnje metroa za kraj 2021. godine

Dogodine počinje izgradnja metroa, a ovo su trase linija (MAPA)

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike