Dogodine počinje izgradnja metroa, a ovo su trase linija (MAPA)

08.10.2020

09:16 >> 09:12

0

Prve dve linije, prema procenama, koštaće oko četiri milijarde evra. Trasa treće linije nije još precizno definisana

Dogodine počinje izgradnja metroa, a ovo su trase linija (MAPA)
Copyright Promo/Grad Beograd

Pripremni radovi za izgradnju beogradskog metroa trebalo bi da počnu u decembru 2021. godine, najavili su gradski čelnici.

U julu je potpisan ugovor za izradu projektno-tehničke dokumentacije između Grada Beograda, JKP „Beogradski metro“ i francuske kompanije „Ežis“, a kako je najavio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, projekat prve dve linije beogradskog metroa vredan je četiri milijarde evra.

Printscreen/Youtube/Milan Aksentijević

Kako je za portal 24sedam rekao glavni gradski urbanista Marko Stojčić, u planu je izgradnja tri linije, a mreža metroa, koja bi upotpunila mrežu BG voza, kao drugog šinskog sistema, trebalo bi da postane oslonac javnog prevoza i da igra ključnu ulogu u uspešnom prostornom razvoju Beograda.

– Izgradnja metro sistema će se odvijati fazno, pri čemu će pojedinačne faze realizacije biti definisane u toku izrade tehničke dokumentacije. Predviđeno je da prva faza implementacije bude deonica Linije 1 od Železnika do Karaburme, ukupne dužine 16,7 km sa 16 stanica. Na početku Linije 1 na području Makiškog polja, neposredno uz postojeću ranžirnu stanicu „Makiš“, planira se smeštanje glavnog depoa za metro sistem. Linija 1 biće multimodalno povezana sa sistemom BG voza na Pančevačkom mostu, kao i sa ostalim vidovima javnog gradskog prevoza na području Beograda – rekao je glavni gradski urbanista za 24sedam.

Printscreen/Youtube/Milan Aksentijević

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić nedavno je, gostujući na TV Hepi, istakao da će prva linija metroa koštati 1,8 milijardi evra, a druga 2,2 milijarde evra.

Francuska kompanija „Ežis” trenutno radi na projektovanju prve dve linije metroa, dok je za treću liniju u toku izrada idejnih rešenja.

Kineska kompanija „Pauer čajna“ će izvoditi građevinske radove, dok će francuska kompanija „Alstom” raditi elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa.

24sedam/Katarina Mihajlović

Prema do sada poznatim informacijama, Linija 1 bi trebalo da poveže Železnik i Mirijevo, ukupne dužine 21,3 km sa 23 stanice, dok bi Linija 2 povezala Železničku stanicu Zemun i Mirijevo, ukupne dužine 19,2 km sa 20 stanica. One će se ukrštati na Savskom trgu.

Linija 3 bi trebalo da poveže Voždovac i Novi Beograd, trasom kroz najuži centralni deo grada, a za sada postoje dve opcije kuda bi tačno ta linija prolazila.

Predviđeno je da većina trase linija 1 i 2 da bude ispod zemlje, a na površini će se nalaziti stanice „Železnik“, „Ranžirna“ i „Makiš“. Plitke podzemne stanice biće na dubini od 10 do 16 metara, a duboke podzemne i do 38 metara ispod površine.

Najdublja stanica trebalo bi da se nalazi na Liniji 2, kod Cvetkove pijace, i biće čak 38 metara ispod zemlje, dok će na Liniji 1 to biti stajalište kod Mosta na Adi, 30 metara ispod površine.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike