Navršilo se 50 godina od obećanja: Prvi koraci ka izgradnji BG metroa naredne godine (MAPA)

05.12.2020

12:11 >> 12:51

0

Sadržaće dve linije od ukupno 40,5 kilometara - prva će imati 21,3 kilometra i 23 stanice, a druga oko 19,2 kilometra i 20 stanica

Navršilo se 50 godina od obećanja: Prvi koraci ka izgradnji BG metroa naredne godine (MAPA)
Copyright ATA Images/D. Z.

Pedeset godina navršilo se juče od kako je Beogradu obećan metro, čija će izgradnja napokon početi sledeće godine, a prvi korak će biti – gradnja depoa na Makiškom polju.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić istakao je da je bilo lakih i teških godina, više ili manje novca, kao i da smo sada “došli u situaciju da ćemo sledeće godine početi da gradimo beogradski metro”.

Pročitajte još: Projekat od četiri milijarde evra: Izgradnja metroa počeće u decembru 2021. godine

Prema njegovim rečima, u januaru će biti potpisan memorandum dva izvođača metroa, koneske kompanije “Pauer čajna” i francuske kompanije “Alstom”.

– Kinezi su zaduženi za građevinske radove, Francuzi za tehnologiju, vozove, lokomotive, skretnice, šine. Tim memorandumom će se rešiti njihovi međusobni odnosi. Mi ćemo do kraja godine usvojiti plan detaljne regulacije za Makiško polje. Neki već napadaju i to i govore kako se smanjila zona vodizvorišta. To nije tačno jer je ono na potpuno drugoj strani – pojasnio je Vesić.

Pročitajte još:Dogodine počinje izgradnja metroa, a ovo su trase linija (MAPA)

Beogradski metro će imati dve linije od ukupno 40,5 kilometara – prva će imati 21,3 kilometra i 23 stanice, a druga oko 19,2 kilometra i 20 stanica. Takođe, iznad zemlje će biti oko 2,5 kilometara, dok će sve ostalo će biti ispod zemlje.

Promo/Grad Beograd/Luka Puljević

– Budemo li se držali dinamike, a nema razloga da je se ne držimo, jer ćemo usvojiti PDR (Plan detaljne regulacije) za Makiško polje, “Ežis” radi projektovanje u fazama i kako se koja faza bude završavala mi radimo i ne čekamo da se završi čitav projekat. Sa Kinezima smo ministar Siniša Mali i ja imali sastanak i dogovorili smo već da nabave mašine kojima se kopa pod zemljom. Tako da građani neće videti samu izgradnju metroa, već izgradnju metro stanica – kazao je zamenik gradonačelnika.

Srbija će, dodao je, tokom sledeće godine doneti zakon o metrou, a istovremeno se radi i na projektu širenja BG voza.

Printscreen/Youtube/Milan Aksentijević

– On će obuhvatiti sve prigradske opštine osim Grocke, koja trenutno nema mogućnosti za to. Već smo prošle godine proširili BG voz do Lazarevca, Barajeva, Mladenovca i Sopota. Sada od Vukovog spomenika do centra Lazarevca vozom stižete za 63 minuta, što je nemoguće kolima i autobusom, a do centra Barajeva za 47 minuta – naveo je on.

Pročitajte još: Izgradnja metroa od kraja 2021: Prva deonica Makiš-Karaburma koštaće 454 miliona evra (MAPA)

U toku 2021. Grad će kupiti novih sedam kompozicija kako bi mogli da pokriju proširenu mrežu.

– U 2022. ćemo zameniti 12 postojećih kompozicija. Do 2025. zbog novih linija koje ćemo graditi od železničke stanice u Zemunu BG voz širimo prema Surčinu, te obuhvatamo centar te opštine, Nacionalni stadion, aerodrom i Obrenovac. BG voz će biti naša gradska železnica koja će zajedno sa metroom činiti jedinstven sistem – zaključio je Vesić.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike