Projekat od četiri milijarde evra: Izgradnja metroa počeće u decembru 2021. godine

14.10.2020

11:10 >> 12:27

0

Autor: Jovana Vrećo

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je da će tada biti tačno 50 godina otkako je obećan metro u Beogradu

Projekat od četiri milijarde evra: Izgradnja metroa počeće u decembru 2021. godine
Copyright Zamenik gradonačelnika Grada Beograda, Goran Vesić ATA Images/Antonio Ahel

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je danas da će izgradnja beogradskog metroa početi u decembru 2021. godine, te da je zatvorena finansijska konstrukcija za tu investiciju.

On je, gostujući na Hepi TV, rekao da je projekat vredan četiri milijarde evra i da prva linija košta 1,8 milijardi, a druga 2,2 milijarde evra.

Dodao je da su prošle sedmice on i ministar finansija Siniša Mali imali sastanak sa ambasadorima Francuske i Kine, a prisutni su bili i predstavnici kompanija „Alstom” i „Pauer čajna”.

– Tu je napravljen dogovor koji će verifikovati Vlada Kine i Vlada Francuske, kao i Vlada Srbije. „Alstom” će raditi elektromehaniku, vozove, vagone, šine, kompletno električno napajanje, odnosno opremu samog metroa, dok će građevinske radove obaviti kineska kompnija. Odnos će biti 30 prema 70. Oko 70 odsto vrednosti posla će pripadati Kinezima, a ostalo rade Francuzi – rekao je Vesić.

Naveo je i da je Vlada Francuske obezbedila finansiranje dela koji radi njihova kompanija, i dodao da nikad nije video da je neko dao povoljnije uslove od onih koje su ponudili Francuzi da bi „Alstom” realizovao taj posao.

– Vlada Kine će obezbediti finansiranje zajedno sa svojom kompanijom „Pauer čajna” za drugi deo posla – pojasnio je on. Prema njegovim rečima, u decembru sledeće godine počeće izgradnja depoa na Makiškom polju, što predstavlja početak izgradnje metroa.

Dodao je da će tada biti tačno 50 godina otkako je obećan metro u Beogradu.

– Da bismo počeli da gradimo metro, neophodno je da usvojimo plan generalne regulacije šinskih sistema, koji će tokom ove jeseni biti usvojen. Taj plan objašnjava kako ćemo razvijati sve šinske sisteme na teritoriji Beograda, i metro, i „BG voz“, i tramvaje. Na početku ćemo definisati prve dve linije metroa, zatim treću – rekao je Vesić.

Vesić je rekao i da francuska kompnaija „Ežis” trenutno radi na projektovanju prve dve linije metroa, što obuhvata studiju izvodljivosti sa projektom za građevinsku dozvolu, a da se za treću liniju metroa rade idejna rešenja.

„BG voz“ kompatibilan sa metroom

Prva linija počinje od Makiša i ide preko Železnika, Banovog brda, spušta se kod Šećerane, ide uz Radničku ulicu, zatim Savsku i dolazi na Savski trg, gde se ukršta sa drugom linijom, a zatim ide ka Trgu republike, Luci Beograd, Adi Huji, Karaburmi i Mirijevu.

Druga linija budućeg metroa počinje od Železničke stanice Zemun i takođe se završava u Mirijevu. Vesić je rekao da će se raditi i nove linije „BG voza“, te da je predviđeno širenje linije prema Surčinu i Obrenovcu.

– Povezaćemo deo od Železničke stanice Zemun prema nacionalnom stadionu, Aerodromu „Nikola Tesla“ i centru Surčina, a zatim prema Obrenovcu. Već smo prošle godine povezali Barajevo i Lazarevac, kao i Mladenovac. „BG voz“ će ići i prema Pančevu. Razgovaramo o tome da se ponovo produži ta linija – rekao je on.

Dodao je da će tako „BG voz“ biti kompatibilan sa metroom, a i da se radi na širenju tramvajske mreže.

– To će biti plan razvoja Beograda. Konačno će Beograd u narednih pet godina dobiti svoje šinske sisteme i postaćemo prava metropola – rekao je zamenik gradonačelnika.

Beograd u posledenje tri i po godine ima oko 4.000 automobila više mesečno, naveo je Vesić, i dodao da je zbog toga metro važan.

On je naveo i da je sa glavnim urbanistom Markom Stojčićem postignut dogovor da se za svaku stanicu metroa, a biće ih 43 na prve dve linije, raspiše arhitektonski konkurs i da domaće arhitekte budu zadužene da ih osmisle.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike