Zakon o metrou i gradskoj železnici u završnoj fazi: Početak izgradnje najavljen za prvi novembar

14.04.2021

07:29 >> 17:15

0

Autor: Jovana Vrećo

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić je rekao da će se, u narednih nekoliko sedmica, Zakon naći u skupštinskoj proceduri

Zakon o metrou i gradskoj železnici u završnoj fazi: Početak izgradnje najavljen za prvi novembar
Copyright Pixabay/ ATA Images/Antonio Ahel/Milos Tesic/ATAImages

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je večeras za RTS da se izrada Zakona o metrou i gradskoj železnici nalazi u završnoj fazi, saopštio je Sekretarijat za informisanje.

– Zakon će se u narednih nekoliko sedmica naći u skupštinskoj proceduri. Zakon s Gradom Beogradom priprema Ministarstvo građevine i infrastrukture, kao i Ministarstvo finansija. Usvajanjem tog zakona biće precizirana sva tehnička i regulatorna pitanja, s namerom da izgradnja metroa u Beogradu počne 1. novembra, kako je i najavljeno – rekao je Vesić.

On je dodao da se u međuvremenu sprovodi ekspoprijacija zemljišta na Makiškom polju.

– Taj posao zajedno obavljaju Grad Beograd i Republika, kako bi sve bilo spremno da 1. novembra počne izgradnja Beogradskog metroa koji je obećan još 1971. godine. Pregovara se i o unapređenju mreže BG voza, koji će 2027. godine sa centrom grada povezati Pančevo, Surčin, Obrenovac, Lazarevac, Mladenovac, Sopot, Barajevo i sve druge beogradske opštine, izuzev Grocke – naveo je Vesić.

Printscreen/Youtube/Milan Aksentijević

Dodao je da će širenjem tramvajskih linija šinski sistem postati dominant sistem prevoza u prestonici.

Vesić je naveo da je za uvođenje rečnog saobraćaja bilo važno da se on kroz izmenu Odluke o javnom prevozu uvede u sistem javnog prevoza, te da su u međuvremenu urađene dve studije koje su pokazale opravdanost rečnog prevoza u Beogradu. Definisane su, kaže, stanice kod Kapetanije u Zemunu, u Krnjači kod Panćevačkog mosta, na Dorćolu, Beogradu na vodi i na Beogradskom sajmu.

Pročitajte još:

Dodao je i da su za početak funkcionisanja rečnog prevoza potrebne bar dve godine.

– Ali to ćemo sigurno ostvariti, jer Beograd ima dve reke i skoro 200 kilometara obale. Nema razloga da ne koristimo rečni saobraćaj kao način prevoza – zaključio je Vesić.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike