U javnom prevozu dnevno oko dva i po miliona putnika: Jedino rešenje za smanjenje popunjenosti - metro i modernizacija BG voza
Projekat proširenja linija BG voza trebalo bi da poveže prigradske opštine i bude kompatibilan sa metroom, čija gradnja prve linije počinje u novembru (rok
U cilju saobraćajnog rasterećenja grada, do leta bi trebalo da bude potpisan međudržavni sporazum između Srbije i Rusije koji će omogućiti učešće ruskih kompanija u projektu razvoja i modernizacije BG voza.
Gostujući u Moskvi, delegacija Beograda istakla je da će ruska vlada u roku od dve do tri nedelje predložiti međudržavni sporazum, koji bi oni mogli da potpišu već u maju ili junu.
Ovaj projekat proširenja linija BG voza trebalo bi da poveže prigradske opštine i bude kompatibilan sa metroom, čija gradnja prve linije počinje u novembru (rok do 2028), a završetak radova na drugoj liniji očekuje se do 2030. godine.
Kako je naveo zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, sada u javnom prevozu, bez metroa i razvoja prigradske železnice, dnevno vozi oko dva i po miliona putnika, a sva vozila za dan pređu više od 460.000 kilometara.
BG voz na svakih 15 minuta u špicu
Prema proceni drugog čoveka prestonice, plan je da u martu 2023. počne izgradnja proširenja linija BG voza u tri faze.
– Ukupno će biti 39 novih kompozicija, više od 230 kilometara rekonstrukcije šina i izgradnja skoro 80 kilometara novih koloseka – rekao je Vesić.
On je istakao da u ovom trenutku BG voz funkcioniše između Batajnice i Ovče na deonici u dužini od 31 kilometra, a između Resnika i Ovče u dužini od 23 kilometra.
Podsetio je da su pre dve godine otvorene dve nove linije: Mladenovac – Beograd centar – Ovča (62 kilometra) i Ovča – Lazarevac (68 kilometara).
– Kada budemo završili rekonstrukciju BG voza, građani koji žive u Batajnici, Mladenovcu i Lazarevcu imaće BG voz na svakih 15 minuta u špicu i na svakih 30 minuta van špica – najavio je Vesić.
Prva faza – gradnja tunela
U prvoj fazi razvoja BG voza gradiće se tunel i dva nova koloseka između Novog Beograda i Batajnice, jer će između Batajnice i Ovče frekvencija biti na 10 minuta u špicu i na 20 minuta van špica.
– Zatim ćemo raditi kompletno novu prugu kojom ćemo povezati Zemun sa Aerodromom “Nikola Tesla” i Nacionalnim stadionom, odnosno sa centrom Surčina. Osim toga, radimo nedostajući depo i kupujemo 31 novu garnituru, a do nove godine i 11 garnitura – istakao je Vesić.
Druga faza – veza Surčina i Obrenovca
Sledeća faza radova obuhvatiće radove na povezivanju Surčina i Obrenovca, a u planu je izgradnja nedostajuće infrastrukture između Makiša i Karaburme, kao i deo od centra Beograda do Novog Beograda sa Mostom preko Save.
Treća faza obuhvata duple koloseke prema Lazarevcu i Mladenovcu.
Do 2030. dominiraće šinski sistem
Zamenik gradonačelnika je najavio da će do 2030. u Beogradu biti dominantan šinski sistem saobraćaja, kao osnovni podsistem javnog prevoza.
– Kada sve bude završeno, prvi put ćemo povezati sve delove Beograda, odnosno prigradske opštine sa Beogradom. Pored toga, predviđeno je i proširenje tramvajske mreže za oko 100 kilometara, uključujući linije na levoj obali Dunava i Bežaniji – najavio je Vesić.
Bez autobusa na dizel
Strategija grada Beograda za smanjenje zagađenja podrazumeva da do 2030. godne u javnom prevozu prestonice više ne bude nijedno vozilo koje koristi dizel gorivo.
– Predviđeno je da svi autobusi javnog gradskog prevoza budu električni ili hibridni, ili da se kreću na prirodni gas. To znači da ćemo 2030. godine ispunjavati sve ekološke standarde – istakao je Vesić.
Pročitajte još
Podsetimo, nedavno je Grad potpisao ugovor za kupovinu 10 autobusa na električni pogon, čija je vrednost nešto manje od šest miliona evra, i najavio da će uskoro biti raspisana nabavka za kupovinu 100 zglobnih autobusa na gas.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari