Od sutra skuplji taksi u Beogradu! Nezadovoljni taksisti, još nezadovoljniji građani taksi uslugama!
Uz drastično poskupljenje usluga, Beograđani se pitaju da li će taksi postati luksuz dostupan samo malobrojnima dok tokom gužvi vozila i dalje nema na vidiku.
Od sutra, Beograđani će plaćati čak 10% više za usluge taksi prevoza. Cena starta raste na 320 dinara, dok će vožnja po kilometru u najnižoj tarifi koštati 105 dinara, što je povećanje od 9 dinara po kilometru. Sa cenom čekanja od 1.800 dinara po satu, taksi usluga u Beogradu postaje jedna od najskupljih u zemlji. Na sve to, taksisti, nezadovoljni odobrenim povećanjem, smatraju da je i ovo nedovoljno jer su zahtevali linearno poskupljenje svih stavki za 20%.
Građani ionako nezadovoljni taksi uslugama!
No, uprkos zahtevima taksi preduzetnika, mnogi građani smatraju da je poskupljenje nepravedno i da dodatno opterećuje njihov budžet. Naime, taksi u Beogradu već je znatno skuplji u poređenju sa drugim gradovima u Srbiji poput Novog Sada, uprkos sličnim troškovima goriva, održavanja vozila i drugim operativnim uslovima.
Razlika u ceni između Beograda i ostalih gradova postavlja pitanje opravdanosti ovako visokih tarifa, pogotovo kada građani u drugim gradovima plaćaju iste usluge po značajno nižim cenama.
Nedostupnost taksija tokom saobraćajnih gužvi dodatno podgreva nezadovoljstvo građana. Uprkos tvrdnjama taksi udruženja da posluju 24 časa dnevno, u praksi mnogi Beograđani tokom špica ne mogu da pronađu vozilo ni putem poziva, ni na ulici.
Razlog koji sami taksisti često navode u vožnji sa klientima je — da im se ne isplati da voze u špicu, jer stoje u koloni i gube eventualno drugu mušteriju, za sat umesto jedne vožnje mogli su ostvariti dve, tri.. — za građane je neprihvatljiv, jer su upravo ti periodi često vreme kada im je prevoz najpotrebniji.
Nepisano pravilo među taksistima u Beogradu jeste da se između 14 I 19 časova jednostavno ne radi.
Postavlja se pitanje, da li će ovo poskupljenje naterati taksiste da rade kada su građanima najpotrebniji?
Ovakva situacija otvara niz pitanja: Da li su poskupljenja sračunata tako da stvarno pokriju rastuće troškove ili se koriste i kao sredstvo monopolizacije tržišta i maksimizacije profita? Takođe, ovo poskupljenje deluje kao dodatno opterećenje za one koji nemaju alternativu.
Konačno, ovakav potez će sigurno odvratiti građane od korišćenja taksija i preusmeriti ih na druge oblike prevoza.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari