Uklanja se "Bajloni", ali samo nakratko: Između Skadarske i Cara Dušana gradiće se metro stanica

19.07.2023

16:13

0

Autor: Lj. S.

Metro stanica ʺSkadarlijaʺ planirana ja na prostoru između ulica Cara Dušana, Skadarske i Đorđa Jovanovića

Uklanja se "Bajloni", ali samo nakratko: Između Skadarske i Cara Dušana gradiće se metro stanica
Bajlonijeva pijaca - Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Metro stanica "Skadarlija" gradiće se na prostoru između ulica Cara Dušana, Skadarske i Đorđa Jovanovića, a u okviru kompleksa pijace "Bajloni". 

To znači da će pijaca biti rekonstruisana, a objekti koji se sada tamo nalaze - uklonjeni.

U projektu, koji će se nalaziti na javnoj prezentaciji od 24. jula do 1. avgusta, piše da prvu fazu izgradnje čini izgradnja metro stanice, a da se gradska pijaca "Bajloni" i podzemna garaža mogu realizovati zajedno sa metro stanicom "Skadarlija" ili nakon izgradnje metro stanice (nije dozvoljena izgradnja gradske pijace i podzemne garaže pre izgradnje metro stanice).

Profimedia
Ilustracija

Grad Beograd (Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove) objavio je Urbanistički projekat za izgradnju metro stanice "Skadarlija" i Gradske pijace "Bajloni", prenosi Ekapija.

U projektu se vidi da je, osim izgradnje metro stanice, u planu i rekonstrukcija objekata same pijace "Bajloni" (postojeći objekti biće uklonjeni), kao i izgradnja podzemne garaže ispod dela pijace.

Urbanistički projekat obuhvata prostor između ulica: Drinčićeve, Đorđa Jovanovića, Cara Dušana i Skadarske, deo ulice Cara Dušana između Skadarske i Cetinjske i deo Skadarske ulice između ulica Cara Dušana i Đorđa Jovanovića.

Dva ulaza na metro stanicu

Sama metro stanica ʺSkadarlijaʺ planirana ja na prostoru između ulica Cara Dušana, Skadarske i Đorđa Jovanovića, u okviru kompleksa pijace ʺBajloniʺ.

Njoj će se pristupati sa dva ulaza: jedan je direktno iznad staničnog objekta (sa strane pijace), a drugi u zoni raskrsnice Cetinjske ulice i Ulice cara Dušana.

Objekat metro stanice imaće prizemlje i tri podzemna nivoa i projektovan je kao plitka stanica sa jednim mezaninom (međuspratom).

Putnici će sa oba ulaza stizati do velikog hola, gde će prolaziti kroz liniju kontrolnih kapija i pristupati stepenicama, pokretnim stepenicama ili liftovima, koji će opsluživati sve perone.

Metro stanici "Skadrlija" se nalazi na prvoj metro liniji i planirano je oko 3.260 putnika na sat u oba smera (u vršnom času).

Rekonstrukcija same pijace

24sedam/Katarina Mihajlović
 

U dokumentaciji koja je data na javni uvid piše da Sekretarijat za investicije Beograda planira raspisivanje tendera za izradu projekta nove Bajlonijeve pijace.

Tim projektom predviđena je rekonstrukcija svih objekata na Bajlonijevoj pijaci i izgradnja podzemne garaže ispod same pijace (u njenom južnom delu).

Svi postojeći objekti sa uklanjaju, piše u idejnom rešenju za pijacu koje je dato uz urbanistički projekat. Navodi se da uklanjanje može biti sukcesivno, u etapama (zavisno od investicionog programa izgradnje objekata, saobraćajnica, komunalne nfrastrukture i uređenja slobodnih površina).

Parkiranje vozila korisnika metro sistema i pijace ʺBajloniʺ planirano je u novoj podzemnoj garaži sa tri nivoa, ukupnog kapaciteta 307 parking-mesta.

Projektant metro stanice je francuska firma "Egis rail", dok je idejno rešenje za pijace radila firma "Portart" iz Beograda, vidi se iz dokumentacije.

Urbanistički projekat za izgradnju metro stanice "Skadarlija" i gradske pijace "Bajloni" je obradio Urbanistički zavod Beograda, a naručilac je bio JKP "Beogradski metro i voz".

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike