Šapić pozvao odbornike da glasaju za raskid ugovora sa Kentkartom: Želimo da konačno dođemo u situaciju da sami kontrolišemo sistem

13.04.2023

13:11

0

Prihod grada od javnog prevoza pao je sa devet milijardi na šest - kaže gradonačelnik

Šapić pozvao odbornike da glasaju za raskid ugovora sa Kentkartom: Želimo da konačno dođemo u situaciju da sami kontrolišemo sistem
Aleksandar Šapić - Copyright Tanjug/Strahinja Aćimović

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić pozvao je danas odbornike Skupštine grada da glasaju za Predlog odluke o jednostranom raskidu javno-privatnog partnerstva sa turskom kompanijom "Kentkart".

Na sednici Skupštine grada, Šapić je od odbornika zatražio i da usvoje odluku kojom će omogućiti novoformiranom preduzeću za naplatu karata da promeni tarife.

- Da dođemo konačno u situaciju da sami potpuno kontrolišemo sistem - poručio je gradonačelnik.

On je istakao da sada neko drugi kontroliše naplatu karata i onda šalje gradu novac, a grad mu vraća osam odsto. Šapić kaže da je očekivao da će se raskid ugovora brzo i lako rešiti, jer je bila slaba naplata karata.

Ističe da je i sam u početku bio u zabludi verujući da je to ispravan sistem, ali da se ispostavilo, kako je rekao, da je sistem lažan i da je napravljena velika šteta gradu njegovim potpisivanjem 2011.

- Verujem da će se u sudskom postupku videti koliko oni uzimaju za sebe, a kompletno je uništen sistem javnog prevoza u Beogradu. Prihod grada od javnog prevoza pao je sa devet milijardi na šest. Mi ne možemo ništa da kontrolišemo, jer novac ide na njihov račun, oni šalju na naš, pa onda mi dajemo osam odsto njima. To je kao kada imate ženu koja vam sprema kuću, pa vaša plata leže njoj, pa onda ona daje vama, pa joj vi plaćate još osam odsto - rekao je gradonačelnik.

Druga nelogičnost je, dodaje Šapić, da sva oprema koju je Grad platio jeste naša, ali ne može da je koristi zato što su šifre u valsništvu kompanije koja vodi naplatu karata. On tvrdi da je validator, koji je srce sistema i zbog koga su nastali problemi, beskoristan.

Tanjug/Strahinja Aćimović
 

- Objasnili su nam da je to poslednji krik tehnologije i da narod to ne razume. Čemu služi vallidator kada 20 odsto ljudi plaća kartu, odgovorili su nam da služi za analitiku, ali kada bi se validirali svi oni koji plate karte. Za slučaj jednog dana kada se budu svi validirali - naveo je Šapić.

On kaže da "Kentkart" kontroliše GPS koji kontroliše kilometražu vozila po kojima ih grad plaća, i da grad ne može da bude siguran ko koliko zaista kilometara pređe kada je sistem kod njih.

- Čemu služe brojači na vratima, dajte nam brojače - ne daju jer je šifra njihova. Kažu mogli ste da kupite kartu na prodajnim mestama, ali zaista niste mogli da je kupite već da dopunite, a onda ste kartu birali na validatoru - rekao je gradonačelnik.

Kako je naveo, Sava Terzić iz Kentarta je imao naviku da radi sa Telekom dopunama, sa kojima je, kako tvrdi, muljao. Šapić kaže da su se stvarale gužve jer se karta birala na validatoru i, kako je rekao, narod je odbacio taj sistem.

- Kada uđeš dublje u taj sistem vidiš da je to sve laž i magla, zbog koje su Beograđani izgubili poverenje u sistem i javni prevoz. Kada preuzmemo kontrolu nad sistemom, videćemo da li je zaista tako mali broj ljudi plaćao kartu ili je taj novac išao negde drugde. Ja ne verujem zbog interesovanja koje je izazvalo najavljeno sniženje cena karata - naglasio je Šapić.

On je naveo da ćemo sada umesto četiri zone i sedam tarifa, imati dve zone i tri tarife, a da će se karte prodavati i na kioscima.

- Raspisaćemo nabavku za našu opremu, pa ćemo znati koliiko ljudi ulazi i sve druge podatke - istakao je gradonačelnik.

Što se tiče protesta kontrolora, Šapić je odgovorio da iz Kentkarta mnogo brinu o njima, pa ih plaćaju 38.000 dinara.

- Svima smo im dali priliku da postanu beogradski Beli. I niko neće biti izbacivan iz autobusa, dobićete kaznu koju možete da platite u roku od sedam dana - rekao je Šapić.

Što se tiče penala, gradonačelnik kaže da je i sam poverovao u tu priču da će biti višemilionska šteta za grad prilikom raskida ugovora, a da smo onda došli do toga da Kentkart prijavljuje prihod od 100.000 evra.

- Dali smo im u ruke sistem od 250 miliona evra, a oni prihoduju koliko i bolji restoran u Beogradu. I sada za tako malo para insistiraju da nastave - naveo je Šapich.

Dodao je da smo juče čuli da će Kentkart zasnivati tužbu protiv grada na povredi ugleda i časti, i ističe da, ako je neko izgubio ugled i čast, to su Beograđani zbog takvog sistema.

- Pre tri dana su rekli da im je povređen ugled i na tome će da zasnivaju tužbu, a ne na profitu. Beograđani ne treba da brinu, naše službe odbraniće čast Beograda na najbolji način. Tražili su da se dogovorimo - ko je lud da se dogovara sa njima. Naš odgovor će biti jednostrani prekid ugovora sa Kentkartom, jer smo raskrinkali ceo sistem i sada i formalno-pravno treba da to uradimo - istakao je Šapić.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike