Noževima i štanglama napadaju beogradske šofere! Nasrtaji na vozače GSP-a sve brutalniji - od početka godine napadnuto čak osmoro njih!

03.02.2023

18:30

1

Tokom 2022. godine zabeleženo je 130 napada - 51 na vozače i sobraćajno osoblje, a 79 na vozila

Noževima i štanglama napadaju beogradske šofere! Nasrtaji na vozače GSP-a sve brutalniji - od početka godine napadnuto čak osmoro njih!
Ilustracija - Copyright Profimedia S.M.S./ATAImages

Napadi na vozače javnog gradskog prevoza u Beogradu nisu novost, međutim, čini se da postaju sve brutalniji i jeziviji, a tokom 2022. zabeležen je 51 napad, dok je od početka 2023. godine napadnuto čak osam šofera.

Poslednji u nizu brutalnih napada dogodio se krajem januara, kada su na okretnici tramvaja u Paunovoj ulici na Banjici trojica mladića nanela povrede otpravniku i dvojici vozača.

Incident se dogodio kada je grupa mladića šarala tramvaje na okretnici, a otpravnik GSP-a ih upozorio da to ne rade. Nakon upozorenja, besni mladići su najpre nožem povredili otpravnika tramvaja, a potom rukama i nogama zadali više udaraca dvojici vozača.

Tanjug/Miloš Milivojević
 

Policija je ubrzo uhvatila počinioce, a povređeni su završili na Urgentnom centru na daljem zbrinjavanju.

U 2021. godini zabeleženo je skoro 100 fizičkih napada na vozače gradskog prevoza, a toliko ih je bilo i 2020. godine.

Napadima su pored vozača izloženi i otpravnici, ali i vozila, pa je tokom 2022. godine zabeleženo 130 napada - 51 na vozače i saobraćajno osoblje, a 79 na vozila javnog gradskog prevoza. 

Takođe, od početka 2023. napadnuto je osam vozača i 12 vozila.

Napadi se dešavaju konstantno

Zoran Antić, iz Samostalnog sindikata GSP-a, smatra da se napadi konstantno dešavaju.

- Tražili smo da vozači dobiju status službenog lica, kako bi kazne za napadače bile veće i kako bi odvraćale građane od potencijalnih napada na šofere. Međutim, dobili smo informaciju da to nije moguće - rekao je nedavno Antić za 24sedam.

Profimedia
 

Ističe da Samostalni sindikat GSP-a već godinama pokušava da reši ovaj problem.

- Pisali smo nadležnim ministarstvima, i jedino što su našli kao rešenje jeste to da se uvede video-nadzor i da se obezbedi prostor - kabina u kojoj će se nalaziti vozač. Kamere su ugrađene u sva vozila, dok kabine postoje u trolejbusima i tramvajima, kao i u velikom broju autobusa. Kabine su doprinele tome da vozač donekle bude zaštićen, zato što ne može tek tako da dođe da fizičkog kontakta između šofera u putnika - objašnjava naš sagovornik.

Međutim, on smatra da će samo veće, drakonske kazne odvratiti građane od napada na vozače.

Pesnice, polomljene flaše i štangle 

Sredinom septembra prošle godine dogodio se stravičan napad, kada je na šofera GSP-a nasrnuo pobesneli mladić na autobuskom stajalištu "Sava centar" na Novom Beogradu. Tom prilikom vozač je zadobio ubodnu ranu polomljenom flašom.

24sedam
 

Početkom avgusta prošle godine u jednom danu zabeležena su čak dva napada na vozače. Tada su na Novom Beogradu i u Železniku, u dva odvojena incidenta, vozači zadobili više udaraca u glavu.

U junu 2022. godine mladić je, nakon nesuglasica u saobraćaju, automobilom marke "folksvagen" preprečio put autobusu GSP-a, a potom palicom razbio staklo na vozačevom prozoru.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike