"Šminkanje" mu samo produžava život: "Pančevac" već decenijama vapi za kompletnom rekonstrukcijom, ali postoji veliki problem

17.12.2022

18:30

0

Gradske službe najavile su da večeras počinje nastavak rekonstrukcije, koja će trajati do 15. januara

"Šminkanje" mu samo produžava život: "Pančevac" već decenijama vapi za kompletnom rekonstrukcijom, ali postoji veliki problem
Pančevački most - Copyright 24sedam/Nenad Vujanović

Pančevački most odavno je zreo za debelu rekonstrukciju i predstavlja možda najveće "usko grlo" u prestonici. U javnosti je čak bilo priče i da će biti porušen, međutim, od demontaže se ipak odustalo, pa su neimari počeli sa radovima na obnovi.

Naime, na saobraćajnici preko Dunava rekonstrukcija je ove jeseni već rađena, od 15. oktobra do 11. decembra, kada su radnici sanirali pešačke staze u smeru ka Pančevu. Tada su zamenjene velike betonske ploče i postavljene nove, međutim, ovakvo "šminkanje" samo produžava vek trajanja mosta, koji vapi za kompletnom rekonstrukcijom.

Gradske službe najavile su da večeras, 17. decembra, počinje nastavak rekonstrukcije "Pančevca", koja će trajati do 15. januara. 

24sedam/Katarina Mihajlović
 

U smeru ka Pančevu, radovi na popravci oštećenja izvodiće se svakog dana od 20 do pet ujutru, kako ne bi došlo do zastoja u saobraćaju.

U prethodnoj deceniji na mostu su urađene mnoge popravke, ali je on i dalje u jako lošem stanju. Korekciju su rađene i tokom leta, kada se radila nizvodna pešačka staza u smeru Beograd - Pančevo. 

Prema rečima nadležnih iz grada, kompletna rekonstrukcija Pančevačkog mosta teško je izvodljiva dok se ne izgradi još jedan most preko Dunava - kod Ade Huje. Međutim, gradnja ovog rečnog prelaza trebalo je da počne još pre dve godine, ali za sada još uvek nema informacija kada bi radovi uopšte mogli da počnu. 

Kompletna sanacija mosta, koja bi najverovatnije traja više od godinu dana, zatvorila bi most za odvijanje saobraćaja, što bi značilo da vozači moraju da se preusmere na Pupinov most. Kao jedina preostala veza leve obale Dunava i grada on ne bi mogao da primi toliki saobraćaj, a veliko opterećenje osetile bi i centralne zemunske ulice.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

Rušenje najisplativije?

Ipak, da je rušenje "Pančevca" najisplativija opcija, svojevremeno je potvrdio za 24sedam Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije, rekavši da bi održavanje starog bilo mnogo skupo. 

- Ovaj most je već godinama usko grlo Beograda. Mogao bi da se prenameni i da se napravi na već postojećim temeljima, koji su zdravi i jaki, i pritom bi bio lakši i funkcionalniji - izneo je tada Rodić.

Goran Rodić Printscreen/YouTube
 

Naglasio je da je “Pančevac” prvenstveno građen za železnički saobraćaj, te da je normalno da se sada, posle skoro 100 godina, sa njim nešto konkretno uradi.

Dozvoljena brzina 50 kilometara na sat 

Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podsećaju da je Pančevački most bezbedan za sva vozila ukupne mase manje od 12 tona, uz poštovanje ograničenja brzine do 50 kilometara na čas. 

- Od 1966. godine most praktično nije imao ozbiljnija investiciona ulaganja u održavanje, i to je osnovni razlog lošeg stanja u kome se on danas nalazi - istakli su oni nedavno za 24sedam.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike