Ulaz u prevoz samo na prednja vrata: Sistem "radi" u Novom Sadu i Subotici, a kada će novi propis prihvatiti i Beograđani?

04.11.2022

09:10

1

Da li će biti kondukteri ili kontrolori, nebitno, oni će imati istu funkciju, da putnici ne mogu ući na prednja vrata ako nemaju kupljenu kartu - kaže direktor JKP "Naplata prevozne usluge Beograd"

Ulaz u prevoz samo na prednja vrata: Sistem "radi" u Novom Sadu i Subotici, a kada će novi propis prihvatiti i Beograđani?
Javni prevoz/Ilustracija - Copyright M.M./ATAImages

Grad Beograd nedavno je osnovao novo javno preduzeće - "Naplata prevozne usluge Beograd", koje će se baviti naplatom, logistikom i rukovođenjem javnog prevoza putnika u prestonici, a jedna od prvih mera novoformiranog preduzeća je da Beograđani za ulazak u vozila koriste isključivo prednja vrata.

Naime, kako je istakao direktor JKP "Naplata prevozne usluge Beograd" Slaven Andrić, karte neće poskupeti u narednih godinu dana, ali će kontrolori u predstojećem periodu pokušati građane da nagovore da ulaze samo na prednja vrata, kako bi se one redovno plaćale.

- Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima, kada građani putuju na posao i vraćaju se, da smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, da vikendom smanjimo broj polazaka i nauštrb toga povećamo broj polazaka u frekventnim intervalima, možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da građani mogu da ulaze na prednja vrata - rekao je Andrić.

24sedam/S.Š.
 

Očekuje da će se i pored dosadašnje kulture neplaćanja karata, uz podizanje kvaliteta usluge i sistema kontrole ulazaka na prednja vrata vozila, povećati prodaja karata.

- Kontrolori će narednih nekoliko meseci, možda čak i godinu dana, da rade na svesti i da pokušaju da objasne da je dobro da se kupuju karte, zato što će sav novac od kupljenih karata ići direktno u budžet Grada, a ne u privatne firme. Da li će biti kondukteri ili kontrolori, nebitno, oni će imati istu funkciju, da putnici ne mogu ući na prednja vrata ako nemaju kupljenu kartu - precizirao je Andrić.

U prestonici autobuse, tramvaje i trolejbuse koristi oko 800.000 građana, dok se mesečno proda tek 120.000 karata, što predstavlja svega 15 odsto.

Tanjug/Miloš Milivojević
 

Kako je za 24sedam istakao Zoran Antić, iz Samostalnog sindikata GSP-a, oni još uvek nisu upoznati sa detaljima odluke o ulasku na prednja vrata.

- Ne mogu da komentarišem podrobnije ovu odluku zato što ne znam kako je to zamišljeno, ali generalno podržavam sve što će da poboljša naplatu, a ne utiče negativno na protočnost saobraćaja i ne nanosi štetu putnicima i zaposlenima u GSP-u - rekao je Antić.

U pojedinim gradovima u Srbiji, poput Novog Sada i Subotice, već odavno se primenjuje pravilo o ulasku putnika na prednja vrata. Građani se pridržavaju pravila i javni saobraćaj u ovim gradovima na taj način funkcioniše nesmetano.

Problematično na stanicama sa mnogo putnika?

Prema rečima Milana Vujanića, stručnjaka za bezbednost u saobraćaju, nije čudno da na vozilima postoje posebna vrata za ulaz.

Printscreen/YouTube
Milan Vujanić

- Problematično je na stanicama gde ima mnogo putnika, pitanje je koliko će trebati vremena da svi oni uđu u prevoz. To je prvo pitanje, a drugo pitanje na koje treba naći pravilne odgovore je - ako će validatori raditi u vozilu, zbog čega se ulazi samo na jedna vrata kada se validatori nalaze pored svih vrata. Ja nemam odgovore na ta pitanja, jer nisam video konačno kako tačno glasi ta odluka i da li je promenjeno nešto u kontroli karata, ali ako se kontroliše da li je neko upotrebio validator, onda je potpuno svejedno na koja vrata ulazi - rekao je Vujanić za 24sedam.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike